Gjest *Mim* Skrevet 13. juni 2008 #21 Skrevet 13. juni 2008 Vel vel Jalp, du var i overkant stigmatiserende og ukorrekt her må jeg si. Til TS vil jeg i all enkelhet oppsummere den vesentligste forskjellen på menns og kvinners seksualitet i en setning, kall det gjerne et postulat - som jeg mener er relativt dekkende: Kvinner må ha det bra for å ha sex, menn har sex for å ha det bra. Denne har jeg hørt en del varianter av før, og den er sikkert dekkende for mange. Men den gjelder ikke i det hele tatt for meg, og jeg synes jeg merker at de individuelle forskjellene blir stadig større. Det er ikke uvanlig at kvinner klager over at menn ikke vil - i alle fall på nett, det er litt mer følsomt å betro det til venninner. Jeg er så lei av sånne tråder som stempler oss damer som passive, snerpete og beregnende (sex som belønning for husarbeid etc).
Gjest Emera Skrevet 14. juni 2008 #22 Skrevet 14. juni 2008 Det er i hvertfall tydelig at enda så mye vi snakker om sex i dag, så har vi ikke lært nok om det motsatte kjønns seksualitet... Hvis man skal gå ut fra denne tråden. For en stund siden leste jeg at man i en studie har skannet hjernene til nyforelskede par for å finne ut hvilke deler av hjernen som er mest aktive i parrelasjonen. Forskjellen var enorm. Hos mennene var det områdene for visualitet og seksualitet (bombe...), for kvinnene områdene for følelser, oppmerksomhet og hukommelse (ikke akkurat noe sjokk det heller). Dette er sikkert ment for at vi skal utfylle hverandre i forholdet. Men det gjør vel heller at vi misforstår hverandre. For kvinnen ser det ut som mannen kun tenker med sentrumspartiet, alltid, og det skaper en del konflikter. Mannen på sin side, som opplever at dama husker ALT han har sagt etter et par dater, blir skremt og føler seg fanget... Utrolig at det finnes forhold som fungerer i det hele tatt. Dette blir jo generelt, alle er ikke like. Men jeg synes likevel det sier noe om forskjellen mellom menn og kvinner. Og at vi bør gjøre det vi kan for å forstå partneren, for å forebygge de klassiske sex-kranglene. For sex, sammen med pengespørsmål, er som kjent de største konfliktgrunnene i parforhold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå