Arwen Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Er det rart at en femåring ikke får lov å smake på te siden det er koffein i det?
Gjest frama Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Jeg fikk noen ganger te som liten. Cola og sjokolade inneholder også koffein, heller te enn det.
Arwen Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg fikk også te til helgefrokosten da jeg var liten så for meg er det ikke rart. Jeg hørte akkurat om noen som ble sjokkert fordi noen tilbød femåringen deres en liten kopp te til frokosten.
Gjest Jazzy Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Det går jo an å gi barnet grønn te, eller mild urtete som f.eks kamille eller peppermynte? Fullstendig koffeinfritt.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Mine unger har drukket te siden de var små, kanskje rundt 1-2-års alder. De er allergiske og kan ikke drikke for eks varm kakao på tur. Derfor te. Varm saft liker ingen av dem. Har ikke merket noe på dem, og de er nå 6 og 13 år, og spesielt den eldste elsker te! Tviler på at det er skadelig, de bøtter jo ikke innpå akkurat, og de drikker heller ikke te hver dag.
Lurvina Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Hva er det så farlig med at barnet får i seg koffeinet da?
thumbalina Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har fått te hjemme hos besteforeldrene mine siden jeg bitteliten.... ikke noe problem.. jeg ble ikke noe slags påvirket av det i alle fall... ikke noe spesielt våken eller hyper på noen måte.... er veldig lite koffein i te, i forhold til kaffe.. jeg blir foreksempel veldig våken av kaffe, men merker ikke noe med te.. er faktisk mer koffein i cola enn i te..
Gjest Opa Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg har drukket te med melk i til frokost hver dag fra jeg var helt liten, et par år kanskje. Har aldri tenkt over at det skal være rart. Endret 13. juni 2008 av Opa
gompen Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Har ikke gitt barna te med koffein, men salvie blandet med peppermynte har vært en slager
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Barna mine drikker ofte te, og de har fått det fra de begynte å interessere seg for innholdet i koppen min ved 1,5-2-års alder. De får lov til å få vanlig Earl Grey om de gjerne vil det, men stort sett vil de ha urtete eller grønn te med forskjellige smaker. Jeg tar dem med til helsekostbutikk av og til, så kan de velge sine egne teer som de synes høres/ser gode ut.
Gjest Lillebøll Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 Mine drikker te vis de vil, og har alltid gjort det.
Gjest Sativa Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Tror det er vanlig at barn drikker te altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå