Gjest brødlei Skrevet 12. juni 2008 #1 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg har gått lei av brød... Pleier å gjøre det iblant. Nå er det et par år siden sist, så det var vel på tide igjen. Akkurat nå smaker ikke brødskivene godt uansett hva slags brød eller pålegg jeg bruker. Dytter det i meg med stor misnøye, for mat må man jo ha. Er det noen som har tips til andre ting som kan passe til frokost og lunsj? Har laget omelett iblant, men kan ikke det hver dag. En del av problemet er "ikke-så-glad-i" lista mi: - Grønn salat - Frokostblandinger (inkludert de som kommer i frokostyoghurten) - Havregrøt - Yoghurt (jo, liker litago-yoghurten, men den er så stappet med sukker at jeg holder meg helst unna) Og så skal man jo passe på vekta samtidig... Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freckles Skrevet 12. juni 2008 #2 Del Skrevet 12. juni 2008 smooothie! kan varieres i det uendelige!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trimjenta Skrevet 12. juni 2008 #3 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva med knekkebrød? Jeg syns Rugsprø er veldig gode. (også er det lett å lage i stand og ikke minst bra for kroppen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 12. juni 2008 #4 Del Skrevet 12. juni 2008 En del av problemet er "ikke-så-glad-i" lista mi: - Grønn salat - Frokostblandinger (inkludert de som kommer i frokostyoghurten) - Havregrøt - Yoghurt (jo, liker litago-yoghurten, men den er så stappet med sukker at jeg holder meg helst unna) Og så skal man jo passe på vekta samtidig... Noen som har gode forslag? Har du proevd aa ha frukt (som banan, eple e.l) og krydder (jeg bruker kanel, ingefaer og cayennepepper) oppi havregroeten naar du koker / micrer? Smaker mye bedre! En skaal frukt / baer med skummet kulturmelk paa er ogsaa veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mixelite Skrevet 12. juni 2008 #5 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg vil også foreslå smoothies. Med frukt etter behov, banan "i bunnen" og gjerne litt husk(fiber) og linfrøolje blir det et mettende måltid Omelett blir man kanskje lei av, men hvis man lager den som en slags eggekake og varierer med å fylle den med stekt løk, paprika, kjøtt, tomat... Det man liker, så blir det ikke det samme hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. juni 2008 #6 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva med knekkebrød? Jeg syns Rugsprø er veldig gode. (også er det lett å lage i stand og ikke minst bra for kroppen) Jeg sier meg enig i denne. Spiser så og si bare rugsprø til frokost nå, er fantastisk godt - og veldig sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå