Gå til innhold

Har lyst til å droppe bryllupskake..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (rettere sagt jeg, min kjære er hakket mer tradisjonell) har tenkt på behovet for bryllupskake, og om det strengt tatt er nødt til å være en del av dagen..

Kakebord blir det jo, men kjenner at jeg syns dette med bryllupskake er så hypet opp, og mer amerikansk enn noe annet.. Blir vel like godt gift uten? Det at alle skal samles for å se meg og min kjære skjære første stykket av ei kake til mange tusen, er DET det som gjør dagen?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du meg? Jeg kan signere hvert ord :-). Trot vi heller mot å droppe bryllupskaka, men har ikke helt avgjort saken ennå.

Skrevet

Bare dropp bryllupskaken du. Det gjorde forøvrig vi også (men vi hadde et lite bryllup da med kun nærmeste familie, så det var kanskje mer forståelig). Det var nok av andre kaker, men vi følte ikke behovet for en egen bryllupskake.

Gjest Gjest
Skrevet

Som gjest må jeg innrømme at kakeskjæringen er den minst interessante tradisjonen, og det er bare god oppdragelse (eller, i hvert fall oppdragelse) som gjør at jeg ser på. Vet at det alltids er noen som maser og roper om kakeskjæringa, men jeg vet ikke om de mener det eller bare maser :ler: Ellers er jo gjerne denne kaka pen og imponerende sammenliknet med resten av kakebordet, men sjelden den som smaker best :)

Skrevet

Jeg var veldig avslappet i forhold til planleggingen av mitt bryllup. Noe jeg ikke hadde tenkt så mye på var dette med kakeskjæringen. Men det var kjempestas å skjære kake sammen med mannen min. Faktisk så er det de bildene som gir meg mest tårer i øynene og klump i halsen nå. Det hadde jeg aldri trodd på forhånd! Mannen min sier akkurat det samme. Mener ikke det at dette var det beste med hele dagen men på det tidspunktet så var vi ferdig med alle taler og tårer og var bare verdens lykkeligste ....det synes så godt på disse bildene! Det har blitt til at jeg stadig holder det lille brudeparet litt ekstra i handa når jeg tørker støv der den står. Huff....må le litt av min egen sentimentalitet her..

Det jeg sier er at før bryllupet så kunne jeg godt skippet hele den seansen. Lot tilogmed svigermor bestemme hvordan kaken skulle være. Nå er det ett av mine kjæreste minner som dere kanskje skjønner! Symbolikken i det ritualet er også veldig søt :)

Gjest Wildcat
Skrevet

Helt enig med TS :)

Vi er også inne på tanken om å droppe bryllupskaken, eller ha en veldig nedskalert, hjemmebakt utgave av en bryllupskake. Synes det er uforholdsmessig dyrt med bryllupskake, og lokasjonen for bryllupet vårt gjør det litt komplisert å ha en kake fra konditor/baker.

Har vært i bryllup der bryllupskaken har vært en helt vanlig kake, og brudeparet hadde den tradisjonelle kakeskjæringen. Ble like fint det som de som skar stykke av en kake til 4000 ,- ;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor alle kakene var hjerteformet, og der det ikke var en tradisjonell bryllypskake. Paret hadde spurt etter kaker de likte av venner og kjente.

Det var helt utrolig koselig. Da ble det et annerledes kakebord, men allikevel litt Brudete...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt til å droppe bryllupskake. Men så skjønte jeg at samboeren egentlig er veldig glad i marsipankake. Så da baker morens hans marspankake, som automatisk blir bryllupskake, fordi alle vil tro det uansett. Vi har tenkt å bare sette tre marsipankaker på tre stettfat i ulik høyde, og pynte med blomster, tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ikke ha noen bryllupskake i tradisjonell forstand. Vi skal skjære i en suksessterte vi. Hvorfor kaste bort tusenvis på ei kake som ingen av oss to liker uansett. For de som liker marsipan og krem så har svigermor laget en kake for dem.

Gjest Gjest
Skrevet
For de som liker marsipan og krem så har svigermor laget en kake for dem.

Men en bryllupskake trenger jo slett ikke være marsipankake :klø:

Vi skal nok ha bryllupskake, altså en kake i etasjer, men den skal være med enten frusktmousse(pasjonsfrukt f.eks.), sjokoladekake el.l. fordi dette er den type kaker vi liker..Har også vært i bryllup der bryllupskaken var ostekake, og den var kjempefint pyntet og smakte nydelig.

Skrevet

Jeg har også lyst å droppe bryllupskaken... den er svindyr og blir aldri spist opp :fnise:

Hvis noen absolutt vil ha me kakeskjæringen så kan vi skjære opp en hvilken som helst annen kake :)

Skrevet
Jeg har også lyst å droppe bryllupskaken... den er svindyr og blir aldri spist opp :fnise:

Hvis noen absolutt vil ha me kakeskjæringen så kan vi skjære opp en hvilken som helst annen kake :)

ja, vi skal ha skumkake med sjokoladtrekk som bryllupskake... jeg tåler ikke hvete, egg eller melk.. som de fleste kaker er laget av.. så da blir det skumkake.. hehe.... vi lager ei litt stor ei, og setter brudeparet på toppen.... og det er vel det eneste som gjør at det er bryllupskake.... gidder heller ikke de store kjempedyre kakene som som regel ser bedre ut enn de smaker... spesielt når jeg ikke kan spise den selv uansett... så egentlig blir det som et vanlig kakebord..

Skrevet

Jeg vil kun ha bryllupskake fordi jeg innbiller meg at den smaker ekstra godt jeg :fnise:

Men skjønner godt tankene dine og iogmed at det er ditt bryllup er det jo bare rett og rimelig at dere bestemmer hva dere vil ha og ikke vil ha ;)

Skrevet

Ikke noe galt i å droppe den, men jeg skal ha det den gangen jeg gifter meg.

Men det skal da ikke være noe spesielt. Kun en marispan kake med to etasjer, eller kanskje tre.

Skrevet

Det går jo an å sette fokusen på en kransekake istedenfor den hvite treetasjes kaken. Vi vurderer det. Og så ta av de øverste ringene sammen, istedenfor å skjære det første stykket i en marsipankake. Overtroen sier at man vil få det antall barn som man løfter av ringer på kaken, men man kan jo følge tradisjonen om man ikke er overtroisk også :gjeiper:

Skrevet

Jeg bryr meg ikke spesielt mye om bryllupskake, men vi har overlatt ansvaret for kaka til svigermor.

Skrevet

Vi skal ikke ha skikkelig bryllupskake heller. Mannen arbeider i et bakeri, og skal få de til å bake ei hjertformet marsipankake :jepp:

Skrevet

Ritualet med kakeskjaering synes jeg egentlig er litt koselig. :hjerter_rundt: Mange som er fremme med kameraet da! Når det er sagt trenger jo ikke bryllupskaken vaere en treetasjers marsipankake. Den kan vaere helt etter deres egen smak. Jeg har f.eks sett fruktterte som bryllupskake. :spise:

Skrevet

Dere trenger jo i en tradisjonell bryllupskake som mange andre her sier, kan jo egentlig vaere hva slags kake som helst!

Hva med muffins for eksempel?

http://www.apieceofcake.com.au/images/cupc...kes_wedding.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1259/127754...08328765c_o.jpg

Noe saant er jo ogsaa mulig:

http://www.dba-oracle.com/images/redneck_wedding_cake.jpg

http://www.georgehernandez.com/h/aaBlog/20...WeddingCake.jpg

http://bp2.blogger.com/_0FnijrU252g/Rm2Ze0...BrownieCake.jpg

http://greatweddingcakes.blogspot.com/2007...ding-cakes.html

Poenget mitt er egentlig at dere ikke maa ha en marsipankake til 3000 for at det skal kalles bryllupskake.

Forslaget om kransekake var ogsaa veldig godt, det er iallefall ikke amerikansk :)

Kom forresten over denne:

http://www.bagofnothing.com/wordpress/wp-c...akeherslfd1.jpg :overrasket::skratte:

• 4 måneder senere...
Skrevet

Min svigermor skal sørge for vår bryllupskake:) Trenger ikke 7 etasjer bryllupskake til flere tusen! Mer personlig at svigermor står for den biten:) Hun storkoser seg med kakebaking og pynting:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...