Gjest Hjemmekjær Skrevet 20. mai 2003 #1 Skrevet 20. mai 2003 Er gravid i uke 26. Etter å ha løftet litt for tung har jeg begynt å lekke urin. Synes dette er både plagsomt og pinlig og lurer på om det er noen som har slitt med det samme som kanskje har noen gode råd? Jeg tar knipeøvelser hver dag, noe jeg ikke var så flinkt med tidligere, men det har ikke hjulpet stort ennå. Vil dette vare resten av graviditeten når det først har startet, vil det i hele tatt gå over etter fødselen? Håper noen han gi meg noen råd. Holder meg for tiden mest mulig unna offentlige steder i redsel for uhell.
Trebarnsmor Skrevet 20. mai 2003 #2 Skrevet 20. mai 2003 Jeg lekket litt for noen mnd siden.Tok meg skikkelig godt i sammen og begynte med knipeøvelser.Nå kommer det ikke noe. Ta knipeøvelser NÅ eller så blir det verre etter fødselen kan jeg love deg. Jeg har alltid gjort dem,lekket aldri med døtrene mine.Men denne gang har jeg hatt smådråper pga latskapen ang knipeøvelser. Jeg anbefaler å gjøre dem så ofte som mulig. Etter fødselen kan du ende opp med store bindt pga lekking. En ting er også at du må gå på do ofte.Ikke vent til blæren er oppfyllt. Gå å småtiss i stedet for å vente. Ikke løft tungt!!!!!
Trebarnsmor Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 se på denne linken: http://www.baby.no/helse/barsel/urinlekkasje.doc
Gjest Hilde K S Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Knipe, knipe, knipe, knipe, knipe ! Man skal starte FØR man blir gravid og fortsette resten av livet.
viwi Skrevet 21. mai 2003 #5 Skrevet 21. mai 2003 Knip, knip, knip :D Det kommer seg nok om du bare gjør det hver dag ser du. Selv om man helst så at det hjalp på minuttet så tar det litt tid om man først begynner å lekke. Jeg lakk bittelitt en stund når jeg nøs ol. :oops: da tok jeg enda flere knipeøvelser om dagen og nå merker jeg ingenting til det lenger
jordbær Skrevet 22. mai 2003 #6 Skrevet 22. mai 2003 Du skal jo ikke være redd for å gå ut! Kjære deg. Hva med å teste tena da? Så slipper du å bekymre deg for slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå