Malou Skrevet 20. mai 2003 #1 Del Skrevet 20. mai 2003 Mener jeg har hørt om dette og at det går under et spesielt navn (sånn i stil med GPS etc.) Et sånt system som bryter inn med trafikkmeldinger uavhengig av hvilken radiokanal man hører på. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg mener? Hadde vært veeeeeeeeeeldig kjekt å ha når man står i kø sånn stort sett hver dag både til og fra jobb. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #2 Del Skrevet 20. mai 2003 Jepp, en slik en har sambo i bilen sin. Tror du vi fikk sjokk da den plutselig slo av cd`en. Vi har ikke stillet den inn og vi har heller i ettertid ikke klart å skjønne oss på den hersens cd spillerne + radio. Den er for avansert. Desverre, kan ikke hjelpe deg rent praktisk, men står det ikke noe om dette i brukermanualen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 På min samboer sin bilstereo må man aktivere T.I. ( trafikkinformasjon)funksjonen. Da får man inn trafikknyheter selv om man hører på en cd eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. mai 2003 #4 Del Skrevet 20. mai 2003 Vi har en RDS radio, og den bryter inn med sånne meldinger...... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 20. mai 2003 Takk for oppklarende og kjappe svar. Dette sker i allefall ikke automatisk på den vi har. Har kjøpt den brukt av en kamerat av sambo så bruksforvirrig har vi heller ikke. Men skal kikke etter RDS og T.I funksjoner i morgen. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 20. mai 2003 #6 Del Skrevet 20. mai 2003 Vi har en bilstereo hvor dette skjer. Vi har ikke stilt inn noen spesielle ting på den. Husker ikke i farta hva slags type bilstereo vi har, men den var iallfall ikke dyr, kostet 1800kr om jeg husker rett. Det er vel 2år siden vi kjøpte den nå i sommer. Skal prøve å huske at jeg sjekker merket neste gang jeg er i bilen, jeg... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #7 Del Skrevet 20. mai 2003 På min samboer sin bilstereo må man aktivere T.I. ( trafikkinformasjon)funksjonen. Da får man inn trafikknyheter selv om man hører på en cd eller lignende. Ok, da kan vi det da :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 20. mai 2003 #8 Del Skrevet 20. mai 2003 Systemet heter RDS, men brukerfunksjonene har ofte forskjellige navn avhengig av merke og produsent. Som oftest så kalles det for TA, og det er avhengig av at radioen er forhåndsinnstilt på en 1. valgs bærerstasjon hvor de faktisk sender traffikk-meldinger. Det er mange ganger jeg har blitt stilt spørsmål om det egentlig fungerer, når vedkommede har trykket på RDS-funksjonene - og glemt å stille inn radioen. Jeg anbefaler å bruke P1, siden denne stort sett har best dekning over hele landet. Og så anbefaler jeg på det sterkeste å gjøre det nordmenn flest har store vansker med - les bruksanvisningen. Og still inn det du trenger mens du står parkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 20. mai 2003 Og still inn det du trenger mens du står parkert. Da skulle også det sikkerhetsmessige være på plass... Men det er sikkert en del som kunne ha godt av å følge rådet ditt ja... Ellers takk for ytterligere informasjon WildThing. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå