Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #1 Skrevet 9. april 2002 Hei alle sammen. Er akkurat i startfasen av bryllupsplanleggingen. Vi lurte lenge på å ha det på Gol, men så viste det seg at hverken kanefart eller stavkirke lot seg gjøre, og da forsvant litt av sjarmen. Så nå står vi på bar bakke igjen. Vi har lyst til å ha et bryllup som er litt utenom det vanlige. Hadde vi vært garantert fint vær, kunne vi gjerne hatt det ute...men bor i Bergen og tør ikke satse på det. Så da lurer vi på om noen vet om noen litt "annerledes" og spennende steder det går an å arrangere et bryllup? Trenger ikke være stort og dyrt, bare litt orginalt. Trenger i grunnen ikke være i Bergen i det hele tatt, men hadde vært greit om det i alle fall lå i Sør-Norge. Noen ideer? Hilsen "husløs".
Frøya*0803 Skrevet 9. april 2002 #2 Skrevet 9. april 2002 Hva med å leie et fyr? Fyret ved Landegode utenfor Bodø "drives" nå av en restaurant i Bodø. Der arrangeres det selskaper i flere størrelser, og man kan også ta gjestene med på diverse sjøsportaktiviteter. Har ikke vært der selv, men har hørt at det er veldig flott. Det finnes nok fyr som drives på samme måte i sør-Norge, også, om dette skulle høres interressant ut. Men smaken er jo som baken.. Lykke til!12
Nephilia Skrevet 10. april 2002 #3 Skrevet 10. april 2002 Er ikke sikker på navnet, men jeg tror det var ishavskatedralen, det er i allefall en kirke av is!! De hadde mange bryllup iløpet av et år. Men det ligger jo ikke i sør-Norge, da... Den ligger i allefall på nordkallotten (nord i Norge, Sverige eller Finnland), husker desverre ikke helt. Det er i allefall noe helt utenom det vanlige. - og de har kanefart mener jeg å huske... Det ble mye kanskje, og er ikke sikker, men hvis du liker idèen kan du jo forhøre deg litt rundt.12
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #4 Skrevet 10. april 2002 Hva med å ta med brudefölge i egen togvogn til Finse og ha det der oppe. Der er det flott. Ta kontakt med Finse1222! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #5 Skrevet 10. april 2002 Hva med å arrangere bryllup på toppen ab Besseggen? Hørte om noen som hadde gått tur der og dem hadde sett noen som hadde bryllup der. Det hadde visst vært kjempeflott. Alle i bunad og skikkelig ordnet til med full oppdekning. Alt var fløyet opp med helikoper. Også gjestene. Kanskje noe å tenke på for de som vil ha det originalt?
Gjest Lottemor Skrevet 10. april 2002 #6 Skrevet 10. april 2002 Hva med å ha det på lyngør det ligger mellom Tvedestrand og risør..... Har en flott resturang der som heter den blå lantærene.... Ellers så er det en folkehøyskole som leier ut lokaler like i næheten ligger på en liten øy som heter Risøy.... Deter det også en "fjell" kirke.... Kirke med himmelen som tak..... Kjempe flott og idyllisk sørlands øy.... Det er hotel og rom til leie rett ved disse stedene hær er en link om Lyngør: http://folk.uio.no/paalb/lyngor.html Og hær er innformasjon og kontaktpersoner på Risøya: http://www.risoy.fhs.no/ Hær er en link med bilde fra lyngørporten: http://www.gonorway.no/go/tvedestrand_over.../lyngoerporten/ Håper dette virker innerisangt og lykketil med all planleggingen Klemmer
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #7 Skrevet 10. april 2002 Veit ikkje om det er interessant, men gjennom Lyngheisenteret på Lygra (Lindås kommune) trur eg ein kan låna/leiga båtar frå Lindås Sogelag (inkl. roarar), som dei pleier bruka når dei har guida turar der. På Lygra ligg også kyrkja i området. Lyngheisenteret har flotte lokale som ofte vert brukt til ulike tilstellingar som t.d. bryllup, konfirmasjon, barnedåp m.m. Høyrest det vanskeleg ut med robåt frå kyrkja til senteret, meiner eg det skulle gå an å leige hest og kjerre/vogn frå private i bygda. Så vidt eg veit, kjenner Lyngheisenteret til kven som har dette. Er det usikkerhet, veit vaktmestaren dette. Vil du då ha "tidsfordriv" for gjestane mens brudeparet vert fotografert, kan dei jo få ein liten guida tur i nær området, eller på utstillinga i bygget...? Ønskjer de t.d. vokale folketonar til å matche omgivnadane, har eg ei veninne i Bergen som er veldig flink (vann Hordakappleiken for kort tid sidan) Send meg ei melding, så videreformidler eg den om dette er interessant. (Ho stiller sikkert opp på "audition" om det er ønskeleg, for ho elskar å synge!) Lyngheisenteret står oppført i telefonkatalogen som Lyngheisenteret p Lygra, i Lindås kommune. Håpar de får drøymebryllupet til slutt, uansett kor i landet det vert!! STOOR klem frå
Mailin Skrevet 10. april 2002 #8 Skrevet 10. april 2002 Oops!! Det forrige skulle vera frå meg, altså, det om Lyngheisenteret!!! Klem igjen frå12
Flo* Skrevet 10. april 2002 #9 Skrevet 10. april 2002 Må bare få rette litt på Nephilias innlegg om kirka av is. Ishavskatedralen er en "vanlig" kirke som ligger i Tromsø og har ingenting med dette å gjøre. Det hun helt sikkert tenker på er ishotellet i Jukkasjärvi like utenfor Kiruna i Nord Sverige. Jeg har selv overnattet der og det var en stor opplevelse. Kapellet der er helt guddommelig vakkert. De har faktisk så stor pågang av folk som vil døpe ungene sine der at de har satt som kriterie at man må ha IS i navnet for å få døpes. Ishotellet i Jukkasjärvi
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #10 Skrevet 10. april 2002 Hei igjen. Takk for mange kjempegode ideer!!! Er allerede i gang med å kontakte steder for å få mer informasjon. Synes dette er kjempegøy, og tror nok det blir bra til slutt Hvis det er flere med andre ideer, tas de også imot med takk. Ønsker alle dere andre lykke til med deres bryllup!! Klem fra "husløs".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå