Gå til innhold

Skal bruden også holde tale?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinnsvin

Lurer på om jeg skal holde tale til min tilkommende...

Han skal selvfølgelig holde tale og gruer seg som en hund, stakkar. :oops: Skjønner han godt, for vi er begge av den typen som ikke liker å snakke i forsamlinger. Men har ikke lyst til å bare sitte der som et "fe" og bli "gitt bort" heller...

Hvis jeg først bestemmer meg for å holde tale til han, så skal den i allefall være skikkelig nær og personlig! :hjerte:

Hva skal andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke holde tale.. Vet at jeg ville grudd meg så mye, og

det vil jeg ikke på bryllupsdagen min.

Da skal jeg bare kose meg :D

Tror jeg skal lage en sang til min kjære. Kan ikke det være

ett alternativ for deg også da?

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg liker heller ikke å snakke i store forsamlinger, men jeg har likevel bestemt meg for at jeg vil holde en tale til min kjære. Jeg tror ikke talen blir lang, men jeg vil absloutt prøve å si noen ord. For min egen del er dette mer personlig enn å lage en sang, for jeg kan overhodet ikke dikte sanger!

Lykke til, bollapinnsvin!

Hilsen Po Pi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal holde tale, men som min venninne sa i sitt bryllup i fjor, det blir ingen FREMFØRING, men en OPPLESNING, siden jeg sannsynligvis vil gråte.

Jeg skal prøve å få til en humoristisk tale,jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

Si noen få ord. Kom opp med et par gode poenger (artige opplevelser). Latter er kjempegreit. Har dere barn, så bruk denne:

"Og så har vi jo lille .... som har arvet all sin skjarm fra deg. (Alle sier åååååhh..), for jeg har jo mitt i behold! (Her ler alle).

(Jeg tok vrien: ... som har fått det beste fra oss begge. De sier han likner meg. :ler: )

Hold deg til maks 8 min. Det er kortere enn du tror. Skriv ned på små kort. Skriv det helt ut. Les høy for venninner et par-tre ganger. Da kan du det, og du slipper å være nervøs.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, 8 minutter er mer enn nok, etter fem begynner folk å kjede seg.

Det er kjapt og greit, og du får sagt utrolig mye på den tiden.

Finn en personlig og morsom vri.

Gjerne med utgangs punkt i en felles opplevelse.

Talen må gjerne være litt intern, men ikke sånn at der er bare dere to som skjønner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg holdt tale for jeg kunne ikke la være. Ville ikke sitte på bryllupsdagen som en taus pyntedukke, alle som kjenner meg vet at jeg sjelden holder kjeft. Dessuten synes jeg at dersom man forventer at mannen skal holde tale bør man holde en selv. Det er menn som gruer seg i ukesvis for å holde tale til bruden, mens kvinner gjemmer seg bak tradisjon og at "jeg hadde ikke kunnet nyte maten". Vel, tror du han nyter maten hvis han gruer seg??? Enkelte er tøffere enn andre, noen ganger er bruden mer vant til å snakke i forsamlinger enn brudgommen, likevel er det han alle forventer at skal tale. Synes det er ørlitt umoderne. Jeg tror jeg hadde blitt skuffet hvis brudgommen hadde "bare" skrevet sang som skulle synges som allsang til meg, selv om det er bedre enn ingenting...

Jeg trodde at det skulle gå kjempefint å holde talen, men dagen før ble jeg kjempenervøs og begynte å hylgrine når jeg skulle lese den opp for forloveren min. Hun ga meg et godt tips: Øv talen ihjel! Øv så mye at det som står der ikke rører deg, at de morsomme poengene blir kjedelige og at det rørende er gammelt nytt.

På bryllupsdagen var jeg ikke så sippete som jeg pleier å være og talen ble levert uten et eneste hikt. En venninne av meg sa til og med at min tale var høydepunktet i bryllupet. Veldig fornøyd :) både med bryllupet og talen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVSAGT! Likestilling er likestilling - må gutta til pers, må vi jentene også. Det behøver jo ikke å være så mye dersom man ikke er en sånn tale-person, men tenk deg hvor rørt du blir av å høre hvor glad mannen din er i deg og hva han setter pris på ved deg - tror du ikke din tilkommende blir like rørt av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Selvfølgelig skal bruden holde tale!! Ellers kan man like gjerne droppe brudgommens tale! Vi vil jo ha likestilling på alle andre områder, så da får det gjelde bryllup også!! Men man kan jo si at det er frivillig for begge om de vil holde tale eller ikke, siden enkelte har skrekk for sånt. Men en sang burde da være minimum..., hvis man er redd for å stå der alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt tale for jeg kunne ikke la være. Ville ikke sitte på bryllupsdagen som en taus pyntedukke' date=' alle som kjenner meg vet at jeg sjelden holder kjeft. [/quote']

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har munndiaré. Ville være mye forlangt å få meg til å holde kjeft i mitt eget bryllup, ja... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestemt meg for å holde tale. :P

Når man tenker etter, så er det jo kun mennesker man kjenner som er til stede.

Kommer ikke til å holde noe langt foredrag, men kommer til å takke gjestene for at de har kommet, svigers/svigerfamilien fordi de har tatt så godt i mot meg, si noen ord til forloveren min, toastmasteren hvis vi velger noen vi personlig kjenner, kanskje noe til mamma/pappa/mormor, og så kommer jeg til å si noe (som forhåpentligvis blir litt humoristisk) om sambo's innstilling til å få seg ny dame og samboer da vi var i bli kjent fasen. Pluss diverse annet småtteri. Til slutt vil jeg si noe personlig til sambo, og jeg driter i om jeg kommer til å sippe under den seansen. :lol:

Er ikke noe sang-menneske, så å skrive sang blir for meg helt feil.

Dessuten synes jeg han fortjener å få noen fine ord fra meg den dagen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skrevet sang, og skal holde tale!

Kommer nok til å bli meeeeget følelsesladet, men det får vel heller bare folk ta med!

Hadde først ikke tenkt til å holde tale, men så ombestemte jeg meg! Brudgommene fortjener å høre hvor høyt de er elsket, akkurat like mye som brudene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tale til min kjære (og litt til familiene og forlover...)! Han skal tale, og gruer seg litt. Han har allerede begynt å planlegge talen sin da (flink gutt! Over en måned til bryllupet!), og her en dag ringte han meg: "Du - hva vil du egentlig at jeg skal snakke om i talen min?". Er ganske søt, da! :D

Poenget mitt er at han fotjener noen ord - selvfølgelig! Jeg har skrevet sang også, men det blir liksom ikke det samme det... Jeg kommer til å bruke en hel del humor, og avslutte litt personlig. (Men det blir ikke mye - jeg orker ikke sånne laaange sippeseanser der man strever for å få sagt 'jeg elsker deg' på fem ulike måter... Om dere skjønner...)

Talen blir max 5 minutter - ha'kke sansen for lange taler selv - poengene drukner i mas da, på en måte...

ALLE kan klare å holde en tale, det er jeg brennsikker på! Det aller viktigste er å planlegge godt - bestemme seg for oppbygningen, skrive ned hva man vil ha med, og ikke minst ØVE! Øv foran speilet, øv til du spyr av dine egne formuleringer. For da vil du nemlig klare å fremføre dem naturlig! :D

Lykke til, alle talere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min morfar var nærvøs, ikke likte han og holde taler heller men det sies jo at brudgommer skal holde tale, i hvertfall i gamledager.

Det hele endte med at han reiste seg og sa

"takk for Astrid og takk for maten" og satte seg pent ned igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. I min familie lurer de faktisk på om brudgommen i det hele tatt kommer til å si noe. Da han er en mann av få ord, men mange gode poenger. Vet allikevel at han kommer til å tale, og at talen er noe av det han gleder seg mest til.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ikke tale, nettopp fordi jeg "alltid" sier noe ellers. Syntes det var greit å ikke gjøre det for en gangs skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir svææært overrasket dersom min nybakte ektemann holder tale, og han blir veldig glad dersom jeg lar vær. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle brudgommer fortjener en tale like mye som bruden jeg, og derfor holdt jeg en kort tale i vårt bryllup. Jeg ønsket å si noen ord til familien min og forloveren i tillegg til mannen min, og dette var en fin måte å gjøre det på. I tillegg hadde jeg sang til mannen min.

Jeg hater å snakke i forsamlinger og gruet meg veldig, men det gikk kjempefint. Det er bare å trene mye på forhånd. Må legge til at jeg lett tar til tårene og gråter for et godt ord, men det gikk fint under talen. Hos oss vare det mannen min som fikk "problemer", han måtte avslutte talen sin fordi han ble så rørt.

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil lage et dikt, som jeg vil fremføre. Mulig det hele blir en sang. Men holder en knapp på dikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVSAGT skal jeg holde tale!!!

Men, den blir ikke lang...

Og jeg gruer meg....

Synes min kjære fortjener noen ord fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...