Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag är jag 7+6 och med lite vilja ser jag lite mage. Min mage är endast lite svullen, ungefär som efter en jättemiddag eller innan mens. I morgon går jag in i 8:e veckan och blir lite rädd när jag hittar magar i vecka 8.

Belly Gallery

Uke 7

Uke 8 (1)

Uke 8 (2)

Jag är ju långt i från så stor. Det är inte ens synligt att jag är gravid - utan kläder! Jag kan ha mina vanliga byxor även de tighta. Jag blir lite orolig men försöker intala mig att det är olika från kvinna till kvinna och att allt är normalt. Hur stora var ni så här tidigt? Jag är tunn från början - har 29-30" i midjan på jeans och förväntade mig att magen skulle komma rätt så snabbt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal du ikke bekymre deg om. Noen viser det fort, andre sent. Noen forblir bittesmå gjennom hele svangerskapet, andre enorme (som meg, men så venter jo jeg to også da :sjarmor: ). Størrelsen på magen har ingenting å si på hvordan babyen vokser og trives. Jeg tror det er normalt at det begynner å vises sånn rundt uke 16 først, på normalt slanke mennesker, men som sagt: dette er utrolig individuelt.

lykke til med magen, den kommer fort nok tenker jeg :D

Klem fra (26+2)

Skrevet

Min søster var nesten fem måneder på veil før det begynnte å vises skikkelig. Hun har spist godt hele svangerskapet, så hun la på seg over rumpa og på lårene uten at det vistes noe særlig på magen. Hun er veldig fornøyd nå som det endelig vises :)

Skrevet

Ta det bare helt med ro Furstina!!!

Tenk på hvor innmari lite fosterert er inni der- bare noen få cm...

JEg fikk vel ikke mage før rundt 5 mnd tror jeg og det er først den siste mnd at det virkelig sees på meg at jeg er gravid. Nå er jeg i uke 32...

Skrevet

Jeg er snart i uke 11, og nå må jeg begynne å ha den øverste knappen i buksa åpen.. :ler: Vet ikke om det er babyen sin skyld, eller om det bare er meg som er oppblåst...

Kjenner en som er 5 mnd nå, og på henne kan man ikke engang antyde at hun er gravid; helt flat mage. Så dette er veldig individuelt. Gleder meg til det vises skikkelig, for da skjønner alle at jeg ikke bare har spist så mye i det siste.. :ler:

Gjest Maria, ikke innlogget
Skrevet

Når jeg var 8 uker på vei, begynte buksene mine å bli stramme. Hadde ingen antydning til mage- men jeg ble "breiere". Jeg kjøpte meg et par bukser i en størrelse større og de har jeg brukt helt til nå.

Nå er jeg 21 uker på vei, og NÅ kommer magen. Kjøpte mine første mammabukser i uke 19 og nå sitter de som støpt.

Jeg trodde jeg skulle få mage ganske raskt, men sånn var det IKKE. Men NÅ kommer kiloene raskt, 2, 5 kilo i måneden og en mage som eser raskere enn en bolledeig. Ta det med ro, nyt magen- den kommer når den kommer!!!!!

:ler:

Skrevet

Tack för era lugnande svar...

jag vet ju att det inte ska vara någon fara. Jag tycker bara att det ska bli så trevligt med en gravidmage att visa upp. Jag tycker det är vackert med gravida magar. :enig:

Jag är kanske lite otålig över att nåt ska hända, nu är den första nyhetsspänningen över, jag är gravid och väntar på nästa "händelse". Ska på inskrivning till jordmor om två veckor så jag får väl lugna mig lite.

När jag tänker på det lite så minns jag väninnan som efter en massa otur fick reda på att hon var i 20:e veckan! Då syntes det men hon hade gått hela sommaren och trott att hon ätit för många pizzor, druckit för många öl och svällt om fingrarna pga värmen....

Skrevet

7 uker er jo veldig tidlig da.Mange mager viser ikke før over 20 uker har jeg lest.

Hvis du ikke har barn fra før så tar det ihvertfall ganske mange uker før det vises siden det ikke vises i det hele tatt nå.

Se her:The hand plates become present this week, and the baby is about 7-9 mm CRL by the end of the week. The genital tubercle is present, but you can't distinguish girls from boys by sight at this point. Nasal pits are forming.

Your baby will actually go through 3 sets of kidneys, very rapidly as they develop during this period. This week the second of such sets will form.

With a transvaginal ultrasound, one study shows that 100% of the ultrasounds will be show a fetal pole with heart motion.

Skrevet

Ja, 7 och 8 veckor är väldigt tidigt. Är det inte så att de magar som visas i galleriet (jag la in länkar längre upp) är VÄLDIGT stora i förhållande till vad som är vanligast? Jag reagerade i alla fall på att de var stora.

Skrevet

hmmm det varierer.Det er nok bare de som har fått litt mage som legger inn bilder der.

Jeg hadde litt mage på dne tiden men ikke med første.Var så vidt jeg kunne se noe da.Men siden jeg er gravid for 3 gang så fikk jeg større mage raskere.Tror du ikke burde sammenligne så mye med andre.Og husk på senere:Ikke tenk så mye over fundusmål osv for det også er a varierende.

Skrevet

Jeg er 13+2 på vei med nr. 7 og har ikke antydning til mage en gang. Mine helt vanlige jeans er ikke blitt trange enda.

Vi er ikke alle slik at vi popper ut en kjempemage den dagen vi får to blå. ;)

Jeg pleier alltid ha sf-mål godt over gjennomsnittet når jeg er gravid, men det vises ikke.

Skrevet

Jeg er 9+1 og venter også på magen min... Men den kan godt vente til uke 12, for jeg har ikke tenkt å fortelle noen noe før det...

Noen ganger har jeg kjempemage - men det er nok bare opplåsthet :lol: .

Har ikke lagt på meg stort, men noen bukser er litt trange. Sannsynligvis fordi jeg nå trøkker i meg 3 hovedmåltider og 3 mellommåltider hver dag - noe jeg IKKE er flink til normalt...

Skrevet
Sannsynligvis fordi jeg nå trøkker i meg 3 hovedmåltider og 3 mellommåltider hver dag - noe jeg IKKE er flink til normalt...

Men hvorfor spiser du så mye nå? :o

Skrevet

hmmm,jeg spiser også ganske mye men ikke før de siste ukene.Jeg er sulten,sulten SULTEN.

Trett,trett og trett også da........

Men har ikke gått opp mere enn 3 kilo.Jippi.

Skrevet

Hallo, det er sunt å spise 6 ganger om dagen, så sant man ikke propper seg da.

Jeg er 16 uker i morgen, og har bare fått litt hardere mage. Det er nok vanskelig å se på meg siden jeg hadde mage fra før, men i følge mine omgivelser er den likedan som før.

Skrevet

Hei Asterix!

Fordi det anbefales. Jeg spiser frokost, lunsj og middag til faste tider. I tillegg en banan mellom frokost og lunsj, et eple mellom lunsj og middag, og gjerne et knekkebrød/lettyoghurt til kvelds... Ikke mye altså, men for en som har slanket seg kronisk i lange tider, gjør det at jeg øker bittelitt (har lagt på meg kanskje 2 kilo).

I tillegg drikker jeg minst 4 liter vann om dagen, og trener 3 dager i uken.

Hvorfor?

1. For at jeg og spire skal få riktig næring

2. For at jeg skal unngå kvalme - noe jeg har gjort

3. For at magen skal fungere normalt - noe den stort sett gjør

4. Fordi en eller annen regel må jeg følge, ellers kan jeg gå en hel dag uten mat.....

Og som kommentert - det er sunt! Man skal spise hver 4. time for å ha jevnest mulig blodsukker og forbrenning. Og det vil jeg jo gjerne, selv om jeg ikke kan slanke meg nå...

Skrevet

Jo flere måltider jo raskere går forbrenningen,det er sant.

Blodsukker og næring til den lille er viktig.Du ble sikkert misforstått 30+.At asterix trodde at du gomlet i deg ukontrollert eller noe.

Lett å misforstå på forum vet du

Skrevet

30+

Sånt som et eple, en yoghurt eller en banan er ikke ting som jeg regner som måltider i det hele tatt. :)

Så når du snakket om hvor mye du spiste i første innlegg så så jeg for meg 6 skikkelige måltider pr dag og det syntes jeg hørtes fryktelig voldsomt ut. :blunke:

Nå skjønner jeg bedre hva du snakker om. Sånn spiser jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...