Gå til innhold

Gave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Frank

Hei alle sammen! :wink:

Jeg skal i bryllup til sommeren til søsteren til samboeren min. Kommer ikke så veldig godt overens med hun, men jeg MÅ jo ha med en gave. Noen som har noen veldig gode idéer? Noe jeg kan smiske meg innpå litt med? :sjarmor:

Håper på noen seriøse svar. Er helt blank på hva jeg kan gi. Hva det koster har ingen betydning så lenge det er BRA! :lol:

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du gi gave alene da? Siden det er samboeren sin søster, vil det jo ellers være naturlig at hun finner en gave fra dere begge to, eller at dere begge finner en sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank

Skal kjøpe noe med min samboer, men hun er jo like blank som meg! Hehe.. :(

Ingen som har noen gode idéer? De aner ikke hva de vil ha. Det er det som er problemet. De sier de er takknemlige for alt, men alle vet jo at det er tullprat! :sinna:

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er de glad i å lage mat? Hva med et sett gode kjøkkenkniver? Foodprocessor? Blender? Vinglass? Gourmet-kokkekurs for to?

Eller hva med kunst? Feriereise? Friluftsutstyr?

Hva slags personer er de, hva er de interesserte i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det avhenger jo litt hvor mye dere har tenkt å legge i gaven..

Jeg syns ofte det er lurt å tenke på hva jeg kunne tenkt meg. Noe jeg hadde blitt glad for er f.eks.

- reise

- gavekort i en Gullsmed

- andre gavekort

- at noen tok på seg å male stua vår, har ikke tid selv...

- oppvaskmaskin

Kanskje du kan spinne videre på noen av disse ideene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuupi

Noen forslag:

-God og dyyyr årgangsvin!

- Frukttrær dersom de har egen hage.

- Fint dørskilt dersom de ikke har det fra før

- Gavekort fra en hotellkjede som de kan bruke over hele landet

- Fint sengetøy (det får en aldri nok av!)

Her var bare noen forslag som poppet opp i mitt hode... :roll:

Håper du kan få noen ideer i hvert fall! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank

Takker for alle svar. Ble egentlig ikke så mye klokere. :o Men jeg har et utgangspunkt hvertfall. Men de har bodde sammen i noen år da, så jeg tror de har det meste sånt grunnleggende.... Tror ikke kunst og sånt blir så godt mottatt. Heller ikke vin. De bor i Danmark da! Der går det helst i øl.... :lol:

-Frank-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de gavene vi satt mest pris på til bryllupet var "brukskunst", for eksempel glasskåler i håndlaget glass. Har en med blå og hvite striper, blir glad bare av å se på den. Også kan den jo brukes til alt fra smågodt og sjokolade til dressing og dipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takker for alle svar. Ble egentlig ikke så mye klokere. :o Men jeg har et utgangspunkt hvertfall. Men de har bodde sammen i noen år da, så jeg tror de har det meste sånt grunnleggende.... Tror ikke kunst og sånt blir så godt mottatt. Heller ikke vin. De bor i Danmark da! Der går det helst i øl.... :lol:

-Frank-

De fleste i Danmark er heldigvis interessert i mer enn øl... :roll:

Hva slags typer mennesker er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gavekort til raftetur/fallskjermhopp eller liknende?

Hva med et par gode soveposer og underlag? Telt? Kokeapparat? Fiskestang? Kano??? :D

Dersom de er av det mer urbane slaget:

- gavekort hos kunstforhandler (fint med et bilde på veggen)

- brødbakemaskin

- raklett/fondeu m/evt en kokebok

- gode kokkekniver

- tandemsykkel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frank

Takker for masse interessante tips. Men de er liksom ikke en sånn familie som liker kunst da. Og telt ting er liksom ikke deres stil heller.

Men jeg og min samboer er blank. Vi har ikke fått noen ønskeliste. HJÆLP! :cry: Kan ikke noen komme med et utrolig genialt gavetips da? :ler::ler::ler:

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått masse geniale gavetips jeg, Frank!

Hva slags type mennesker er de da? Hva liker de? Fotball? Musikk? Dans?

(konsertbilletter/kampbilletter av noe slag?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frank,

Kan dere slå dere sammen med noen andre og kjøpe en helgetur til London eller Stockholm eller noe slikt? En båttur til Newcastle? En tur med Hurtigruta (der kan du styre prisen selv ved å bestemme strekning veittu).

Selskapsspill kan jo være noe? Risk, Diplomacy, Settlers, Passport, TP... morsomme spill for voksne som liker øl.... Vi kjøpte Playstation med spill til noen venner av oss for et par år siden. Utrolig populært, vi kjente ikke brudgommen noe særlig fra før men han ble raskt vår beste venn :ler: Men hvis det er bruden du sliter med er kanskje ikke Playstation tingen....

Fotoutstyr kanskje, et artig lite digitalt kamera som de kan leke med, og redigeringsprogram til datan? Hva med abonnement på et eller flere tidsskrifter om noe de er interessert i?

Hvis de har bodd sammen en stund bør du kanskje tenke i retning av aktiviteter eller ting som er gøy å ha men ikke strengt nødvendig. Åh, hva med en kasse ekte champagne?! Ingen kan vel la være å smelte av noe sånt?! Kjøp den såklart i Danmark....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns også det var mange gode forslag her... Dere må da vite om ett eller annet de liker...? Hobby, interesse...

En reise? En gassgrill? Gitar? Leksikon? Elektriske artikler av noe slag - stereo eller noe? Det fins gaver som passer til de fleste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank

Kanskje det Pusekatt.... Men det er liksom ingen som passer. Som jeg nevnte så kjenner jeg ikke de så veldig godt. Og samboeren min er ikke noe flink med gaver og sånt. Så jeg søker litt profesjonell hjelp :blunke:

De liker fotball ja. Vet ikke hva mer de liker. Øl og fotball er alt jeg vet! :ler: Men de bor i Danmark. De skal gifte seg i Danmark. Må nesten kjøpe noe som vi VET passer dem da. Litt problematisk hvis man skal begynne å bytte ting og sånn..... :-?

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank

Siden alle vil vite hvilke personer de er får jeg prøve meg på en beskrivelse da. De er en helt vanlig familie. De har en unge på 4-5 år. De har vært sammen en god del år, og skal nå gifte seg. De har sånn alt tror jeg. Virker håpløst for meg å kjøpe noe genialt. Hater å skuffe folk, og vet åssen det er å få håpløse gaver, så jeg VIL gi noe GENIALT! :lol:

Så hjelp meg folk!

-Frank-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...