Sussi Skrevet 9. april 2002 #1 Skrevet 9. april 2002 Har ikke mange ukene igjen nå, og jeg holder på med en gjestepresentasjon i festprogrammet. Så står jeg litt stille, og lurer på hva andre ville gjort. Her kommer "dilemmaet!: Jeg presenterer min onkel/tante i heftet. Hans/hennes kone (dvs: inngift): bør jeg presenterer Dem som onkel/ tante til brudgom/brud også? eller bare "gift med..." Trodde dette skulle gå som smør jeg. Men det er så mye å tenke på. Vil ikke formærme noen ______________ 12
Inger Skrevet 9. april 2002 #2 Skrevet 9. april 2002 Hei! Jeg har skrevet: onkel (søster til ....) og tante.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #3 Skrevet 9. april 2002 Jeg gjør sånn: Jens: onkelen til Janne Kine: gift med Jens (Janne er da bruden) Det er da onkelen som er broren til mor/far og da altså tanten som er gift med onkelen. Dette gjør ikke noen fornærmet. Det er jo sånn det er......
Trine Skrevet 9. april 2002 #4 Skrevet 9. april 2002 Vi har tenkt å skrive: Wenche-tante til bruden Nils-onkel til bruden, selv om en er inngiftet. Har så nært forhold til alle tanter/onkler som blir bedt, og vokst opp med alle som tante/onkel så lenge jeg kan huske. Samboeren min har derimot en onkel som er gift på nytt, så der skriver vi: Trond-onkel til brudgommen og Bente-gift med Trond. 12
Nephilia Skrevet 10. april 2002 #5 Skrevet 10. april 2002 Jeg har skrevet: Kari brudens tante, søster til Åse, gift med Per Per Gift med Kari (Åse er da brudens mor.) På den måten er det lett å se hvem som er inngiftet, og hvem som egentlig er tante/onkel. Selv om Per blir kalt for onkel.12
Mina Skrevet 10. april 2002 #6 Skrevet 10. april 2002 Mulig jeg er dum nå, men hvor har dere skrevet dette? Hva er festprogrammet?
Gjest KristinK Skrevet 10. april 2002 #7 Skrevet 10. april 2002 Er det vanlig å ha slike gjestelister? Det har ikke vært i de bryllupene jeg har vært i og vi har vel egentlig ikke vurdert å ha det heller.
Ayla Skrevet 10. april 2002 #8 Skrevet 10. april 2002 Jeg vet det er vanlig for en del og ha denne lille "forklaringen" i følge med bordplasseringen. Dette er det mange som legger inn i sanghefte på hver plass. På denne måten kan man finne ut hva folk heter og hvilken forbindelse de har til brudeparet. I bryllupet jeg var i hadde de det slik og det er også veldig greit i ettertid. (kjekt når man ser på video senere og lurer på hvem som var hvem! 12
Anette01Juni Skrevet 10. april 2002 #9 Skrevet 10. april 2002 I et bryllup jeg var i var alle gjestene nevnt i en sang skrevet av bruden. Det synes jeg var litt koselig, skal se om jeg ikke får til noe lignende
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #10 Skrevet 10. april 2002 Dette skriver man vel ved bordplasseringen eller ? og da gjelder det vel å fatte seg i korthet ? Eller lager dere egne sider bare med slekta ? Det blir vel litt uoversiktelig. Skriver dere på venner hvor venner fra liksom ? F.eks Guri venn fra BI ? Eller blir det bare tull ?
Engel Skrevet 10. april 2002 #11 Skrevet 10. april 2002 Et vevvpar av oss hadde skrvet det sånn: Per xx og Kari xx - brudens onkel og hans kone Knut yy og Lise zz - brudgommens venn og hans forlovede OSV. Syns dette var en veldig grei måte å skrive det på, i stedet for "gift med" og sånt. 12
diddi Skrevet 10. april 2002 #12 Skrevet 10. april 2002 Jeg har sett det slik på baksiden av sangheftet i et bryllup vi var i. Kjempeflott. Jeg går for Nephilia's verson.
Kleopatra Skrevet 10. april 2002 #13 Skrevet 10. april 2002 Tror jeg velger denne versjonen: Marit: brudens tante, gift med Finn Finn: brudens onkel, gift med Marit når det gjelder søskenbarn: Siv: brudgommens kusine Bjørn-Marius: Sivs samboer venner: (har ikke helt bestemt meg for om jeg skal skrive "venn av brudeparet" eller presisere hvem vedkommende er venn av) Siri: brudens venninne, gift med Bård Bård: gift med Siri Tror dette blir måten jeg skal gjøre det på! Lykke til! Klem 12
Sussi Skrevet 11. april 2002 Forfatter #14 Skrevet 11. april 2002 Ser ut så folk gjør dette litt forskjellig...enten på den ene eller andre måten som jeg hadde tenkt. Da får jeg sette meg i tenkeboksen å finne ut hva som passer oss best. Takk for alle svar 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå