Gå til innhold

Gjestepresentasjon

Sussi

Anbefalte innlegg

Har ikke mange ukene igjen nå, og jeg holder på med en gjestepresentasjon i festprogrammet. Så står jeg litt stille, og lurer på hva andre ville gjort. Her kommer "dilemmaet!:

Jeg presenterer min onkel/tante i heftet. Hans/hennes kone (dvs: inngift): bør jeg presenterer Dem som onkel/ tante til brudgom/brud også? eller bare "gift med..."

Trodde dette skulle gå som smør jeg. Men det er så mye å tenke på. Vil ikke formærme noen icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg gjør sånn:

Jens: onkelen til Janne

Kine: gift med Jens

(Janne er da bruden)

Det er da onkelen som er broren til mor/far og da altså tanten som er gift med onkelen.

Dette gjør ikke noen fornærmet. Det er jo sånn det er......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å skrive:

Wenche-tante til bruden

Nils-onkel til bruden,

selv om en er inngiftet. Har så nært forhold til alle tanter/onkler som blir bedt, og vokst opp med alle som tante/onkel så lenge jeg kan huske. Samboeren min har derimot en onkel som er gift på nytt, så der skriver vi: Trond-onkel til brudgommen og Bente-gift med Trond.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet:

Kari brudens tante, søster til Åse, gift med Per

Per Gift med Kari

(Åse er da brudens mor.)

På den måten er det lett å se hvem som er inngiftet, og hvem som egentlig er tante/onkel. Selv om Per blir kalt for onkel.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KristinK

Er det vanlig å ha slike gjestelister? Det har ikke vært i de bryllupene jeg har vært i og vi har vel egentlig ikke vurdert å ha det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er vanlig for en del og ha denne lille "forklaringen" i følge med bordplasseringen. Dette er det mange som legger inn i sanghefte på hver plass.

På denne måten kan man finne ut hva folk heter og hvilken forbindelse de har til brudeparet.

I bryllupet jeg var i hadde de det slik og det er også veldig greit i ettertid.

(kjekt når man ser på video senere og lurer på hvem som var hvem! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bryllup jeg var i var alle gjestene nevnt i en sang skrevet av bruden. Det synes jeg var litt koselig, skal se om jeg ikke får til noe lignende icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette skriver man vel ved bordplasseringen eller ? og da gjelder det vel å fatte seg i korthet ? Eller lager dere egne sider bare med slekta ? Det blir vel litt uoversiktelig.

Skriver dere på venner hvor venner fra liksom ? F.eks Guri venn fra BI ? Eller blir det bare tull ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vevvpar av oss hadde skrvet det sånn:

Per xx og Kari xx - brudens onkel og hans kone

Knut yy og Lise zz - brudgommens venn og hans forlovede

OSV.

Syns dette var en veldig grei måte å skrive det på, i stedet for "gift med" og sånt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det slik på baksiden av sangheftet i et bryllup vi var i. Kjempeflott.

Jeg går for Nephilia's verson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg velger denne versjonen:

Marit: brudens tante, gift med Finn

Finn: brudens onkel, gift med Marit

når det gjelder søskenbarn:

Siv: brudgommens kusine

Bjørn-Marius: Sivs samboer

venner: (har ikke helt bestemt meg for om jeg skal skrive "venn av brudeparet" eller presisere hvem vedkommende er venn av)

Siri: brudens venninne, gift med Bård

Bård: gift med Siri

Tror dette blir måten jeg skal gjøre det på!

Lykke til! Klem icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut så folk gjør dette litt forskjellig...enten på den ene eller andre måten som jeg hadde tenkt. Da får jeg sette meg i tenkeboksen å finne ut hva som passer oss best.

Takk for alle svar icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...