Gå til innhold

Album til venninne


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Tenkte jeg skulle skrive litt om den gaven som min venninnegjeng skal lage til vår venninne som gifter seg i sommer. (den første i en gjeng på ti....) Vi synes den er så fin, og tenkte kanskje noen andre kunne få ideer til litt spesiell venninne-gave.. ;) *skryt, skryt*

Vi har kjøpt en litt fin ringperm som er i sjokkrosa, tykk papp. Her har vi satt inn svarte albumark. Så har alle sammen gravd i gamle skoesker, gamle album og skuffer og skap, og har kommet opp med en stor bunke med bilder av bruden og oss andre. På noen av sidene er det også limt i fargede ark med hilsener fra oss alle sammen, litt a'la "lykke til i ekteskapet, du er en bra dame osv". Så har vi funnet barnesitater om ekteskap, tegneserier om ekteskap og visdomsord om ekteskap.

Så har vi klippet ut brudebilder fra Se ogHør osv, og laget en side med bruder med tittelen: "du kommer til å bli penere enn alle sammen". En side er med bilder av babyer og overskrifter fra ukeblader "nå gleder vi oss til å bli foreldre, verdens beste mamma" osv. En hel side er med bilder av kjekkaser som Brad Pitt og George Clooney, med overskriften "dette går du glipp av nå"...

I tillegg har vi tatt bilder av steder som vi har en felles historie til. Diskoteket vi pleide å gå på, brygga der vi pleier å bade, buss-skuret der vi har tilbragt utallige timer osv. En hel side er satt av til utklipp fra lapper som vi har fått av henne mens vi gikk på skolen.

Syntes selv at det var en ok ide, og håper jo at det faller i smak hos bruden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde noe lignende til venninnen min for noen år siden, det ble veldig godt mottatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempeide, jeg ville elsket å ha fått et slikt album....

Hun blir sikkert kjempeglad!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et album fra min forlover til jul jeg, med både bilder fra utdrikningslaget, fra bryllupet, samt dikt fra henne og talen hennes. Det var utrolig koselig og jeg ble så rørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes kjempebra ut! :D

om du/dere skal i bryllupet, er en bra ide å spare igjen noen sider bakerst i albumet hvor dere limer inn bilder fra bryllupet, (som dere tar med polaroid-kamera) som fra kirka, under middagen, festen.. og gir selvfølgelig samme kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempefint ut :D Jeg hadde satt utrolig stor pris på en sånn gave.

Fikk selv album av min forlover som hun hadde limt inn bilder fra utdrikkningslaget i, og så hadde hun også skrevet en lang personlig hilsen. Det var kjemekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe flott idè!

Men jeg hadde blitt litt "betuttet" dersom noen hadde tatt med bilder av babyer osv. i et album til meg. (Jeg og min kjære har begynt på uttredingen av hvorfor vi ikke har fått et lite nurk). Det er ikke sikkert at alle forteller alt de sliter med. Men å lage et album var en kjempe flott idè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et lignende album av min forlover, som også er min søster. Hun hadde funnet ett bilde fra hvert år helt siden jeg ble født og frem til i dag, så det ble et lite tilbakeblikk på mitt liv, med de viktigste personene i livet mitt, også de som ikke er her lenger... Og på siste side sto det 2003 på en tom side - der bryllupsbildet skulle inn.

Ble kjemperørt og glad for denne gaven, da det ligger masse tid og omtanke bak. Tror faktisk at det var den gaven som fikk mest oppmerksomhet på gavebordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder faktisk på med det til min kjære!

Det inneholder bilder av oss på forskjellige ferier nyttårsaften, historien om hovrdan vi traff hverandre, dikt som betyr noe for oss, sangteksten til sangen vår osv.. Dette skal han få på kvelden før bryllupdagen, når vi skilles for å sove hver for oss.. Det blir utrolig fint! Er ikke på langt nær ferdig, men flott er det blitt!!

Jeg ville blitt kjempeglad for en sånn gave av venninner eller familie eller andre! Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også satt KJEMPESTOR pris på å få

et slik album :D

Vi lagde noe lignenede til ei venninne som gifet seg for noen år siden,

og det var stor suksess!

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...