Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og fred med verden får de ikke før motstanderen Djevelen er fornøyde med dem.Det ser det etter hvert ut som han er...

Snakker du om deg selv eller JV?

Skrevet
Du har tydeligvis lest denne personen mer enn meg, så litt over det han har skrevet på diverse forum, ser ut til at du har rett.

Han er tydeligvis også middelaldrende eller litt eldre, ensom, trygdet, lider av en psykisk sykdom som han ikke vil vedkjenne seg.

Stemmer profilen, gjest?? Poeng takk.

Hva du har i sinne "gentle",vet vi.Gå nå bort og gjør det du skal gjøre.Oppfylle profetiene.

Skrevet

Tilbake til topic.

Åndens frukter Sofiemyr.

Er ikke det ganske enkelt det folk normalt kaller sunn fornuft, sosiale koder, positivt livssyn, definert i 9 egenskaper?

Det forundret meg hvor mange mennesker som har "åndens frukter" uten at de kjenner til Galaterne.

Mennesker som følger filosofien til Epikyros (kjent som hedonisme) har åpenbart fremelsket åndens frukter. Er ikke det et tankekors?

Mennesker generelt er opptatt av å hjelpe andre, ikke være til bry, si noe oppmuntrende, viser kjærlighet og empati, gjestfrie, vennlige, gavmilde.

Hvordan forklarer vi dette hvis Satan styrer disse menneskene?

Ok, klart vi finner eksempler på det motsatte.

Men det er ikke reglen, er det vel?

Eller har du andre erfaringer enn meg?

Skrevet
Hva du har i sinne "gentle",vet vi.Gå nå bort og gjør det du skal gjøre.Oppfylle profetiene.

Poeng, gjest! Jeg vil vite om jeg fikk 10!

Skrevet
Poeng, gjest! Jeg vil vite om jeg fikk 10!

Hehe. Jeg håper du får poeng! :)

Det som i hvertfall er temmelig sikkert er at vedkommende har hatt en eller annen tilknytning til Vakttårnets organisasjon, og at det er dette som har gjort ham/henne slik.

Skrevet
Hehe. Jeg håper du får poeng! :)

Det som i hvertfall er temmelig sikkert er at vedkommende har hatt en eller annen tilknytning til Vakttårnets organisasjon, og at det er dette som har gjort ham/henne slik.

Det er et godt spørsmål, Ludovie.

Det er en psykolog er i landet som arbeider med akkurat denne problemstillingen, han skrev noe en gang om temaet, der lukkede religiøse grupper kunne være utløsende for latente psykiske sykdommer.

Jeg finner det ikke i farta, men han er en interessant fyr, her er hjemmesiden:

http://home.online.no/~kjtotlan/

(Tror jeg sender ham et tips angådende skriftstørrelse :) )

Skrevet
Tilbake til topic.

Åndens frukter Sofiemyr.

Er ikke det ganske enkelt det folk normalt kaller sunn fornuft, sosiale koder, positivt livssyn, definert i 9 egenskaper?

Det forundret meg hvor mange mennesker som har "åndens frukter" uten at de kjenner til Galaterne.

Mennesker som følger filosofien til Epikyros (kjent som hedonisme) har åpenbart fremelsket åndens frukter. Er ikke det et tankekors?

Mennesker generelt er opptatt av å hjelpe andre, ikke være til bry, si noe oppmuntrende, viser kjærlighet og empati, gjestfrie, vennlige, gavmilde.

Hvordan forklarer vi dette hvis Satan styrer disse menneskene?

Ok, klart vi finner eksempler på det motsatte.

Men det er ikke reglen, er det vel?

Eller har du andre erfaringer enn meg?

Som Paulus så greit formulerer det så vandrer mange verdslige og hedninger i tråd med sin skapergitte samvittighet uten å gi skaperen credit for det ;)

Skrevet
Som Paulus så greit formulerer det så vandrer mange verdslige og hedninger i tråd med sin skapergitte samvittighet uten å gi skaperen credit for det ;)

Korrekt Sofiemyr.Det blir som å gi vaskemaskinen æren for å vaske på førti grader og ikke produsenten og konstruktøren.Problemet for hedningene er at de er navlebeskuende og ikke løfter sitt blikk mot himmelhvelvet og sier;hvem har laget alt dette?Garborg sa det så fint: Den som vil se Guds lys må slukke sitt eget!

Gjest VinglePetter
Skrevet
Garborg sa det så fint: Den som vil se Guds lys må slukke sitt eget!

Selvmord er ikke løsningen. Oppsøk hjelp.

Skrevet
Selvmord er ikke løsningen. Oppsøk hjelp.

Vittig ;)

Skrevet
Vittig ;)

Ja her taler et vitne for Satan gitt.Sofiemyr er notert i himmelen!

Skrevet (endret)
Ja her taler et vitne for Satan gitt.Sofiemyr er notert i himmelen!

Jeg er nok ikke en av de salvede, nei (det er neppe du heller utfra hva du skriver). Min jobb må være å havne i den store skare :) Lykke til til deg med dine ambisjoner :)

Endret av sofiemyr
Skrevet
Jeg er nok ikke en av de salvede, nei (det er neppe du heller utfra hva du skriver). Min jobb må være å havne i den store skare :) Lykke til til deg med dine ambisjoner :)

Da må du bytte vennekrets umiddelbart!Vennskap med verden er fiendskap med Gud.Den altså som vil være verdens venn blir guds fiende.Følg rådene du får om nettbruk i menigheten om du har det evige livet kjært!

Skrevet
Da må du bytte vennekrets umiddelbart!Vennskap med verden er fiendskap med Gud.Den altså som vil være verdens venn blir guds fiende.Følg rådene du får om nettbruk i menigheten om du har det evige livet kjært!

Er ikke da dette du serverer over KG forumet det som kalles å kaste stein i glasshus?

Skrevet
Er ikke da dette du serverer over KG forumet det som kalles å kaste stein i glasshus?

Jeg tilhører IKKE Vakttårnmenigheten.DU GJØR! FØLG RÅDENE FRA DE ELDSTE!

Skrevet

Men du hevder å følge Bibelen og den sier som du selv skruiver at "vennskap med verden er fiendskap med Gud.Den altså som vil være verdens venn blir guds fiende"

Hvor plasserer da det deg og dine meningsutvekslinger på nett?

Skrevet
Men du hevder å følge Bibelen og den sier som du selv skruiver at "vennskap med verden er fiendskap med Gud.Den altså som vil være verdens venn blir guds fiende"

Hvor plasserer da det deg og dine meningsutvekslinger på nett?

Du er bare en liten menneskekvinne uten mandat til å føre krig her.Du vet INTET om mitt mandat.Skjønner du ikke følger rådene fra de eldste.Da får vi bare si - lykke til!

Skrevet
Du er bare en liten menneskekvinne uten mandat til å føre krig her.Du vet INTET om mitt mandat.Skjønner du ikke følger rådene fra de eldste.Da får vi bare si - lykke til!

Men å svare på enkle spørsmål - det klarer du åpenbart ikke? Irriterer det deg å bli satt på plass av en kvinne kanskje?

Skrevet

Etter det jeg vet, har Gjest rett her. Nettbruk er ikke videre akseptert, med mindre man holder seg til JV-vennlige steder, noe KG ikke akkurat kan sies å være. :)

Slik jeg har skjønt det, har ikke-døpte vitner mye større frihet enn de som er fullt og helt viet til menigheten. Det er først når Vakttårnet har fått folk 100% innenfor (les: at de har blitt døpt), at de er forventet å skulle følge det strenge regimet du refererer til her, og at Vakttårnet viser sitt sanne ansikt.

Advarselen din er allikevel fullt og helt på sin plass, i og med at hun tydeligvis har tenkt å la seg døpe, noe jeg personlig synes er dypt tragisk. Jeg håper virkelig med hele mitt hjerte at hun tar til vettet og kommer seg bort fra denne ondskapsfulle menigheten i tide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...