Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hadde vært sammen med mr X i ett og et halvt år da jeg gikk ifra han til fordel for en kompis av han. Jeg trodde kanskje gresset var grønnere på den andre siden, men den gang ei. Jeg og mr X har hatt god kontakt hele tiden etter og har den siste tiden "tuska" en del igjen (det er over med kompisen hans). Jeg ønsker så sårt å få han tilbake, men dette er vanskelig for han. Han takler dårlig at jeg gikk fra han til fordel for en annen, men alikevel vil han være nær meg, kose med meg osv. Jeg har nå sagt at jeg ikke skal ha mer kontakt i det heletatt med denne komisen hans og at jeg virkelig vil at han skal kunne stole på meg igjen. Hva er deres synspunkter? Er det mulig at vi kan få et forhold som fungerer igjen..?
Freckles Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Joda,alt er mulig! Kanskje ikke de beste forutsetninger for å få det til i dette tilfellet men...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Ts ser du på menn som dørmatter? Kom me et oppriktig svar er du snill
Gjest Lille lea Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Han kommer helt sikkert til å ta deg tilbake. - Selvom du ikke fortjener det.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Alt er mulig, så lenge begge vil. Og så lenge dere jobber dere gjennom det sviket han opplevde. Og så lenge du oppfører deg på en måte som viser at du er til å stole på. Og så lenge han med tiden klarer å komme over det som skjedde. Om dere har et forhold preget av mistenkelighet over tid, tror jeg det blir veldig vanskelig for dere. Det skjer at man forelsker seg i andre, og også at man ikke er det lenger. Jeg syns ikke nødvendigvis man behandler menn som dørmatter selv om du har vært litt forvirret.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Det er vanskelig å stole på noen igjen etter et slikt tillitsbrudd. Eneste måten er å bevise at du er til å stole på. Det tar tid...lang tid. Kanskje han aldri klarer å stole på deg igjen.
Mann 42 Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Hvis det var meg, så ville jeg definitivt ikke tatt deg tilbake. Du dumpet han til fordel for en venn av ham. Det er ille nok å bryte ut av et forhold pga en annen, men å gjøre det pga en kompis, er verre enn alt. Dersom han likevel skulle være villig til å gjøre et forsøk, må du regne med at denne saken kommer opp igjen, og det kommer ikke til å bli vakkert. Jeg garanterer deg at ved første korsvei der han føler en liten mistanke til deg, så kommer du til å bli konfrontert med at du forlot ham på grunn av en kompis av han.
Mann 42 Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Alt er mulig, så lenge begge vil. Og så lenge dere jobber dere gjennom det sviket han opplevde. Og så lenge du oppfører deg på en måte som viser at du er til å stole på. Og så lenge han med tiden klarer å komme over det som skjedde. Om dere har et forhold preget av mistenkelighet over tid, tror jeg det blir veldig vanskelig for dere. Det skjer at man forelsker seg i andre, og også at man ikke er det lenger. Jeg syns ikke nødvendigvis man behandler menn som dørmatter selv om du har vært litt forvirret. Hva slags måte er det? Jeg spør bare for informasjon.
LilleCanCan Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Det kan være at dere får det til å gå igjen. Men mange reagerer ofte med å gå tilbake til parten som forlot en, for så å miste følelsene helt og så gå i fra motparten igjen, men hvem vet om det skjer nå? Du kan jo ha alt å vinne. Så får håpe du har lært nå, da hehe
Alice Ayres Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 (endret) Det du skriver minner meg om en barneregle: Ta den ring og la den vandre, fra den ene til den andre... Er du nå helt sikker på at du vil ha eksen tilbake, eller er det heller slik at du vil ha den du ikke har akkurat nå? Endret 12. juni 2008 av Alice Ayres
Gjest TS Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 For det første så har jeg formulert meg litt feil i det første innlegget mitt; Jeg gikk ikke fra min x til fordel for komisen hans, men etter at det hadde skrantet lenge og vel med mr X, og det ble slutt mellom oss, fikk jeg god kontakt med hans kompis. Vi ble så og si sammen (uten at vi egentlig aldri gikk inn i noe alvorlig forhold med hverandre) fire måneder etter det ble slitt med mr X. Ts ser du på menn som dørmatter? Kom me et oppriktig svar er du snill Nei det gjør jeg ikke. Jeg fikk følelser for en annen mannetter at ting hadde gått veldig dårlig med meg og mr X en lang stund. Mr X har heller ikke helt rent mel i posen med tanke på at han behandlet meg veldig dårlig en periode, noe han selv innrømmer nå og han har forandret seg mye etter at han "mistet meg". Og til du over meg her som slenger med leppa (sitat; idiotkjærring) så bør du vel heller fine deg et forum der det aksepteres å slenge drit til folk?
Alice Ayres Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 For det første så har jeg formulert meg litt feil i det første innlegget mitt; Jeg gikk ikke fra min x til fordel for komisen hans, men etter at det hadde skrantet lenge og vel med mr X, og det ble slutt mellom oss, fikk jeg god kontakt med hans kompis. Vi ble så og si sammen (uten at vi egentlig aldri gikk inn i noe alvorlig forhold med hverandre) fire måneder etter det ble slitt med mr X. Nei det gjør jeg ikke. Jeg fikk følelser for en annen mannetter at ting hadde gått veldig dårlig med meg og mr X en lang stund. Mr X har heller ikke helt rent mel i posen med tanke på at han behandlet meg veldig dårlig en periode, noe han selv innrømmer nå og han har forandret seg mye etter at han "mistet meg". Etter å ha lest dette, blir svaret mitt et noe annet. Er du nå sikker på om du vil ha eksen tilbake? Den beste indikasjon på fremtidig adferd er tidligere adferd. Eksen din er fortsatt den han var. Jeg har liten tro på at folk kan endre seg på et grunnleggende nivå. Eksen din er altså fortsatt den som behandlet deg dårlig.
Nabodama Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hadde vært sammen med mr X i ett og et halvt år da jeg gikk ifra han til fordel for en kompis av han. Jeg trodde kanskje gresset var grønnere på den andre siden, men den gang ei. Jeg og mr X har hatt god kontakt hele tiden etter og har den siste tiden "tuska" en del igjen (det er over med kompisen hans). Jeg ønsker så sårt å få han tilbake, men dette er vanskelig for han. Han takler dårlig at jeg gikk fra han til fordel for en annen, men alikevel vil han være nær meg, kose med meg osv. Jeg har nå sagt at jeg ikke skal ha mer kontakt i det heletatt med denne komisen hans og at jeg virkelig vil at han skal kunne stole på meg igjen. Hva er deres synspunkter? Er det mulig at vi kan få et forhold som fungerer igjen..? For det første så har jeg formulert meg litt feil i det første innlegget mitt; Jeg gikk ikke fra min x til fordel for komisen hans, men etter at det hadde skrantet lenge og vel med mr X, og det ble slutt mellom oss, fikk jeg god kontakt med hans kompis. Vi ble så og si sammen (uten at vi egentlig aldri gikk inn i noe alvorlig forhold med hverandre) fire måneder etter det ble slitt med mr X. Nei det gjør jeg ikke. Jeg fikk følelser for en annen mannetter at ting hadde gått veldig dårlig med meg og mr X en lang stund. Mr X har heller ikke helt rent mel i posen med tanke på at han behandlet meg veldig dårlig en periode, noe han selv innrømmer nå og han har forandret seg mye etter at han "mistet meg". Og til du over meg her som slenger med leppa (sitat; idiotkjærring) så bør du vel heller fine deg et forum der det aksepteres å slenge drit til folk? Du skriver ganske så tydelig i det første innlegget at du gikk fra mrX til fordel for kompisen hans, fordi du kanskje trodde gresset var grønnere der. Du skriver det til og med flere ganger. Hvorfor skal mrX ha problemer med å stole på deg hvis du først ble sammen med kompisen hans 4 mnd etter at det ble slutt mellom dere? Hvorfor benekter du hva du skrev i det første innlegget? Er det fordi noen kritiserer hva du gjorde, at du benekter det, og til og med får eksen din til å ikke være fullt så prektig? Jeg kan skjønne at eksen din har problemer med å stole på deg. Ettersom du først sier det ene, så benekter det, og kommer med en helt annen historie, ja da er det ikke rart. Han vet vel ikke hva han skal tro han heller. Du bør forresten tenke litt over ordene til Alice i stedet for å gå til angrep på henne.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Etter å ha lest dette, blir svaret mitt et noe annet. Er du nå sikker på om du vil ha eksen tilbake? Den beste indikasjon på fremtidig adferd er tidligere adferd. Eksen din er fortsatt den han var. Jeg har liten tro på at folk kan endre seg på et grunnleggende nivå. Eksen din er altså fortsatt den som behandlet deg dårlig. Men Alice, da..! Du burde jo vite at det til syvende og sist alltid er mannfolkas feil.
