Gå til innhold

Hvor mye...


Nikki

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor mye betaler dere for pynting av lokale, kirke, buketter, knapphulsblomster, bordekorasjoner? Sitter her og lurer på hvor mye vi må sette av sånn ca. Har fått en pris på ca 1800 -2500 til brudebukett og knapphullsblomster, men det er det...

Kan noen hjelpe en fortvilet Nikki som ikke får alt til å fungere i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få borddekorasjoner i alle prisklasser. Blomsterbutikken jeg har snakket med mente man burde i hvertfall bruke 250,- pr dekorasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Lilly16. Men jeg synes det høres ganske mye da vi skal ha en Marthalilje som ligger på eføyseng med gulltråd... Håper du skjønner.... Vi skal riktignok ha 11 slike liljer på slik seng... Men er det ikke mye med 250 kr for det da??? Eller er det bare jeg som er helt på jordet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så kunne man visst får dekorasjoner i alle prisklasser. Når hun mente man burde bruke minst 250,- på en dekorasjon, så tok hun nok utg.pkt i en slik vanlig dekorasjon som står i potte/glass.

Märtha-liljer på eføyseng med gulltråder hørte kjempenydelig ut. Jeg har også tenkt på noe lignende, men med mulig noen "kvister" inneblandt og roser i stedet for liljer, men vet ikke hva butikken evnt tar for en slik dekorasjon. Det enkleste er nok å ta en tlf til den butikken du ønsker å bruke og høre på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - det hørtes kjempelekkert ut det du beskrev der, Nikki! Jeg har tenkt litt på dette med borddekorasjoner selv. Vil ikke ha sånne vanlige oppsatser i potte, det er sikkert. Har tenkt på å bruke mye eføy, som kan ligge langs midten av bordet. Skal ha røde roser og eføy i buketten (http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.dir=/Bryllup&.view=t ) og vil derfor bruke det på bordene også. Men hvordan? Strø kronlader over eføyen? Ha noen små oppsatser her og der? Er veldig usikker. Og så feirer vi på hotell (restaurant), og da er litt bordpynt inkl. i prisen, men han direktøren anbefalte å ha litt mer enn det. Det kunne enten de ordne (mot ekstra betaling, selvsagt) eller vi selv. Men det spørs jo om vi kan få bestemme hvordan det skal se ut det de skal stå for, da...??

Men du! De oppsatsene (eller hva kaller du dem?) dine høres da ut som man fint kan lage selv? Eller noen av gjestene? For på blomsterbutikker skyter prisene fort i været når de hører at du skal ha det til bryllup... Eføy fins jo overalt, og Märthaliljer kan du vel kjøpe en stor bukett av??

Lykke til iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte følgende:

Brudebukett:

1625 for denne, Min bukett

Knapphullsblomster:

100 kr pr stykk for disse, Knapphullsblomst

Pynting av kirke:

Totalt 500 for denne pynten:

Benkepynt, 10 stk

Pynt ved trappa inne, 2 stk

Pynt ved trappa ute, 2 stk

I tillegg hadde vi 2 vaser oppe ved aleteret.

Pynting av lokaler:

Vi brukte kirkepynten også i lokalet.

4 borddekorasjoner til 150 kr pr stk som så slik ut: Borddekorasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt inntrykk av at man må betale 1000 kr ekstra hvis man sier det er brudebukett... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt inntrykk av at man må betale 1000 kr ekstra hvis man sier det er brudebukett... :evil:

Godt poeng - dessverre! Hvis man tar buketten til augustbrud02 som et eksempel (ikke et vondt ord om den, altså!), som kostet 1625 kroner - man kan få ganske mange roser for den prisen, og det ser ikke ut til å være så veldig mye annet av blomster der som kan forsvare at prisen ble såpass høy som den ble.

Men hva skal man gjøre da? Be om en brudebukett-som-ikke-heter-brudebukett? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng - dessverre! Hvis man tar buketten til augustbrud02 som et eksempel (ikke et vondt ord om den, altså!), som kostet 1625 kroner - man kan få ganske mange roser for den prisen, og det ser ikke ut til å være så veldig mye annet av blomster der som kan forsvare at prisen ble såpass høy som den ble.

Men hva skal man gjøre da? Be om en brudebukett-som-ikke-heter-brudebukett? :-?

Ja, det koster ekstra når man skal bestille en brudebukett. Men mye av grunnen til det er at de bruker ekstra flotte roser enn det man vanligvis får i andre buketter. Dette drar naturligvis prisen kraftig opp.

Forøvrig var buketten min faktisk billig i forhold til mange andre buketter som bruder her inne har hatt, så jeg var strålende fornøyd selv. Må legge til at buketten min også bestod av Hypericum (som koster en del ekstra) og lange strå som også trakk prisen opp...

Men ellers er jeg enig i at blomsterbutikkene vet å ta seg betalt for slike buketter, selvom jeg har hørt om andre som har betalt 1000 kr mer for en liknende bukett som min! Det synes jeg er for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bukett er det 25 hvite roser, brudeslør og eføy. Den er lang, nesten ned til gulvet, og for den + 4 knapphullsblomster + 3 brudepikebuketter skal vi betale 1500 - 2000 kroner. Synes ikke det var så ille.

Lokalet pynter vi selv, og kirken er så fin som den er at pynt blir overflødig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...