Gå til innhold

Gifte oss i syden!


smilla1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :P

Etter mange år`s samboerskap, har min kjære fridd til meg :P

Vi er nå begynt å planlegge bryllupet som vi har lyst å ha på Kanariøyene. Det jeg lurer på er om det er noen her inne som har giftet seg på Kanariøyene, som kan komme med noen gode råd. Vi er litt usikker på hvordan vi skal invitere venner og familie. Vi har ikke råd til å betale reisen for gjestene. Hva er viktig å ta hensyn til, hvor mye må vi regne med at det vil koste. Kanskje det er noen her som har en ide om hvordan vi kan gjøre det ekstra romantisk. Vi har begge vært gift før, så vi vil at dette skal gjøres litt spesielt. Håper det er noen som har noen tanker og ideer som de kan dele med meg. Jeg vil så gjerne gjøre det til en minnerik dag :D

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha et bryllup med kun dere to (evt forlovere og aller nærmeste familie) på Kanariøyene, og hold etterpåfest når dere kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, venninden min er akkurat nå på Mauritius med sin nybakte ektemann... de giftet seg der nede på 17.mai og skal være der i halvannen uke til........ sukk.........bare de to.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Dere kan sende mail til kirka der dere skal gifte dere for å få info.

Hadde det vært meg som skulle gifte meg i utlandet, ville jeg mest sannsynlig tilbydd meg å betale for forlovere og foreldre, og sagt til alle andre at om de ble med skulle vi spandere middag på brullupsdagen. Og sikkert tatt en fest med alle vennene våre når vi kom hjem.

Hvis dere reiser utenom høysesong, så er det billige turer. Varsler dere i god tid, så er det sikkert mange som velger å legge ferien sin datoen når dere skal ha bryllup, for å få være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på Gran Canaria i august i fjor.

Vi betalte reisen for forloverene våre,men ellers betalte de alt selv.

Når vi kom hjem hadde vi bryllupsfest med familie og venner.

Det var en fin opplevelse og gifte seg i syden,men det var FRYKTELIG varmt i brudekjolen... :Nikke:

Litt rart var det nok å ikke ha alle familiemedlemmer med oss på dagen vår,men vi valgte det jo selv.

Ta bare kontakt med sjømannskirken i Arguineguin,nummeret finner du på nettet.

De er kjempekoselige der,og hjelper dere å finne en passende dag for bryllupet.

Seremonien koster 2500 norske kroner.

Lykke til.

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Vil bare si tusen takk til dere som tok dere tid til å svare meg.

Vi har ikke tenkt å gifte oss før til neste år, men merker at det svirrer i hodet mitt hele tiden. Alt i fra hvem skal vi be, når skal vi gjøre det, hvor skal vi bo, hva skal vi ha på oss, hvordan skal vi gjøre det med middag, hvor mye må vi regne med at det kommer til å koste oss osv. Men jeg gleder meg noe utrolig. Vil så gjerne at dette skal bli noe spesielt. Vi har som sagt begge vært gift før, så når vi nå gifter oss i gjenn, så er det viktig for meg at det blir et fint minne for livet.

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri for tidlig å begynne planleggingen, smilla1!

Er nok av historier her om nervøse bruder som venter på kjolen sin, har glemt å tenke på/planlegge ditt eller datt og slike ting.

Dessuten er jo bryllupsplanlegging en veldig koselig syssel da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært i to bryllup i utlandet, og i begge betalte både forlovere, foreldre og øvrige gjester sitt eget opphold og flybillett. Ingen reagerte på det, men alle syntes det var herlig å få kombinere bryllupet med en ferie :D . Nesten alle gjestene som ble bedt fra Norge kom også! (ca. 100 gjester i det ene, ca. 50 gjester i det andre). Men - du må invitere laaang tid i forveien hvis folk skal betale selv, de må få spare og planlegge litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg er klar over, at gjestene må få beskjed i god tid. Det jeg har tenkt er at vi må prøve å få til en god pris på reisen, som alle kan leve med. og så alle kan bo på samme hotell. Det hadde i hvert fall vært kos om det hadde gått. Hadde planer om å få fatt i noen kataloger i dag, slik at vi fikk et vist inntrykk av prisene. Neste års kataloger er jo ikke kommet enda men vi vil i hvertfall kunne si en ca. pris. Og så leste jeg til min glede i går at prisene er på vei ned :D Det var jo veldig positivt.

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjenner et par som giftet seg i England i fjor. De sendte ut invitasjoner nesten et år i forveien med beskjed om at hvis de ville så kunne brudeparet booke flyet for dem. De hadde sjekket med RyanAir på forhånd og fått vite prisen og fått en virkelig god deal. Omtrent alle gjestene ville det, og de booket noe sånt som 95% av flysetene på ett fly! Dermed fikk sentes alle gjestene DET vorspielet på veien over også!! :D

Her var det mange gjester da, over 100 var invitert fra Norge.

I følge en venninne av meg som var med på turen var det en kjempesuksess at man fikk sjansen til å bli kjent med mange av de andre gjestene på turen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...