Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skulle gjerne hatt forslag til en litt annerledes og god ost til å ha på pizza.

Endret av Alive
Skrevet

Gorgonzola! Eller anna type blåmuggost. Smaker mye da, så greit å tenke over hva ellers man har på den. Nam!

Skrevet

Synes Jarlsberg er best som ost til "vanlig" pizza. Men av og til er det godt med soltørkede tomater, salt skinke og blåmuggost eller brie. Servert med ruccola og drypp av olivenolje

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg bruker først og fremst mozzarella på pizza, av og til sammen med litt parmesan. I kombinasjoner med ulike typer topping kan det også være godt med chèvre eller feta.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes chevre eller feta (bruker dem litt om hverandre, i hvert fall den norske "chevre-pølsa" likner endel på feta) er godt godt om man har spinat og kanskje salt kjøtt/krydret pølse (chorizo f eks) på pizzaen - men mozzarella passer vel egentlig også godt til dette :)

Bruker ellers mye Jarlsberg, den er ok og vi har ikke så spennende utvalg (for eksempel bare revet, dyr mozzarella) i nærbutikken at jeg tenker på å bruke så mye andre oster til pizzaen. Men liker blåmuggost på også, og det går jo an å bruke litt milde varianter om man ikke er så tøff på ost.

Skrevet

Jeg bruker vanligvis en blanding av mozzarella (for konsistensen) og god cheddar (for smaken).

Skrevet

Vi pleier å lage vår egen blanding med mozzarella, jarlsberg og cheddar. Parmesan kan absolutt sette en spiss på smaken. Mmm!

Skrevet

Tusen takk for gode tips.

Jeg var dristig i går og smurte kremost med hvitløk under hele skiver med tomater som jeg la på pizzaen, i tillegg til revet mozarella. Kan anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...