Gjest TS Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Du skriver ganske så tydelig i det første innlegget at du gikk fra mrX til fordel for kompisen hans, fordi du kanskje trodde gresset var grønnere der. Du skriver det til og med flere ganger. Hvorfor skal mrX ha problemer med å stole på deg hvis du først ble sammen med kompisen hans 4 mnd etter at det ble slutt mellom dere? Hvorfor benekter du hva du skrev i det første innlegget? Er det fordi noen kritiserer hva du gjorde, at du benekter det, og til og med får eksen din til å ikke være fullt så prektig? Jeg kan skjønne at eksen din har problemer med å stole på deg. Ettersom du først sier det ene, så benekter det, og kommer med en helt annen historie, ja da er det ikke rart. Han vet vel ikke hva han skal tro han heller. Du bør forresten tenke litt over ordene til Alice i stedet for å gå til angrep på henne. Det har seg slik at etter det ble slutt mellom meg og mr X, så var det veldig mye fram og tilbake med oss, fordi jeg overveide å fortsette enda en gang med han. Jeg har alltid vært enormt glad i han og til og med denne siste gangen det ble slutt mellom oss, tok det lang tid før vi var ordentlig "ferdige" med å snakke om - og vurdere å bli sammen igjen. På denne tiden (de fire månedene) ble jeg bedre kjent med denne andre mannen og fikk en god tone med han. Etter at jeg og mr X fant ut at vi måtte ha pause fra hverandre og at vi egentlig burde gi opp "oss", begynte jeg å date denne andre mannen, som da var kompisen til mr X. Mr X hadde full forståelse for at jeg datet en annen mann, men følte seg veldig sviktet over at det var hans kompis, og stoler derfor ikke på meg når det gjelder han mer. (Dette pga at jeg ikke har fortalt så mye om min kontakt med denne mannen til mr X i den firemåneders perioden). Jeg valgte altså å gi slipp på det som kunne blitt meg og mr X igjen på den tiden til fordel for en annen i håp om at ting kunne bli bedre med denne andre mannen. Dere må for min del tro hva dere vil, og mene så mye dumt om meg som dere orker, men sånn at det er klart; det var ikke for å få dritt at jeg skrev inn her.. Til det ang Alice; det var ikke ment til henne, det var ment til en annen som hadde skrevet ett innlegg der han/hun kalte meg en idiotkjærring, men dette innlegget er nå tatt bort.
