Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #21 Del Skrevet 21. mai 2003 om du hadde visst navnet på guttene og de uansett hadde klart å lure seg unna så du ikke fikk vite hvor de bor, så går du til skolen de går på og de hjelper deg med tlf og adressen til vedkommende barn.Mobbing skal man slå hardt ned på fra først stund,det er noe som man skal straffe hardt. Jeg hadde tatt leken, så får de hyle og skrike så mye de vil.Å ta en prat med foreldrene er kjempebra.Nekt å levere tilbake leken før de aktuelle barna hadde stått ansikt til ansikt med deg å bedt om unnskyldning.Det er så flaut for dem at det vil de nok unngå og oppleve igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 21. mai 2003 #22 Del Skrevet 21. mai 2003 Helt enig med Gjest! Ta leken fra ungen, ta dem med deg hjem så ungen må komme hjem til deg og be pent om å få den tilbake. DET er en god lærepenge, det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 21. mai 2003 #23 Del Skrevet 21. mai 2003 Vi hadde samme problemet for en stund siden,hvor eldste mann til sambo ble ille plaget på vei fra skolen.Det gjaldt ikke bare han forresten,alle ungene i nabolaget ble terrorisert av en!! Det hjalp overhodet ikke å snakke med han eller foreldrene hans!(Min sønn gjør aldri sånnt) Enda han er viden kjent i hele bygda... Til slutt fikk jeg nok å sprang etter han hjem....men det hjalp ikke det heller.Han ba meg rett og slett reise til h...!!En drittunge på 12 år!!*grrrr* Men så fikk vi trampoline og det var stas det!!! Gjett hvem som ikke fikk hoppe?? Siden det har det vært rolig,men han får fortsatt ikke sette foten på gårdsplassen vår.Ikke før han kommer å ber ungene og meg om unnskyldning!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #24 Del Skrevet 21. mai 2003 Grunnen til at Roger og Ronny er overrepresentert i diverse arkiver, er ikke pga navnet, men heller pga type foreldre som syns dette er flott navn for ungen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 21. mai 2003 #25 Del Skrevet 21. mai 2003 tror dere må oppdatere dere litt. De nye "rampenavnene" nå er ikke Ronny og Raymond. Heller Alexander og Nicolay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 21. mai 2003 #26 Del Skrevet 21. mai 2003 tror dere må oppdatere dere litt. De nye "rampenavnene" nå er ikke Ronny og Raymond. Heller Alexander og Nicolay. Har ikke jeg hørt Hvor står det da? Nicolay - høres mer snobbete ut... Alexander er 13 på dusinet... Tror ikke det er navnet som er svgjørende - heller oppvekstvilkårene. Mangel på grensesetting og dårlig tid generelt sett i samfunnet... Barna blir ikke fulgt opp på en ordentlig måte og tyr til rampestreker for å få oppmerksomhet... "Dårlig oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet"... Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 21. mai 2003 Hva er dette tullet med navnene?? Hallo?? Greit nok at Ronny og Roger er bølle-navn men sikkert ikke alle som er er det selv om Vil nevne til væren at Darren var ikke på min liste under navnevalg.Men Darrian. Men er utelukket nå siden jeg har funnet navn til han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 21. mai 2003 #28 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg tror jeg og guttungen har vært velsignet spart for slike problemer. Dvs, en gang hadde en gjeng med jenter hatt stor morro med å stikke hull i hjul og sete på sykkelen hans. Den ene pleide han å leke en del med. Jeg banket på hos henne (vi hadde ikke "bevis" for hvem som hadde gjort det), og hun ble bra paff da hun så meg. Da sa jeg til henne og moren hva som hadde skjedd med sykkelen, og at vi kun hadde sett denne jentegjengen i området. Jenta sa da at det var de andre jentene som hadde gjort det, og moren ga med tlf.nr. dit. Jeg ringte, og de kom bortover med jentene på slep. Alle hadde på telefonen bedyret at "dette kunne ikke stemme, det er da ikke likt henne å gjøre slikt!", men jentene hadde etterhvert tilstått da de ble konfrontert med det. Også hun som tystet hadde "brytt sammen og tilstått" til moren, så de troppet også opp. Guttungen fikk en unnskyldning, de tok med seg sykkelen, og vi fikk den tilbake dagen etter i tipp topp stand. Gjett om jeg var nervøs for å snakke med foreldrene før jeg ringte, for det er jo ikke alle som finner seg i å høre anklagelser om eget barn.. :-? Men, bortsett fra dette har vi ikke opplevd mye tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 21. mai 2003 Alle unger gjør rampestreker og foreldrene MÅ slutte å tro at de er engler ute. Jeg blir så irritert på det. Må klare å høre at ungene deres er små drittunger en gang i blandt de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. mai 2003 #30 Del Skrevet 21. mai 2003 tobarnsmor... Jeg ville ha gitt gutten grisebank og hadde foreldrene anmeldt det; så hadde jeg gladelig betalt de 5000 kronersboten d er for å tak i folk pr idag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 21. mai 2003 #31 Del Skrevet 21. mai 2003 Vil nevne til væren at Darren var ikke på min liste under navnevalg.Men Darrian. Men er utelukket nå siden jeg har funnet navn til han. OK! Var nesten riktig! Fint navn dere har bestemt dere for! Håper det går fint med jenta di etter den ubehagelige episoden. Det er forferdelig når ungene havner opp i sånne ting, og det går rett i hjertet på meg å høre om at barn kommer ut for sånne bøller. Dessverre har det alltid vært rampunger, og kommer alltid til å være det... Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå