Flying Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Vi har kjøpt ny tripp trapp stol fra Stokke til vår 6 mnd gamle sønn. Den passer utmerket nå, men ettersom han blir større vil bøylen bli veldig stram. Kan ikke skjønne annet enn at det må være vanskelig å få han ned og opp av den etterhvert. Er det noen justeringer som gjør at den vokser med barnet?.. Finner ikke ut av det jeg..
Donpedro Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Går helt fint for vår gutt på 1,5 år ihvertfall. Aner ikke hvor lenge de bruker slik bøyle, jeg?
Nótt Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg jobber i barnehage og de bøylene er ikke til hinder for når våre 3-åringer finner ut at de vil sitte i en stol med bøyle på. Det som kan hjelpe med å gjøre det lettere å få barnet ut og inn av stolen er å senke setet et hakk eller to.
Flying Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2008 Takk for svar. Da finnes det altså ingen regulering som justerer det.. Egentlig veldig dumt..
Donpedro Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Man kan jo ha sitteplaten på ulike nivåer. Og hvis store barn fint kan sitte i stolen med bøyke (jeg har sett en 6-åring sitte slik), så ser jeg ikke helt hvorfor det er dumt at det ikke går ann å regulere?
Flying Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2008 Man kan jo ha sitteplaten på ulike nivåer. Og hvis store barn fint kan sitte i stolen med bøyke (jeg har sett en 6-åring sitte slik), så ser jeg ikke helt hvorfor det er dumt at det ikke går ann å regulere? Fordi det er tungvindt å få barnet ut og inn.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Sett sete ned et hakk eller to. Når barnet er 2-3 år så bruker man jo ikke bøyle. Har aldri følt at det har vært problemer med denne stolen og bøylen. Har hatt til to barn.
Donpedro Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Fordi det er tungvindt å få barnet ut og inn. ¨ De klatrer opp selv eller bruker ikke bøyle når de blir større? Jeg synes ihvertfall ikke det er tungvint med vår på 1,5 år, og han veier 13 kg - så liten for alderen er han ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå