Sandman Skrevet 20. mai 2003 #1 Skrevet 20. mai 2003 http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/20/369187.html Stakkars unge... Overlat ikke ungen til bestemor...
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #2 Skrevet 20. mai 2003 Dette er kun bare tragisk. Tenker i samme slengen på den gutten som i fjor ble med pappa på stripa i Oslo.
MarianneE Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 Er det mulig???? Hu kan da ikke være helt velbevart! Stakkars lille gutten! :x
Gjest Mayamor Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Ja - det er ikke alltid vettet kommer med alderen... :evil: Maya30
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Det handler vel ikke så mye om alderen, men enkelte menneskers spillegalskap. Helt for jævlig at enkelte mennesker kan gjøre slikt mot den man liksom skal føle trygghet hos.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #6 Skrevet 21. mai 2003 Stakkars barn.Det jeg reagerer mot er at man i dette tilfellet på en måte unnskylder oppførselen til vedkommende på grunn av spille galskap.Uavhengig om det er bestemor,mamma eller tante det.Så lenge man svikter et barn, så synes jeg det skal bli følger ut av noe sånt. Da er det plutselig veldig mye forståelse for den stakkars personen som lider av spillegalskap .Oppmerksomheten faller vekk fra det det egentlig handlet om, nemlig det lille barnet som ble overlatt til seg selv i flere timer mens det gråt.Omsorgssvikt kalles dette.
Gjest Mzfire Skrevet 21. mai 2003 #7 Skrevet 21. mai 2003 Tror ikke ungen tør å bli med bestemor mer.. Og det skjønner jeg godt. Hun er åpenbart syk og lider av spillegalskap. Men at det går an å glemme barnebarnet sitt i bilen, det er over min fatteevne.
aline Skrevet 21. mai 2003 #8 Skrevet 21. mai 2003 Det derre svadaet med at "ungen sov når vi gikk fra ham..."-preiket er kun dumt!! :evil: Det er en ting jeg ikke kan skjønne at skal være så innmari vanskelig å forstå, og det er: MAN GÅR IKKE FRA BARN ALENE!!! IKKE NÅR DE ER VÅKNE OG IKKE NÅR DE SOVER!!! Dæven at det går an å ikke fatte en SÅ enkel sak!! (spillegalskapen driter jeg faktisk i!! Et aldri så lite SNEV av forståelse for hvordan man behandler små barn må man da klare å fremdrive på tross av spillegalskap, og ellers bør man la være å ha ansvaret for små barn, punktum!!) Og hissigheten min over dette er fordi jeg selv har opplevd å bli gått fra om natten, og våknet! Flere ganger, og det er en stor del av hvorfor jeg må gå i terapi for å få ting på plass i meg selv den dag i dag!!)
starie Skrevet 21. mai 2003 #9 Skrevet 21. mai 2003 Stakkars de med spillegalskap som glemmer å ta seg av barna, og stakkars alkoholikere og narkomane som også glemmer det. Det er jo selvfølgelig synd på dem fordi de er avhengige av noe, og ikke deres feil at de glemmer seg bort. (ironi om noen ikke skulle skjønne det) :evil:
waco Skrevet 21. mai 2003 #10 Skrevet 21. mai 2003 Hva er det som egentlig er så farlig at ungen får lov til å sove og hvile i bilen i stedet for å være med og gamble?
aline Skrevet 21. mai 2003 #11 Skrevet 21. mai 2003 vel waco, dersom det hadde vært deg som liten gutt som satt å hylskreik alene i en låst bil, så kanskje du ikke hadde syntes det var så innmari kos du heller? GUTTEN GRÅT JO NÅR POLITIET KOM!!!! Og var våken!! Problemet med å gå fra barn som sover er jo nemlig det AT DET HENDER DE VÅKNER!! :evil: fatter fremdeles ikke hva man har med ansvar for barn å gjøre dersom man faktisk ikke klarer å TA det ansvaret!! Og jeg VET at jeg ikke skal la meg provosere av deg waco, det er vel egentlig ikke deg jeg blir provosert av heller, men av at det faktisk finnes mange som tenker som du i denne saken, og ikke klarer å fatte bedre!!! :evil:
waco Skrevet 21. mai 2003 #12 Skrevet 21. mai 2003 Så god barneoppdragelse er at man er sammen med ungen 24 timer i døgnet? Da jeg var liten sovnet jeg ofte i bil jeg, - og våknet i bil, mamma lærte meg nemlig hvordan man skulle åpne døren og komme ut, hvis hun var i butikken f eks... Men for dere er det jo barnemishandling dersom en unge gråter... Waco
Padmee Skrevet 21. mai 2003 #13 Skrevet 21. mai 2003 Nei, Waco, det er ikke barnemishandling om et barn gråter. Det er heller ikke det det dreier seg om. Det det handler om er nemlig at en lite barn satt innelåst i en bil og gråt. Jeg har selv gått fra sovende barn i bil, men kun for en kjap tur innom butikken, eller inn for å betale bensin. Det som er derimot er viktig når en går fra et barn sovende i en bil er at en går og ser til det hvert 5-10 minutt i tilfelle det skulle våkne. Å være borte i så mange timer uten å se til barnet er uholdbart, og grenser vel til mishandling. Det er iallefall min mening om saken.
Lenemor Skrevet 22. mai 2003 #16 Skrevet 22. mai 2003 Noen har tydeligvis en viss mengde IQ de kan bruke av, og så er det slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå