Gå til innhold

Falske roseblader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt inn en del falske roseblader som jeg kanskje hadde tenkt å ha i små papir kremmerhus som stod bak i kirken som folk kunne ta med seg ut og kaste over oss når vi kom ut på kirketrappen etter vielsen.

Er det teit at de er falske, eller er det helt greit?

Tenker at ekte blir så fort stygge...Det eneste er at de falske blir liggende igjen utenfor kirka da.....

Noen meninger???

Skrevet

tror falske kan være bra, jeg. De holder seg, og er billigere også. Vurderer å kjøpe inn noen som borddekorasjon...

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Det er nok ikke lov å bruke uekte roseblader utenfor kirken. Det er jo ingen som har spesielt lyst å plukke opp.

Skrevet
tror falske kan være bra, jeg. De holder seg, og er billigere også. Vurderer å kjøpe inn noen som borddekorasjon...

Jeg har kjøpt inn røde falske roseblader som jeg skal spre utover middagsbordet :)

Skrevet
Det er nok ikke lov å bruke uekte roseblader utenfor kirken. Det er jo ingen som har spesielt lyst å plukke opp.

Det var det jeg og tenkte....

Har og tenkt på å bruke bladene som borddekor....men da vet jeg ikke hva jeg skal ha i kremmerhusene mine.. ville gjerne bruke dem.... ris kanskje???

Skrevet

Er det ikke sånn at småfuglene spiser risen, som så sveller i magene deres og dreper de? Eller er det bare tull??

Du kan kanskje bruke kremmerhusene dine som pynt på bordet? Legge de ned, og la rosebladene kommer ut fra de, feks, eller fylle de med Lovehearts, Operamints o.l. som gjestene kan småspise fra.

Når det gjelder utenfor kirken, kan man få kjøpt små brudekaker i plast, hvor man skrur av den øverste etasjen, og inni er det er det såpebobler og sånn ring til å blåse de i (Nydelig forklart her...)

Skrevet
Er det ikke sånn at småfuglene spiser risen, som så sveller i magene deres og dreper de? Eller er det bare tull??

Du kan kanskje bruke kremmerhusene dine som pynt på bordet? Legge de ned, og la rosebladene kommer ut fra de, feks, eller fylle de med Lovehearts, Operamints o.l. som gjestene kan småspise fra.

Når det gjelder utenfor kirken, kan man få kjøpt små brudekaker i plast, hvor man skrur av den øverste etasjen, og inni er det er det såpebobler og sånn ring til å blåse de i (Nydelig forklart her...)

Hørt noe om at de kan dø av den risen ja... får vel kjøpe sånn fuglevennlig ris jeg da... :fnise:

Jeg har esker på bordene som er fylt med små hjertegodteri, så kremmerhusene er til kirken.... har tenkt på de såpeboblene også ja, men tror det blir kremmerhus fylt med ett eller annet..

Skrevet

Puffet ris er tillatt, det kan du fylle kremmerhusene med og la folk strø over dere på kirketrappa!

Skrevet
Puffet ris er tillatt, det kan du fylle kremmerhusene med og la folk strø over dere på kirketrappa!

Fantastisk idè... Det var genialt... det skal jeg gjøre... Tusen takk!!! Visste dere damer her inne ville komme med noen smarte tips... :jepp:

Gjest lillakamilla
Skrevet

Hei:)

Du bør kanskje sjekke med kirken at det er ok å kaste noe, i kirken (dvs utenfor) der vi skal gifte oss, er det ikke lov å kaste noe som helst, fuglevennlig eller ei.

Gjest Gjest
Skrevet

Sikkert greit det:) men da må noen ha ansvaret for å koste det opp etterpå! Hva med forloverene? Avtal med noen at de koster det opp etterpå.....

Gjest glamourgirl
Skrevet

Hvis du ikke "må" bruke kremmerhusene er såpebobler en strålende løsning. Du får kjøpt spesialbobler som ikke setter farge/flekker på klærne i en del party/brudestæsj-butikker, og det blir fantastisk morsom effekt på bildene også.

Lykke til!

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Såpebobler er morsommere enn ris.

Ris havner over alt du ikke har lyst at det skal havne... og det er ikke SÅ deilig å gå hele festen etterpå med fullt av ris nedi kjolen.

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Da kjæresten min var forlover kjøpte han inn små fulgefrø og hadde de i en fin glasskål som gjestene fikk fra og kastet på brudeparet. Fuglevennlig vri på tradisjonen.

Skrevet

Hei hei. Når det gjelder risen så er dette bare tull. Jeg trodde selv at det var farlig for fugler så dreiv å undersøkte om dette. men det er dyrleger her som har sagt at det bare er en myte. Grunnen til at de sier at det er farlig for fuglene er at folk respekterer det mer enn at det kommer masse fugler å skiter osv på kirketrappen, noe som ikke er så fint i ettertid. Dette er mer vanlig i store byer. Det er ikke farlig for fugler i alle fall.Jeg har laget kremmerhus selv med grøtris i, som jeg har knytt igjen med silkesløyfe. Ble kjempefine:D

Roseblad går sikkert ann det og. Men det er regler på det meste, og det er forskjell fra kirke til kirke å fra plass til plass. Ring kirkekontoret eller event der du skal gifte deg for å høre med dem.

:D håper det ordner seg..

Skrevet

Det var ingen som kastet noe på oss :) Vi er fremdeles godt gift :D

Andre fordeler, er at andre slipper å koste bort griset etter oss, og at neste brudepar/-følge slipper å vasse oppi en masse ris fra oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...