Gjest Poirot Skrevet 23. mai 2003 #81 Skrevet 23. mai 2003 Vet jeg beveger meg utenfor tema nå, men er det virkelig riktig at folk som er flinke til å jobbe, være seg om de er norske eller ikke, svarte eller hvite, skal måtte vike plassen sin for at de som har det vanskelig skal "integreres i samfunnet" som de sier det så fint? Når det viser seg at disse bare vil sitte på baken og drikke kaffe så andre kan jobbe inn penga for dem? Jeg mener nei, dette er ikke riktig! Dette tror jeg rett og slett ikke noe på. Isåfall har jo jobben brutt loven, for det er ikke lov til å sparke noen til fordel for en annen. Og da er det jo en rævva arbidsplass uansett.
Milly:) Skrevet 23. mai 2003 #82 Skrevet 23. mai 2003 Ja, det går jo ikke an å gjøre sånn, virker i alle fall usannsynlig... Hvis noen ble sparket uten grunn, så får han/hun anmelde saken. Det er jo ikke hun som kom etter sin skyld heller da! Tviler på at hun ba dem om å sparke noen så hun skulle få jobb.
waco Skrevet 23. mai 2003 #83 Skrevet 23. mai 2003 Milly, det sier litt om verdien av arbeidsplassen til disse folka, når den ikke forutsetter norskkunnskaper!! Det er som jeg har sagt, det er de ressurssvake nordmenn som har grunn til frykte, unødvendige arbeidsplasser som lett kan erstattes.... Ikke rart kvinnene på forumet er redde, - det må du da vel forstå Milly... Waco
Milly:) Skrevet 23. mai 2003 #84 Skrevet 23. mai 2003 Heh. Spørs litt hva slags jobb det er også. Synes hele innlegget til "Gjest" virker ganske useriøst i det hele tatt. Rasistisk også. Flinke folk som blir sparket og erstattet av noen som bare later seg, at noen i det hele tatt bare kan ordene "jai sykk", "jobb slutt", "penge" og "pause" og, som waco sier, en arbeidsplass der man ikke trenger norskkunnskaper... Hvor i all verden er det du bor??
Gjest Diva Skrevet 23. mai 2003 #85 Skrevet 23. mai 2003 Jeg regner med at dette problemet vil være løst i løpet av rimelig kort tid. Som kjent har FrP nå etablert lokallag på Solkysten i Spania, og et av de sterkeste kravene er at spanjolene som av en eller annen pussig grunn holder til der også må lære seg norsk. Når det viser seg at dette virker, vil selvsagt prinsippet føres videre i andre lokallag, i andre land. Thailand, Tyrkia, Hellas...- kanskje de burde lære seg nynorsk også? Litt utenom tema, men artig å "se" deg igjen Khalid
Gjest eminel Skrevet 26. mai 2003 #86 Skrevet 26. mai 2003 Er jeg rasist som ønsker at de skal lære seg å bruke norsk?? Selvfølgelig ikke!!
Gjest eminel Skrevet 26. mai 2003 #87 Skrevet 26. mai 2003 Problemet tror jeg ligger i at ikke alle innvandrere i Norge får norskopplæring. I den lille byen hvor jeg bor, er norskopplæringen nedlagt. Syns det er helt latterlig jeg!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå