Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest overseas
Skrevet

Bor litt i Norge og mest i utlandet. Fordi jeg vil ha norsk ordbok på mob så må jeg kjøpe den her.

Vil kjøpe en som er bundet til mitt telenor abon, problemet er at den selvsagt også er låst til telenor.

Har gjort dette tidligere men har da fått en bekjent i telenor til å låse den opp. Nå har jeg ikke lengre denne muligheten.

Er det slik at man kan få låst opp mob mot et gebyr? Bindingstiden er selvsagt uendret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ta kontakt med telenor. Så får du kode :)

Skrevet
Ja ta kontakt med telenor. Så får du kode :)

Du får jo ikke kode så lenge det er bindingstid på mobilen, det er hele poenget med at telefonen er låst opp mot en operatør.

Eller, du kan selvsagt få det, men da må du betale mellomlegget for bindingstiden.

På nettet får du kjøpt koder for 50 kr.

Spør noen som har peiling.

Skrevet

Takk for svar begge to.

Jeg mente at bindingstiden er knyttet til abon som jeg selvsagt må betale for hele perioden. Men at mob er låst er noe helt annet?

De på butikkene har ikke greie på det.

Skrevet
Du får jo ikke kode så lenge det er bindingstid på mobilen, det er hele poenget med at telefonen er låst opp mot en operatør.

Eller, du kan selvsagt få det, men da må du betale mellomlegget for bindingstiden.

På nettet får du kjøpt koder for 50 kr.

Spør noen som har peiling.

Så lenge hun har binding på abb. så har ikke operatør lov til å ta betalt for kode og dermed får hun den gratis der.

Skrevet
Så lenge hun har binding på abb. så har ikke operatør lov til å ta betalt for kode og dermed får hun den gratis der.

Den er grei! Da kjøper jeg ny i dag :)

Skrevet

Det gjelder kun om bindingstiden er ute.

Skrevet
Takk for svar begge to.

Jeg mente at bindingstiden er knyttet til abon som jeg selvsagt må betale for hele perioden. Men at mob er låst er noe helt annet?

De på butikkene har ikke greie på det.

Mobilen er låst i et år fordi at du får den så billig.

Skal du låse den opp via operatør før tiden, så må du betale hele bindingstiden på et forfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Mobilen er låst i et år fordi at du får den så billig.

Skal du låse den opp via operatør før tiden, så må du betale hele bindingstiden på et forfall.

Nå tror jeg du har misforstått. Om man låser opp en mobil så er man fortsatt bundet til abonnomentet og må betale dette ved vanlig forfall. Om en mobil er låst eller ei spiller ingen rolle for bindingstiden på abonnomentet, da det er det man er bundet til.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du binder abonnementet ditt mot telefonen får du operatørlåskoden gratis av Telenor. Det er bare å kjøpe telefonen og så ringe til Telenor (09000), oppgi serienummeret på telefonen (imei) og så sender de deg koden på mail f.eks. :)

Skrevet

Før det har gått 12 måneder

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav.

Skrevet

Les videre på det du siterer her. Der står det hva som skjer når den er bundet opp til abb. med binding. Det er det trådstarter skal gjøre og hun skal fremdeles betale abb. pr mnd.

Gjest Gjest
Skrevet
Før det har gått 12 måneder

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav.

Dette er ved kontantkort. Ikke ved abonnoement.

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen.

Da har jeg akkurat snakket med telenor kundeservice, det koster ingenting å låse opp mob så lenge jeg har binding på abonnementet. Det er heller ingen vente periode, altså jeg kan kjøpe mob og få den opplåst på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...