Gå til innhold

Brannvarsler som piper

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har nettopp flyttet for meg selv, og nå begynte brannvarsleren i leiligheten å pipe. Altså ikke uling som ved brann, men et eneste pip! Har kommet et par ganger nå, med ca en halv times mellomrom.

Hva skjer? Hvorfor piper den? Det er overhode ikke antydning til brann eller røyk..

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgengjest
Skrevet

Høres ut som om batteriet begynner å bli flatt, varsleren gir da fra seg et pip med gjevne mellomrom. Så skift batteri så tror jeg det vil løse seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk! Da prøver jeg det. Er det bare å vri litt på den for å få av "lokket"? Kommer det til å pipe mer når jeg tar av lokket? Er litt redd for at det skal begynne å ule, og jeg ikke får av lyden - hater høy lyd, vil ikke vekke alle naboene heller. :forvirret:

(hehe, føler meg skikkelig blond nå ja..)

Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags type, men hos oss så er det bare å vri av lokket og inni ligger det store batteriet du må ta ut :) Den piper ikke noe mer da nei, hvis den skulle begynne å pipe så slutter den jo med en gang du drar ut batteriet :)

Skrevet

Jepp garantert batteriet. Og det gir seg ikke. jeg våknet en natt av dette og trodde kanskje det skulle gi seg, men den gang ei! men er jo forsovidt greit da, for da vet du at du må bytte batteri:O)

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet
Jepp garantert batteriet. Og det gir seg ikke. jeg våknet en natt av dette og trodde kanskje det skulle gi seg, men den gang ei! men er jo forsovidt greit da, for da vet du at du må bytte batteri:O)
Skrevet

Brannalarmen min begynte å pipe pga flatt batteri midt på natten for noen måneder siden. Kan skrive under på at den ikke gir seg ja. Selv om man tar ut batteriet og kobler den ned av veggen. Det var en lang natt for å si det slik :fnise:

Skrevet

Hahaha, mine slutter når jeg tar ut batteriet :biggrin:

Og ja, som andre, det er batteriet. Vi og har slikt vri deksel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...