Gå til innhold

Gjestepresentasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke mange ukene igjen nå, og jeg holder på med en gjestepresentasjon i festprogrammet. Så står jeg litt stille, og lurer på hva andre ville gjort. Her kommer "dilemmaet!:

Jeg presenterer min onkel/tante i heftet. Hans/hennes kone (dvs: inngift): bør jeg presenterer Dem som onkel/ tante til brudgom/brud også? eller bare "gift med..."

Trodde dette skulle gå som smør jeg. Men det er så mye å tenke på. Vil ikke formærme noen icon_smile.gif

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har skrevet: onkel (søster til ....) og tante.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gjør sånn:

Jens: onkelen til Janne

Kine: gift med Jens

(Janne er da bruden)

Det er da onkelen som er broren til mor/far og da altså tanten som er gift med onkelen.

Dette gjør ikke noen fornærmet. Det er jo sånn det er......

Skrevet

Vi har tenkt å skrive:

Wenche-tante til bruden

Nils-onkel til bruden,

selv om en er inngiftet. Har så nært forhold til alle tanter/onkler som blir bedt, og vokst opp med alle som tante/onkel så lenge jeg kan huske. Samboeren min har derimot en onkel som er gift på nytt, så der skriver vi: Trond-onkel til brudgommen og Bente-gift med Trond.

12

Skrevet

Jeg har skrevet:

Kari brudens tante, søster til Åse, gift med Per

Per Gift med Kari

(Åse er da brudens mor.)

På den måten er det lett å se hvem som er inngiftet, og hvem som egentlig er tante/onkel. Selv om Per blir kalt for onkel.12

Skrevet

Mulig jeg er dum nå, men hvor har dere skrevet dette? Hva er festprogrammet?

icon_wink.gif

Gjest KristinK
Skrevet

Er det vanlig å ha slike gjestelister? Det har ikke vært i de bryllupene jeg har vært i og vi har vel egentlig ikke vurdert å ha det heller.

Skrevet

Jeg vet det er vanlig for en del og ha denne lille "forklaringen" i følge med bordplasseringen. Dette er det mange som legger inn i sanghefte på hver plass.

På denne måten kan man finne ut hva folk heter og hvilken forbindelse de har til brudeparet.

I bryllupet jeg var i hadde de det slik og det er også veldig greit i ettertid.

(kjekt når man ser på video senere og lurer på hvem som var hvem! icon_smile.gif12

Skrevet

I et bryllup jeg var i var alle gjestene nevnt i en sang skrevet av bruden. Det synes jeg var litt koselig, skal se om jeg ikke får til noe lignende icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette skriver man vel ved bordplasseringen eller ? og da gjelder det vel å fatte seg i korthet ? Eller lager dere egne sider bare med slekta ? Det blir vel litt uoversiktelig.

Skriver dere på venner hvor venner fra liksom ? F.eks Guri venn fra BI ? Eller blir det bare tull ?

Skrevet

Et vevvpar av oss hadde skrvet det sånn:

Per xx og Kari xx - brudens onkel og hans kone

Knut yy og Lise zz - brudgommens venn og hans forlovede

OSV.

Syns dette var en veldig grei måte å skrive det på, i stedet for "gift med" og sånt.

12

Skrevet

Jeg har sett det slik på baksiden av sangheftet i et bryllup vi var i. Kjempeflott.

Jeg går for Nephilia's verson.

Skrevet

Tror jeg velger denne versjonen:

Marit: brudens tante, gift med Finn

Finn: brudens onkel, gift med Marit

når det gjelder søskenbarn:

Siv: brudgommens kusine

Bjørn-Marius: Sivs samboer

venner: (har ikke helt bestemt meg for om jeg skal skrive "venn av brudeparet" eller presisere hvem vedkommende er venn av)

Siri: brudens venninne, gift med Bård

Bård: gift med Siri

Tror dette blir måten jeg skal gjøre det på!

Lykke til! Klem icon_smile.gif12

Skrevet

Ser ut så folk gjør dette litt forskjellig...enten på den ene eller andre måten som jeg hadde tenkt. Da får jeg sette meg i tenkeboksen å finne ut hva som passer oss best.

Takk for alle svar icon_smile.gif12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...