Nabodama Skrevet 12. juni 2008 #18 Skrevet 12. juni 2008 Det har seg slik at etter det ble slutt mellom meg og mr X, så var det veldig mye fram og tilbake med oss, fordi jeg overveide å fortsette enda en gang med han. Jeg har alltid vært enormt glad i han og til og med denne siste gangen det ble slutt mellom oss, tok det lang tid før vi var ordentlig "ferdige" med å snakke om - og vurdere å bli sammen igjen. På denne tiden (de fire månedene) ble jeg bedre kjent med denne andre mannen og fikk en god tone med han. Etter at jeg og mr X fant ut at vi måtte ha pause fra hverandre og at vi egentlig burde gi opp "oss", begynte jeg å date denne andre mannen, som da var kompisen til mr X. Mr X hadde full forståelse for at jeg datet en annen mann, men følte seg veldig sviktet over at det var hans kompis, og stoler derfor ikke på meg når det gjelder han mer. (Dette pga at jeg ikke har fortalt så mye om min kontakt med denne mannen til mr X i den firemåneders perioden). Jeg valgte altså å gi slipp på det som kunne blitt meg og mr X igjen på den tiden til fordel for en annen i håp om at ting kunne bli bedre med denne andre mannen. Dere må for min del tro hva dere vil, og mene så mye dumt om meg som dere orker, men sånn at det er klart; det var ikke for å få dritt at jeg skrev inn her.. Til det ang Alice; det var ikke ment til henne, det var ment til en annen som hadde skrevet ett innlegg der han/hun kalte meg en idiotkjærring, men dette innlegget er nå tatt bort. Ok, da ble det mer forståelig, og mindre forvirrende:) For å være ærlig, tror jeg det er mange sårede følelser her, både hos deg og eksen din. Jeg tror det skal en stor jobb til hvis dere skal få det til å fungere igjen. Dere vil begge være usikre på hverandre, har det blitt slutt en gang, kan det lett bli slutt flere ganger, og dere ga opp "dere" til slutt sist. Det var en grunn til at dere kom fram til det. Den grunnen vil fortsatt være der. Forholdet endres når det går gjennom slike ting, og det er sjelden det blir bra igjen, tror jeg. Kanskje det er det eksen din tenker på og er redd for.
Alice Ayres Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 Det har seg slik at etter det ble slutt mellom meg og mr X, så var det veldig mye fram og tilbake med oss, fordi jeg overveide å fortsette enda en gang med han. Jeg har alltid vært enormt glad i han og til og med denne siste gangen det ble slutt mellom oss, tok det lang tid før vi var ordentlig "ferdige" med å snakke om - og vurdere å bli sammen igjen. På denne tiden (de fire månedene) ble jeg bedre kjent med denne andre mannen og fikk en god tone med han. Etter at jeg og mr X fant ut at vi måtte ha pause fra hverandre og at vi egentlig burde gi opp "oss", begynte jeg å date denne andre mannen, som da var kompisen til mr X. Mr X hadde full forståelse for at jeg datet en annen mann, men følte seg veldig sviktet over at det var hans kompis, og stoler derfor ikke på meg når det gjelder han mer. (Dette pga at jeg ikke har fortalt så mye om min kontakt med denne mannen til mr X i den firemåneders perioden). Jeg valgte altså å gi slipp på det som kunne blitt meg og mr X igjen på den tiden til fordel for en annen i håp om at ting kunne bli bedre med denne andre mannen. Dere må for min del tro hva dere vil, og mene så mye dumt om meg som dere orker, men sånn at det er klart; det var ikke for å få dritt at jeg skrev inn her.. Til det ang Alice; det var ikke ment til henne, det var ment til en annen som hadde skrevet ett innlegg der han/hun kalte meg en idiotkjærring, men dette innlegget er nå tatt bort. Jeg tror du trenger å hoppe av denne mannfolk-karusellen for en periode. Herre min hatt! Jeg blir svimmel av mindre. En kommentar til det avsnittet jeg uthevet: Dette utsagnet er så typisk for folk som skriver inn og ber om råd - men som opplever å ikke få de rådene de ønsker. Jeg tror egentlig du har bestemt deg for hva du vil gjøre - og bare ha bekreftelser og hurrarop. Når du spøre etter svar på et diskusjonsfora, bør du også kunne takle at folk kommer med kritiske spørsmål og ikke nødvendigvis bare nikker og er enige med deg...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 Men Alice, da..! Du burde jo vite at det til syvende og sist alltid er mannfolkas feil. SIGNER!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå