Gå til innhold

Flytte katt fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg skal fly min kjære katt fra andre siden av jordkloden og hit til norge. Vi er av en resiende familie, av forskjellige årsaker. katten min er 1.2 år kastret. Og han er en utekatt. Jeg er veldig nervøs og har litt dårlig samvittighet for at jeg skal gjøre dette mot han, han har det så fint der han bor nå... Først må vi putte han på dyre kennel i 2 uker, så bir han flydd til norge. Og han må nok flytte litt mere inne i norge også. Altså han må fly i 24 timer, og jeg er redd for at katten skal bli et nervøst vrak av dette.?? Jeg er jo så glad i den katten så jeg ville ikke gi han fra meg fordi jeg skulle flytte. Er det noen som har erfaring med dette, hvordan dyr takkler dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har også bodd i mange land med katt. Vi har aldri hatt et eneste problem. Katten trives der dere er, det er min erfaring. Dette går helt sikkert bra.

Skrevet
Heisann

Jeg skal fly min kjære katt fra andre siden av jordkloden og hit til norge. Vi er av en resiende familie, av forskjellige årsaker. katten min er 1.2 år kastret. Og han er en utekatt. Jeg er veldig nervøs og har litt dårlig samvittighet for at jeg skal gjøre dette mot han, han har det så fint der han bor nå... Først må vi putte han på dyre kennel i 2 uker, så bir han flydd til norge. Og han må nok flytte litt mere inne i norge også. Altså han må fly i 24 timer, og jeg er redd for at katten skal bli et nervøst vrak av dette.?? Jeg er jo så glad i den katten så jeg ville ikke gi han fra meg fordi jeg skulle flytte. Er det noen som har erfaring med dette, hvordan dyr takkler dette?

syntes det er supert at du tar med deg katten i stedet for å dumpe den som de fleste hadde gjort :klappe: du er kattens familie, la dem være med deg :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan katten takler flytur og flytting er helt individuelt og også i stor grad avhengig av kattens personlighet. Om katten i utgangspunktet er nervøs og lett å stresse så blir en flytting tøffere enn for roligere og meravslappede katter.

Og jeg regner med at du har alle vaksiner etc i orden i forhold til innførsel til Norge? Hvis ikke kan det bli en meget langdryg og kostbar affære.

Gjest tingting
Skrevet

Alt av vaksiner er gjort, så det meste er ordnet med nå. Da er det bare å håpe at alt ornder seg :) Han er vel litt skvetten av seg, men får vel se hvordan han takler dette. Jo altså når man skaffer seg dyr så må man jo ta konsekvensene av at man flytter på seg, i mitt tilfelle mellom land! Jeg er jo så glad i pusen kan jo ikke bare la han være igjen. Selv om venner og familie synes jeg sikkert har blitt en gal 'katte dame'-...men hadde det vært en hund så hadde alle synes det var helt normalt. Heller ikke en billig ting å fly dyr, men det føles rett :) Og han er en god liten venn og ha!

Men det er godt å høre at det er flere her som har flyttet utenlands med katt. Og at det har gått fint :)

Neste bekymring er da :

Har noen erfaring med utekatter som blir inne katt?? Det er vanskelig å finne leiglighet i oslo som har 'hage' eller det at jeg kan sleppe han ut...det nærmeste blir en veranda...Men jeg skal prøve så godt jeg kan å finne et sted der han kan gå ut...Hallo, katta styrer jo livet mitt som dere kan merke. Alt for at han skal ha det bra og ikke bli gal! hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange steder i Oslo man kan ha utekatt. Jeg bor på Ullern og rundt her er det masse boltreplass for katter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...