Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste par månedene har jeg ikke hatt noe spesielt med sexlyst, og jeg aner ikke hvorfor.

Jeg har vært sammen med kjæresten min nå i litt over et år, og jeg Elsker han like mye nå som jeg alltid har gjort. :hjerte:

Han blir jo selvfølgelig frustrert når jeg aldri er spesielt gira på og ha sex, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med det.. Vi har hatt sex et par ganger i det siste, men det er mere for at jeg skal slippe og føle det presse av at vi ''aldri har sex'' lengre.

Eller for at jeg ikke skal få dårlig samvittighet. Men jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre for og få igjen sexlysten!?

Jeg har flere ganger tenkt at det kanskje hjelper hvis vi finner på mere ting sammen, men samtidig vet jeg ikke hva.. Vi er jo sammen hele tiden, og vi bor jo så og si sammen..

Dette ble litt rotete, men er det noen som har hatt det slikt? Som kan gi meg noe forslag til hva jeg kan gjøre for og få tilbake sexlysten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du jo spørre deg selv om du har mistet sexlysten eller lysten på ham? Blir du kåt på andre karer du snakker med da? Eller ser på gata? Kanskje han tar deg for gitt, eller kanskje du savner den gode gammeldagse fylla og en natts stå som det heter på norsk?

Ta ham med ut og drikk dere fulle og dra hjem så skal du se det blir fart på sakene. Kanskje du til og med vil kjøre anal hvis du bare blir full nok!

Skrevet

dette har jeg vært borti!

i noen tilfeller kan p-piller ha en bivirkning som gjør at du mister sex lysten.

ellers så kan det være (som det var i mitt tilfelle) at du rett og slett ikke tenner på sex sammen med kjæresten din lenger. det betyr ikke at du er mindre glad i ham eller noe, men er du som meg og liker spenning og det å ikke vite hva det neste "movet" hans er! etter å ha hatt sex med samme fyren en stund, så vet du rutinen hans, og du vet hvordan han er i senga og det er helt naturlig for deg å være deg selv i senga sammen med han, og dermed ingen spenning.. sjønner du hva jeg mener? er ikke så god til å forklare egentig =P men med en gang det ble slutt med meg og samboeren (2 og et halvt års forhold) og vi hadde seg etter at det var slutt, vi har aldri hatt så bra sex på over et år! det var liksom "ulovlig", spennende osv.. :)

jeg vet ikke hvilket godt råd jeg kan gi deg, men du kan jo forsøke rosenrot som visstnok skal få opp sex lysten. eller variere sex'en til deg og typen! om dere har rutiner for sex, så bryt dem! ute, over, under whatever =P en ting som jeg også vet av erfaring at hver gang typen min ville ha sex, så var jeg ikke interesert fordi jeg visste at jeg fikk det.. men det hendte at han ikke hadde lyst, og da ble jeg bare ekstra gira på å få han til sengs og måtte jobbe litt for det =P

Skrevet

hei hei

Min opppfatning er at sex er veldig viktig i et forhold. Det er selve kilden til nærhet. Men det kreves at begge jobber for det.

Ofte er det slik at kvinner liksom bare gir opp. Sexen er ikke noe spennende, gjør deg ikke kåt, og du trekker deg unna. Har dere problemer med å kommunisere om sex?

Om man ikke klarer å snakke om sex sammen, hva du liker, hva han liker osv. så kan sexlivet lett dabbe av :skravle:

Prøv å kanskje endre instillingen din til sex. Tenk på hva som skal til for at du skal ha glede av dette og prøv å få i gang samtaler med partneren din..

Prøv å få en positiv instilling til sex og om dere begynner å gjøre det litt oftere får du kanskje mere og oftere lyst etterhvert..

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger !

jeg har på ingen måte lyst til og slå opp med han..

Jeg tror det ligger noe i det at jeg vet hva jeg får, derfor er det ikke nå som helst for for spenning. :sukk:

Jg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier fløtepia! Det er et par ganger vi har hatt noen store krangler. Jeg gikk og tenkte ''ikke f*en om hanfår sex''. Men på en eller annen måte ente vi opp med og ha sex, vedig bra sex! Da gjorde jeg noe jeg ikke fikk lov til, av meg selv.. Hvis du/dere skjønner. Er ikke så flink til og forklare. Men ja, jeg tror du har rett hvertfall fløtepia. Spenningen mangler, ingen utfordringer. Jeg vet hva jeg får..

Tror jeg må ta meg en liten snakk når jeg har mannet meg opp til det :)

Igjen, tusen takk for svar ! :rødme:

Skrevet

i noen tilfeller kan p-piller ha en bivirkning som gjør at du mister sex lysten.

ellers så kan det være (som det var i mitt tilfelle) at du rett og slett ikke tenner på sex sammen med kjæresten din lenger. det betyr ikke at du er mindre glad i ham eller noe, men er du som meg og liker spenning og det å ikke vite hva det neste "movet" hans er! etter å ha hatt sex med samme fyren en stund, så vet du rutinen hans, og du vet hvordan han er i senga og det er helt naturlig for deg å være deg selv i senga sammen med han, og dermed ingen spenning.. sjønner du hva jeg mener? er ikke så god til å forklare egentig =P men med en gang det ble slutt med meg og samboeren (2 og et halvt års forhold) og vi hadde seg etter at det var slutt, vi har aldri hatt så bra sex på over et år! det var liksom "ulovlig", spennende osv.. :)

jeg vet ikke hvilket godt råd jeg kan gi deg, men du kan jo forsøke rosenrot som visstnok skal få opp sex lysten. eller variere sex'en til deg og typen! om dere har rutiner for sex, så bryt dem! ute, over, under whatever =P en ting som jeg også vet av erfaring at hver gang typen min ville ha sex, så var jeg ikke interesert fordi jeg visste at jeg fikk det.. men det hendte at han ikke hadde lyst, og da ble jeg bare ekstra gira på å få han til sengs og måtte jobbe litt for det =P

jeg signerer denne.. p-piller kan gjøre de utroligst ting med kroppen uten at man mistenker at det er dem...

Skrevet

Hvis en har sexlyst kun når det er "ulovlig" og "spennende", så blir det mange partnere etterhvert!

Gjest Gjest
Skrevet

(...)

men er du som meg og liker spenning og det å ikke vite hva det neste "movet" hans er! etter å ha hatt sex med samme fyren en stund, så vet du rutinen hans, og du vet hvordan han er i senga og det er helt naturlig for deg å være deg selv i senga sammen med han, og dermed ingen spenning..

Er en gutt/mann på 28 som er sammen med ei fantastisk jente. Skjønt sexen kunne vært bedre. Men vi prater om det, og vil jobbe med det.

Men jeg blir litt satt ut av det du sier. Mener du virkelig at man hele tiden må finne på noe nytt for å være interessant? Hvordan i all verden skal man kunne være nytenkende når man har sex, og samtidig ha sex flere ganger i uken i mange år?? Før eller siden kommer du jo til å lære hver eneste "move" som han/hun har.

Jeg håper virkelig ikke at samboeren min er som du sier du er. Da har jeg jo ikke nubbesjans.

(PS: Ettersom du ikke spesifiserer om du selv hele tiden passer på å ha nye "moves" eller ei, gjør jeg med vilje ikke noe stort poeng av at det ut ifra det du skriver kan virke som om du legger hele byrden med å holde sexlivet spennende på mannen din sine skuldre...)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke noe galt med deg!

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, for meg så hjalp det å slutte på p-pillen for en periode.

Nå er det et par ganger i mnd, men de gangene vi har sex er det utrolig bra!

Er som de andre her sier, spenningen forsvinner etterhvert (og jeg tror mye er psykisk og det er et "press" utenfra at vi skal ha sex hver dag osv. )

Sex etter en krangel er iallefall supert! Lykke til

Gjest gabriela
Skrevet

Dette er veldig normalt. Hva med at dere går ut og danser en kveld, trenger ikke nødvendigvis å drikke, men det kan være veldig pirrende å se at andre kvinner ser på mannen din.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er veldig normalt. Hva med at dere går ut og danser en kveld, trenger ikke nødvendigvis å drikke, men det kan være veldig pirrende å se at andre kvinner ser på mannen din.

Signerer denne gitt! Etter et par dager i syden hvor jentene siklet etter typen min sluttet tørketiden for min del!:P Tok tak i han og sa at uansett hva han kunne se på, så måtte han huske at det var dette han fikk:P

Kjenner meg nemlig veldig godt igjen i situasjonen din. Har samtidig gått på P-Piller i fire år. Kan mistet sexlyst være en "langtidsbivirking" av ppillebruken, eller er det noe en merker en mister med en gang?

Gjest gabriela
Skrevet

Ja, ikke sant? Jeg synes det fungerer veldig bra:) Lov å flørte litt selv om man er i et forhold.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, ikke sant? Jeg synes det fungerer veldig bra:) Lov å flørte litt selv om man er i et forhold.

..sa en kvinne

Sist jeg så en gift mann flørte med en annen kvinne ble han slått ihjel

Skrevet

Jeg har prøvd og tenkt gjennom hva som kan være grunnen til at sexlysten har vært liten den siste tiden, etter at jeg har lest det dere har skrevet inn her :)

Jeg tror det kan ha noe med spenneing og gjøre. Eller jeg er sikker på at det har NOE med det og gjøre, men sier ikke det er den eneste grunnen til at jeg ikke har sexlyst.

Men det at men kanskje er ut etter litt mer spenning vil ikke si det samme som at man trenger forandring hele tiden. Kanskje være litt inpulsiv, tøye litt grenser i forhold til det som er blitt gjort av og til. (hvor man har sex osv) Og nei, det er heller ikke bare mannen som skal jobbe for variasjon i sexlivet...

Også tror jeg mye på det og snakke sammen da ! :)

Jeg snakket med han idag, og det hjalp : )

For min del er det ikke noe alternativ og fløre litt når man har type. Jeg tror ikke jeg er sånn syk sjalu, men jeg tenker at hvis gutten min hadde flørtet med andre ville jeg apsolutt ikke likt det. Hvis man har bestemt seg for og være i et forhold, og har vært i et forhold en stund, så vil det bare ødelegge. Og heller ikke være like mye tilitt i forholdet. Men det er min mening, alle er forskjellig ;)

Btw: Det der men p-pillen. Sluttet med den for et halvt år siden og startet md p-sprøyte. Så det kan ikke være den, men det kan jo hende man får det samme med p-sprøyte?

Noe som har blitt gravid når de har brukt p-spryøte, og hva er sjansen?

Takk for at dere skriver inn, og gjerne skriv deres meninger!

Gjest Gjest
Skrevet

P-sprøyte kan vel ha samme virkning som p-piller når det gjelder sexlysta, vil jeg tro.

Jeg vet i alle fall at alt jeg har prøvd av hormonprevensjon (også cerazette, som er samme som p-sprøyte bare i pilleform), gjør at 'noe' skjer med psyken min. Det kan sende meg i gulvet mentalt, kan ta all sexlyst, eller så fucker den opp blødningene mine...

Så her i gården holder vi oss til kondom:) Høres kjipt ut, men vi har klart å lage en fin ramme rundt det, likevel. Og sexen vår blir bare bedre og bedre - etter 3 år sammen:)

Lykke til:)

Skrevet
P-sprøyte kan vel ha samme virkning som p-piller når det gjelder sexlysta, vil jeg tro.

Jeg vet i alle fall at alt jeg har prøvd av hormonprevensjon (også cerazette, som er samme som p-sprøyte bare i pilleform), gjør at 'noe' skjer med psyken min. Det kan sende meg i gulvet mentalt, kan ta all sexlyst, eller så fucker den opp blødningene mine...

Så her i gården holder vi oss til kondom:) Høres kjipt ut, men vi har klart å lage en fin ramme rundt det, likevel. Og sexen vår blir bare bedre og bedre - etter 3 år sammen:)

Lykke til:)

Takk : ))

Jeg har ikke blødninger lengere jeg, er det normalt da ? :\

Jeg tror og håper at dette bare er en periode der sexlysten er borte :) Jeg har en ganske forståelsesfull kjæreste, som gir meg den tiden jeg trenger !

Det tror jeg er litt som man gjør det til selv, om det er kjipt eller ikke.

Er man glad i hverandre får man alltids ting til og funke! :)

Det er bra dere har funnet en løsning for funker for begge to.

Så jeg tenker meg at dette løser seg nokk for meg også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...