junibrura Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Ser det er mange som foretrekker Disney-sanger. Dette er IKKE min greie. Heller ikke det som foreldregenerasjonen foretrekker (f,eks hopp-sa-sa-valser..) Jeg liker rock/pop/kjærlighetssanger/ballader, - men jeg er helt tom for ideer. Finner liksom ikke den ENE som jeg liker til 100 prosent. Derfor trenger jeg tips. Har dere vært i bryllup /skal ha selv og har hørt en sang som dere vet fungerer i et bryllyp, hadde jeg vært kjempeglad for tips. Det er bare knappe 2 uker igjen
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Skal du ha vals eller bare en generell sang? Vi danset vals til Norah Jones' "Come Away With Me".
junibrura Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Skal du ha vals eller bare en generell sang? Vi danset vals til Norah Jones' "Come Away With Me". Behøver ikke være vals, nei..... Bare en sang det går ann å ta noen dansesteg til. Godt tips- Norah Jones. Skal finne den..Takk
Gjest Imsdal Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 You're the inspiration Nothing's gonna change my love for you Den finaste eg veit From this moment Still the one Something about the way you look tonight :rødme:
Gjest Wildcat Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Noen venner av meg danset til "Stjernesludd" av DumDum Boys, det var utrolig fint Andre forslag: - "Lift me", Madrugada/Ane Bruun - "Hallelujah", Jeff Buckley - "Black", Pearl Jam
MrsG Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 vi brukte "you light up my life" mange som synger den, så du får bare søke på youtube ellerno
Gir Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Hvis du tenker på en sang i 3/4 takt (slik at man kan danse vals, ikke bare rolig dans), så er denne veldig fin, enten i Tom Christensen eller sin versjon.
junibrura Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2008 Etta James - At Last Tusen takk, alle sammen for gode tips. Skal lytte meg gjennom alle. Tror dette er helt det jeg er ute etter...
Gjest Jostein Skrevet 19. juni 2008 #13 Skrevet 19. juni 2008 Tusen takk, alle sammen for gode tips. Skal lytte meg gjennom alle. Tror dette er helt det jeg er ute etter... Om du liker denne låta, så bør du anbefaler jeg at du også lytter til Eva Cassidy sin versjon av At Last. Dette er også en nydelig låt, men... At Last har vel ikke tradisjonell Brudevals rytme, men den må vel gå om en øver litt. Mvh, Jostein www.dansmedoss.no
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Vi vurderer Rammstein med "Ohne Dich" Både gubbelure og jeg er store Rammstein-fans, men vi skippet allikevel denne. Som de fleste Rammstein-låter, så er denne også dyster og ikke veldig bryllups-vennlig http://herzeleid.com/en/lyrics/reise_reise/ohne_dich (oversatt til engelsk)
Lyra Skrevet 19. juni 2008 #15 Skrevet 19. juni 2008 Det er ikke en vals, ei heller moderne, men "Just the way you look tonight" er jo en nydelig og romantisk sang. Hvis (når) jeg gifter meg har jeg lyst å ha vår første dans til den :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #16 Skrevet 19. juni 2008 Går det ann å danse engelsk vals etter http://www.youtube.com/watch?v=HUMCqHbhq8k?
Fun Light Skrevet 19. juli 2008 #17 Skrevet 19. juli 2008 Går det ann å danse engelsk vals etter http://www.youtube.com/watch?v=HUMCqHbhq8k? Syns den høres litt rask ut, jeg..?
pinkybride Skrevet 19. juli 2008 #18 Skrevet 19. juli 2008 synes også den hørtes litt rask ut... hmm.. Du kan f. eks bruke Serenade to spring (secret garden) , Moonriver ( Henry Mancini), _come away with me ( Norah jones), Nocturne ( secret garden. Disse har riktig takt. Vi skal gå for den første tror jeg
Gjest Gjest_Rose_* Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 Nothing Else Matters med Metallica går i valsetakt. Litt rask, men veldig tydelig og enkel å valse til tipper jeg. Og så er den jo fryktelig fin, da.
Gjest Villrosa Skrevet 20. juli 2008 #20 Skrevet 20. juli 2008 (endret) . Endret 1. november 2015 av Villrosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå