Tjorven Skrevet 20. mai 2003 #1 Del Skrevet 20. mai 2003 Noen som vet hvordan prisen på herrebunadene er i forhold til prisen på bunader til oss damer? Mannen min har begynt å spekulere litt i bunad til seg selv, men det er jo håpløst å finne priser på Inernett. Noen som vet noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #2 Del Skrevet 20. mai 2003 En kamerat av meg gav 25000 kroner for en nordlandsbunad for 2 år siden. Den er bare dritlekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 Min fars Rogalandsbunad kom på ca.23 000.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 20. mai 2003 En kamerat av meg gav 25000 kroner for en nordlandsbunad for 2 år siden. Den er bare dritlekker. Det er faktisk Nordlandsbunad min mann lurer på også... Er det denne han har? http://www.husfliden.no/felles/visbunad.asp?ID=77 Vet du om prisen var inkludert sølvet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #5 Del Skrevet 20. mai 2003 Jepp det er den han har, med sølvskjorte. Tror nok at sølvet var inkludert. Gjett om jeg prøver å overtale sambo til en slik en. Han har en bestefar fra lofoten så det er legalt for han å gå i en slik. Men han tror selv at han ikke er typen. Typisk oslo-gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 20. mai 2003 Mannen min er fra Nord-Norge, men vi var litt usikre på om vi likte denne bunaden altså... Vel, han bestemmer, men jeg har uttalerett! Vel, vi får uansett begynne å spare. Trodde nemlig herrebunadene kanskje ikke var så dyre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #7 Del Skrevet 20. mai 2003 Du kan bare hilse din mann med at han blir nok råkjekk i den bunaden der. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 20. mai 2003 Du kan bare hilse din mann med at han blir nok råkjekk i den bunaden der. :blunke: Han blir råkjekk i det meste. :blunke: Men bunad på menn er kjempestilig og det er hyggelig at han virkelig vil ha bunad også... Men denne bunaden falt altså ikke helt i smak... Vi får lete litt på andre varianter også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #9 Del Skrevet 20. mai 2003 Her finner du de fleste herrebunadene: http://www.herrebunad.no/bunader.php?bid=4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 20. mai 2003 Takk takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 21. mai 2003 #11 Del Skrevet 21. mai 2003 Herrebunader er minst like dyre som damebunader, tror jeg. Faren min har Østfoldbunad. Aner ikke hvor mye den koster, men den har bl.a. 38 sølvknapper rundt omkring, til ca 2-300 kr stk... Det blir en del penger, i tillegg til annet sølv som skal på og selve bunaden. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 22. mai 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 22. mai 2003 Herrebunader er minst like dyre som damebunader, tror jeg. Faren min har Østfoldbunad. Aner ikke hvor mye den koster, men den har bl.a. 38 sølvknapper rundt omkring, til ca 2-300 kr stk... Det blir en del penger, i tillegg til annet sølv som skal på og selve bunaden. Catzy Leste et tips om at man kan kjøpe like flotte knapper som ikke er sølv. Også kan man jo kjøpe litt og litt av sølvet etterhvert... Det er jo dette som er veldig dyrt, men det finnes visst andre ting som er minst like flott... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 22. mai 2003 #13 Del Skrevet 22. mai 2003 Vi løste det med at han fikk litt og litt etterhvert. Han har bursdag 1. juledag, så han fikk mange knapper på en gang. Det var det letteste året å finne presang til min far som ikke er veldig interessert i presanger... (Nå ønsker han seg skifer til 1200 kr / kvm til peisen på hytta. Ikke like kult, nei.) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. mai 2003 #14 Del Skrevet 22. mai 2003 Min tilkommende fikk sydd bunaden av en lokal skredder, den kom på 2500 komplett med knapper på bukse, vest og jakke!! (slå den!! ) Resten har vi kjøpt etterhvert, min mor broderte skjorten og sølv/strømper/sko etc. har han fått til fødselsdager og lignende. Alt i alt nærmer den seg 10.000 til tross for at vi fikk selve drakten så rimelig! :-? Det er dyrt, men absolutt verdt hver krone! han ble så kjekk at! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2003 #15 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har i lang tid prøvd å overtale min kjære til å få seg bunad, mens han har påstått at bunad det vil kan IKKE ha. Det er vist noe med knebuksene på telemarksbunadene han ikke liker, eller var det ullstrømpene. Jeg har selvfølgelig sagt at man ikke må ha korte bukser til telemarksbunadene, men nei da. Men så for en tid tilbake fikk han se bilde av Åmlibunaden, med lange bukser og sennepsgul vest. Den var utrolig fin og utrolig nok det syns min kjære også. Bunaden ligner på denne bortsett fra at den hadde lange bukser: http://www.husfliden.no/felles/visdetalj.a...=URL_Bilde_Stor Så nå har vi begynt å spare. Fikk opplyst at denne bunaden koster 21.000 håndsydd og 12.000 fabrikksydd (også den kjøpes hos Husfliden). Tror nok at vi går for den håndsydde når vi først kjøper. Det er noe med det at bunader skal være håndsydd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 22. mai 2003 #16 Del Skrevet 22. mai 2003 Ikke noe er så fint som en menn i bunad. Jeg elsker menn i bunad. Selv de styggeste blir kjekke i bunad. *sukk* Kid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 22. mai 2003 #17 Del Skrevet 22. mai 2003 Mannen min betalte ca 10000 totalt for sin bunad for noen få år siden, inklusive alle knappene i nysølv, strømper og sko. Det er jo stor forskjell på hvilken bunad det er snakk om da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 23. mai 2003 #18 Del Skrevet 23. mai 2003 Varierer veldig. Billigst er jo å sy den selv... gå et bunads kurs og sy den selv.Da blir det halve prisen.. kanskje mindre. lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå