Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hårbørsten min begynner å se ganske ille ut. En ting er håret, men det får jeg som regel ut. Men rundt hver stang er det grått lo eller noe som jeg synes er vanskelig å få bort, og så ser den puten som er nedi der ganske ille ut også. Hvordan får jeg vasket den? Eller er det bare å kaste og kjøpe ny?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/340076-rengj%C3%B8re-h%C3%A5rb%C3%B8rsten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vask med varmt vann og shampo. Det grå er bare fett og hudpartikler fra hodebunnen din.

Jeg har en børste med tretagger, og der blir det fort slikt belegg. Jeg vasker børsten i vasken med varmt vann og shampo, og skraper av det grå belegget på taggene med neglene. Så ligger den til tørk over natten, og ser helt fin og delikat ut igjen.

• 3 år senere...

Annonse

Du kan bruke grønnsåpe på trebørster.

Selv hiver jeg plastbørster og kammer i varmt vann med litt klor.. Lar de godgjøre seg litt og skrubber ut støvet med en skuresvamp. Det kan ødelegge overflaten litt, så det skal ikke brukes på naturbørster, dyre børster, og børster man er veldig glad i utseendemessig.

Du kan bruke grønnsåpe på trebørster.

Selv hiver jeg plastbørster og kammer i varmt vann med litt klor.. Lar de godgjøre seg litt og skrubber ut støvet med en skuresvamp. Det kan ødelegge overflaten litt, så det skal ikke brukes på naturbørster, dyre børster, og børster man er veldig glad i utseendemessig.

Legge dem i bløt da eller bare vaske?

Vil ikke at treet skal bli ødelagt, blir litt vanskelig å børste da :fnise:

Annonse

Trevirket kan godt ligge i vann et par minutter, men ikke skrubb noe på det. Om selve busten er nylon og ikke noe naturfiber så tåler det litt mer behandling, så der kan du tørke og gnu ganske godt med en klut hvis det trengs. Om busten er av naturfiber kan det være lurt å bruke sjampo.

Bruk en plastkam og børst børsten med kammen. (Hehe ble en morsom setning). Men altså du tar en slik kam og så bruker du den til å kamme bort loet på hårbørsten (fungerer veldig bra på naturbørster iallfall). Så vasker du med zalo og såpe slik at resten går bort, skyll godt og dypp deretter hårbørsten i kokende vann.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...