Pheebe Skrevet 20. mai 2003 #1 Skrevet 20. mai 2003 Føler meg så blek for tiden. Har lyst til å ta noen timer i solarium. Er det på noen måter skadelig å ta solarium når man er gravid. Har lest at man kan få pigmentflekker, stemmer dette?Kan barnet "merke" at man tar solarium? Vet at solarium ikke er så veldig bra for huden, men jeg har ikke tenkt til å overdrive. :oops: :oops:
lillen Skrevet 20. mai 2003 #2 Skrevet 20. mai 2003 Barnimagen skriver om temaet på denne siden: http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=712 det er generelt sett greit, men det står en del tips og råd og obs her!
myagi Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 Jeg tok sol,har 3 små flekker på magen nå som jeg muligens kan spore tilbake til sol under graviditet. Ellers merket jeg at jeg orket ikke å ligge lenge. Max 15 min. Lykke til!
14062003 Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Jeg storkoser meg i solarium og tar solarium nå før bryllupet med god samvittighet :-) Jeg har ikke fått noen pigmentflekker utenom de jeg har fra før. Men så tar jeg max 10-15 min hver gang.
dolsy Skrevet 22. mai 2003 #5 Skrevet 22. mai 2003 Hei! Jeg følte meg som deg, blek og småuggen da jeg gikk gravid. Hadde lyst til å ta sol, og sjekket opp med flere jordmødre etc.. Alle sa det samme, det var OK å ta sol selv om man var gravid, men man burde ikke ta lenge ad gangen, og man burde ta hensyn hvis man ble uvel. Jeg ble uvel. Skikkelig!! Barnet i magen var veldig urolig.. Sparket og bevegde :enig_animasjon: seg veldig.. Første gangen tenkte jeg det var inbildning, men andre og tredje gangen skjønte jeg at for mitt barn ble det for varmt eller på annen måte uutholdelig å ta solarium. Men, jeg tror ikke det er farlig, så lenge du og magen.. føler dere bekvemme under solen!! :o) Kos deg med graviditeten!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2003 #6 Skrevet 22. mai 2003 Jeg kan lett besvime om jeg blir for varm, hadde jo vært leit å svimt av i solstudioet. Jeg har hørt at solariumslyset kan skade øynene til fosteret. Vet ikke om det er tilfelle, men jeg klarer av den grunn ikke å slappe av med solarium. Føler det er utrolig unødvendig om det er skadelig. Har funnet frem brunkremen jeg :D
Gjest marilyn Skrevet 23. mai 2003 #7 Skrevet 23. mai 2003 jordmor sa til meg at hun pleide å råde gravide til å ikke ta solarium pga den intense varmen.. Ellers trodde hun ikke det var farlig.. varmen i solarium var ikke bra for barnet på samme måte som varme bad ikke er det.. (kan føre til missdannelser tidlig i svangerskapet.)
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #8 Skrevet 26. mai 2003 SELVBRUNINGSKREM ANBEFALES PÅ DET STERKESTE! Da slippper du å bekymre deg for varmen og for pigmentflekker. Jeg bruker dette både under graviditet og ellers, og er stor-fornøyd med det! Les tips på barnimaven.com ang. dette. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå