Gå til innhold

Overføre fra en bank til en annen

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer
Skrevet

Skulle fått overført noen penger i dag til min bank. Hun som skulle gjøre dette, sa hun skulle sende de på Fredag og at jeg skulle få de i dag.

Ingen penger på konto ennå, men de kan jo komme inn senere i dag da, man vet jo aldri.

Men hun sa det skulle ta to arbeidsdager og at jeg skulle få de i dag.

Er banken treg pga 17 mai helgen eller går det bare tregt en gang i blant?

Har alltid fått overføringer til det tidspunktet jeg har fått vte hver gang, men ikke denne gangen altså........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettbank kan ta noen dager.

Ring og sjekk med dem som skulle utføre jobben, du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det bruker som regel bare å ta en arbeidsdagdag når jeg overfører/får overført penger fra noen. Men jeg har lagt merke til at jeg ofte får pengene inn på konto etter at banken er stengt. Den ene av mine banker er også slik at hvis jeg overfører pengene etter 12 på formiddagen går de ikke får neste arbeidsdag. Dvs. dersom hun overførte etter 12 er det ikke sikkert pengene gikk ut av konto før mandag. Det går også tregere når man ikke bruker samme bank.

Gjest Bankansatt
Skrevet

Det er mange måter å overføre penger til konti i andre banker på.

Nettbank: Transaksjonene blir ikke behandlet før påfølgende natt - så hvis dette ble foretatt fredag 16. mai - så er de ikke behandlet i datasentralen før søndags kveld/natt. De blir da sendt til "din" datasentral hvor de blir behandlet og bokført natt til tirsdag. Dette behøver ikke å komme fram på din konto før på onsdag...... - men med tirsdagens dato!

Direkte overføring i banken: Banken kan punche beløpet direkte over til din konto. Den framkommer da på kontoen din dagen etter.

Punchet på fredag - på din konto på mandag.

Så til deg "Lurer" - har du ikke pengene på kontoen din imorgen - DA ville jeg tatt kontakt med betaler. :-?

Skrevet

Snakk med henne som skulle overføre penger for deg og spør hvilken måte hun gjorde det på.

Har hun sendt dem på giro, så kan det ta litt tid. Vanligvis 3 arbeidsdager.

Brevgiro tar vanligvis enda et par dager lengre enn vanlig giro.

Giro på nettbank blir tatt midnatt den datoen man har satt som forfall.

Direkteoverføring i bank kan gå direkte om bankene bruker samme datasentral eller ta en dag.

Bruker én av dere postbanken og den andre har konto i sparebank/finansbank tar det enda litt lengre tid. Vanligvis 1-2 dager lengre siden postbanken har et helt annet system enn resten av bankene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...