Satsuma Skrevet 12. juni 2008 #1 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg og samboeren min har en diskusjon gående angående papiret utenpå blikkbokser (som i hermetiske tomater ol): Skal det taest av eller ikke? Jeg skyller alltid boksene og tar av papiret, mens samboeren min mener at dette ikke er nødvendig. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kildesorterern Skrevet 14. juni 2008 #2 Del Skrevet 14. juni 2008 På www.loop.no står det: Glass og metalemballasje: Alle typer rengjort emballasje (fri for fremmedelementer) og tuber i metall (kaviar, majones o.l.). Papir skal jo som kjent i papirreturen. Så du har rett her. Mer finner du på Loop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 16. juli 2008 #3 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg tar ikke av papir. Det tar for mye innsats og jeg tror ikke det er meningen å demotivere folk så mye. Særlig på glass kan det være svært langtekkelig å få av etikettene. Det er nok få som vil resirkulere dersom de må gjøre slikt. Når metall og glass smeltes om brenner jo papiret opp uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillevan Skrevet 28. september 2008 #4 Del Skrevet 28. september 2008 Hiv boksene i oppv.mask. Ofte løsner papiret lettere da, og det blir lett og ta det av, om det ikke løsnet helt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #5 Del Skrevet 29. september 2008 Hiv boksene i oppv.mask. Ofte løsner papiret lettere da, og det blir lett og ta det av, om det ikke løsnet helt da. Man skal ikke hive ting i oppvaskmaskinen med etikettene på. Det er lim på dem. De kan lime seg til andre ting, eller de kan sette seg fast inni dysene. Det er mye bedre å legge dem til bløt i vasken. Du får samme effekten, uten at du risikerer å ødelegge maskinen din. Jeg hiver forørvig både glass og metallbokser med papiretiketten på. Jeg gidder virkelig ikke stresse med å bløtlegge ting og pelle av etikettene. Jeg synes det er nok regler og stress med resirkuleringen som det er. Som sagt så brenner papiret opp. Jeg har forørvig merket meg at de ber folk om å levere drikkekartongene pakket i plast.. Da oppfordrer de jo folk til å hive plastposer i papirgjennvinningen. Mens eggekartonger derimot ikke skal oppi dunken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå