Gå til innhold

Jobbintervjuer


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Jeg søkte for en tid tilbake på en jobb jeg veldig, veldig gjerne kan tenke meg! Da jeg skrev søknaden kontaktet jeg min tidligere sjef og spurte om jeg kunne oppgi han som referanse. Han sa ja, og sa han skulle gi meg en god referanse også. :)

I forrige uke ringte han meg og spurte om jeg hadde hørt noe, og jeg sa nei. Han lurte også på om jeg kunne tenke meg å komme på intervju for en stilling i hans nye firma... Jeg sa at det kunne jeg, men siden jeg var på ferie sa jeg at jeg skulle ringe han denne uka. Så denne uka blir jeg plutselig innkalt på intervju til "drømmejobben" jeg søkte!! 5 er innkalt, så sjansen er ikke så stor men likevel, jeg er superfornøyd. :D

Så ringte jeg opp min ex-sjef og fortalte at jeg var innkalt på intervju, og da virket han ganske sur! Og nå når jeg har oppført han som referanse så kan jo han si noe negativt om meg, eller ???? I tillegg så tror jeg en veldig god venninne av meg også skal på samme intervjuet. Hun har gått arbeidsledig en stund og begynner å bli litt desperat. Så kommer jeg der da som allerede har en jobb jeg trives i....

Huff, måtte bare få luftet noen tanker. Har ikke så mange jeg kan diskutere dette med, så det hadde vært veldig fint og få litt synspunkter på hva jeg bør gjøre. Jeg tror jeg kommer til å si til min ex-sjef at jeg håper han kommer til å snakke positivt om meg selv om han heller så jeg begynte hos han... Og jeg vil fortelle min venninne at jeg skal på intervju.

Smart, eller ikke smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror egentlig dette ikke er noe problem for deg. Du har vært åpen hele veien og ikke forsøkt å lure noen.

Jeg tror ikke din tidligere sjef vil snakke stygt om deg. At han ble litt skuffet (og dermed litt sur) over at du kanskje ikke vil begynne hos han, skal du ta som et kompliment.

Når det gjelder din veninne, så setter hun sikkert pris på at du er ærlig, selv om hun ikke vil like å få deg som konkurrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...