Gå til innhold

Har ikke vært i bassenget på ørten år

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ja, hvordan var det der? Må man ha badedrakt? Har bare bikini...og er en godt voksen dame. Blir nok en del bæring og litt styr siden jeg skal dra med 5-åringen.. så mest praktisk med badedrakt, men det har jeg altså ikke.

Må man vøte håret før man går ut i bassenget? Har nemlig en nyvasket manke, og tenkte å bare sette opp håret i en strikk, men det er kanskje fyfy å ikke bløte håret?

Ellers...er det vel bare å psyke seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor er det vanlig å gå i bikini, men før man tar badeklær på, skal man vaske både hår og kropp (kan gjøres uten såpe, før du går i bassenget). Så er det bare å ta på seg badetøyet og gå i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikini er helt ok! Når jeg er i bassenget med barna, har jeg håret satt opp. Da er jeg aldri under med hodet likevel...

Er flere som gjør det, og jeg nekter å vise meg med badehette! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært i svømmebasseng på år og dag - sier som Karen Walker:

"Good Lord. I can't believe I'm at a public pool. Why doesn't somebody just pee directly on me?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har heller ikke vært i svømmebasseng på år og dag - sier som Karen Walker:

"Good Lord. I can't believe I'm at a public pool. Why doesn't somebody just pee directly on me?"

Hehe, den var god! :ler:

Det er ikke derfor jeg ikke går i bassenget da, men fordi jeg er så sjenert... :sjenert: Pisset går jo vekk når en dusjer da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bikini er helt ok! Når jeg er i bassenget med barna, har jeg håret satt opp. Da er jeg aldri under med hodet likevel...

Er flere som gjør det, og jeg nekter å vise meg med badehette! :Hehe:

Ok, betyr det at du dropper hårvasken før og etter bassenget da? Og går i bassenget med tørt hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I svømmehallen jeg pleier å gå i må man vaske både hår og kropp uten badetøy på.

Bikini eller badedrakt er opp til en selv.

Men har alltid reagert på dem som kommer med tørt hår, oppsatt og holder det tørt og drar igjen med tørt hår... For meg er da poenget med å bade borte.... uansett om jeg har med meg unger eller ikke er også jeg under med hodet. både når jeg har hatt med 1 åring og helt opp til 1.klassing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svømmehallen her i byen må man nødt til å bruke badehette for i det hele tatt få lov til å oppholde seg i bassenget. Man må duje hele kroppen også. En grei regel egentlig, for da slipper man haugevis med flytende hår overalt. Synes egentlig at alle burde bruke badehette selv hvor dumt den enn måtte se ut. Jeg driter i hvordan jeg ser ut på hodet i et offentlig basseng i allefall. Plutselig oppstår det en situasjon hvor en må dukke under, eller rett og slett glemmer seg. Ekkelt for andre hvertfall.

Edit: Du kan bruke badedrakt eller bikini, alt etter hva du vil selv=)

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men har alltid reagert på dem som kommer med tørt hår, oppsatt og holder det tørt og drar igjen med tørt hår... For meg er da poenget med å bade borte.... uansett om jeg har med meg unger eller ikke er også jeg under med hodet. både når jeg har hatt med 1 åring og helt opp til 1.klassing.

Øh, "vitsen" med å bade er ikke borte fordi om man ikke dukker under med hodet da vel.. Er ikke alle som liker å ha hodet under vann.

Forøvrig så er det uhygienisk å ikke vaske hele kroppen (inkludert håret) før man går i bassenget. Uansett. Håret kommer ofte litt ned i vannet selv om man ikke dukker under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok. Dagens rapport fra Pirbadet i Trondheim:

*masse damer i bikini

*ikke en eneste badehette å se

*flere tørre hoder :fnise:

Og latterlig dårlige dusjer i garderoben, umulig å skylle ut shampoen jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badeland/badesenter er det sjelden briuk av badehetter. På offentlige svømmebasseng her i distriktet i alle fall, er badehette påbudt. Men en trenger ikke disse i gummi, har noen helt ypperlige i stoff, som bare dekker halve toppen...helt lovlig og mye bedre. (skal liksom bare være noe der...)

Selv foretrekker jeg hel badedrakt i basseng.

Endret av ToveM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...