Gå til innhold

Gave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg kunne da ha tenkt meg en hotellweekend på et spa-høyfjellshotell, der dere tilbød dere å sitte barnevakt hele helga. Kanskje det finnes hoteller som også har litt opplevelser-aktiviteter?

Gi dem luksus. God mat, drikke og tid til å pleie hverandre. Det trenger de i en ellers travel hverdag.

Har dere ekstra god råd, så unn dem en massasjetime/kroppspleietime også. De vil sikkert elske dere for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke spørre dem hva de ønsker seg da? Det er da ganske vanlig...

Geniale gaver er ikke så lett... Iallefall ikke når man ikke kjenner mottakerne godt... Ikke friluftsliv? Ikke reiser? Ikke billetter til noenting? Ikke x-box? Ikke noe nyttig til huset? Nei, da vet ikke jeg om jeg kommer på noe lurt, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Hvis det er så forferdelig vanskelig.... -hvorfor bare ikke gi dem penger??

Har aldri hørt om noen som blir skuffet når de får det...og hvis dere ikke kjenner dem ordentlig så har de sikkert full forståelse for at dere tyr til en slik gave, istedet for å vri hodene deres sammen og finne på en ting som ikke faller i smak.

Det er ikke sikkert det er verdt å prøve å finne den perfekte gaven engang - særlig når dere ikke kjenner disse menneskene mer enn dere gjør :wink: Penger er den perfekte gaven i dette tilfellet -etter min mening.

Eller det beste av alt: spør dem rett ut hva de ønsker seg - eller spør noen andre i familien. De må jo ha røpet noe av ønskelisten sin til noen...? Spleising er også en god idè. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank

Takk til alle som har tenkt hardt for meg :ler:

Får ta en diskusjon med min samboer. Føler at jeg har gjort mitt nå! Overlater resten til hu :sjarmor:

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyre, gode kniver! (global-kniver fra traktøren er veldig gode!) er ikke mange som tar seg råd til å kjøpe skikkelige kniver.

hadeland glassverk har mye fint?

hardanger-bestikk?

dr*t på en pinne? (oj, så morsom jeg var idag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns en gave skal speile både den som gir gaven, go den som mottar den. Det gjør det kanskje ikke noe enklere å finne en gave, men du bør ihvertfall være fornøyd med den selv.

Har brudeparet bodd sammen en stund, har de sikkert det mest nødvendige til huset/leiligheten, men jeg vil jo tro de samler på et eller annet. Spør brudeparets foreldre eller søsken(?!), kan hende de har noen tips.

Hvis brudeparet bor i et hus med hage kan du jo kjøpe noe til hagen (vi fikk elektrisk motorsag), ellers kan en gryte eller kjele av god kvalitet være et forslag, kniver eller et skikkelig stålbestikk.

Sølv er en klassisk gave, serveringsbestikk eller kakespade i sølv er både nyttig og varig.

Ja det var noen tips.

Personlig syns jeg duker og sølvtøy var greit å få, for det tar man fram og bruker av og til. Gavekort var litt ugreit, fordi jeg følte at jeg ikke kunne bruke dem helt som jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mitt safe-forslag. Kjøp en safe/dokumentskap og inni kan det ligge en god årgangsvin som de kan drikke på 1-årsdagen, for eksempel? Kommer til å veie tonn, men etter min mening litt annerledes gave.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde personlig blitt veldig glad for noe i Rosendal-serien. Denne kan få kjøpt overalt i glassmagasin, Jernia og kansje også i Danmark siden serien er dansk (så dette kan vel også byttes overalt hvis det ikke faller i smak).

Vet ikke helt hvilken prisklasse du tenker på men her kan du kjøpe mange forskjellige karafler (vin, olje, vann), tøffe glass osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å komme med forslag når en ikke vet hvilken prisklasse dere tenker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sølvtøy evt i stål avhengig av deres smak, og hva dere finner.

-ikke kjøp bestikket, men lysestaker, kake-/paispader, salt/pepperbøsse, kjøp tilbehøret. Dette er ting de mest sannsynlig ikke går ut å kjøper selv, men som er veldig fint å ha ved festlige anledninger, som søndagsmiddag, 50-årslag eller annet. Og det gjør ingenting om det ikke er i samme mønster som bestikket, men en byttelapp er alltid et godt tips uansett.

Særlig er det greit og fint å kunne servere kaker uten en ostehøvel, min mening :blunke:

-Det minner meg på en annen ting også kakefat. Det er heller ikke noe man løper for å kjøpe i butikken, og tro meg marsipankaker smaker og ser bedre ut på et fat enn på ei skjærefjøl :lol:

(Om du ikke har forstått det, så er jeg altså veldig glad i kaker :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...