Concertina Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Har mange rundt meg som ønsker å strikke til mageboeren, og det er ikke så enkelt å finne ut hva de skal strikke Men jeg fikk en ide om at en heldress i ull (med ben/"sokk" og hette) kunne vært noe (til sånn type tur på butikken i bæretøy etc)... Også vil jeg gjerne ha ører på hetta, slike hengende, myke greier... Søstra mi har haugevis med luer etc med slikt og tente veldig på ideen. Men finnes det noen som helst slags mønster på noe slikt? Hun ba meg nemlig sjekke litt (hun mener det bør gå uten og, men for å være sikker på hva jeg mener), og jeg har knapt vært innom en strikkebutikk noensinne...at søstra mi på 17 kan strikke bedre enn meg...
Murf Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Dalegarn har en kumønstret dress med ører på hetten, oppskrift står i et Dalehefte fra 2005-6, tror jeg. Ellers er det masse forskjellige heldresser å finne mønster på i en garnbutikk, spør betjeningen om hva du leter etter! Ører på hetta lager du fint fra andre mønstre.
Gjest M Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har oppskrift på denne! Denne har jeg strikket 2 av og det har vært suksess begge ganger. Kommer nok til å strikke en slik til min egen huleboer også
Gjest Pysepus Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Åh, den var søøt Den skal lillebabyen til Concertina få (har iallfall sendt oppskrift til henne)
kiri Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Deler du oppskriften med meg også? Den ser relativt grei og rask ut og strikke, stemmer det? Synes så mye babyting er på tynne pinner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå