Gå til innhold

Barnebidrag... igjen..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Har prøvd å søke på nettet her, men finner ingenting om beregning av barnebidrag iforhold til min inntekt. Jeg jobber som selger og har fastlønn. I tillegg har jeg en bonus avtale der jeg får inntekt ut ifra hvor mye jeg selger i måneden. Skal barnebidrag regnes ut ifra fastlønnen min, eller resultatlønnen min. Resultatlønnen min varierer veldig fra måned til måned.

På forhånd, takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet
Hei!

Har prøvd å søke på nettet her, men finner ingenting om beregning av barnebidrag iforhold til min inntekt. Jeg jobber som selger og har fastlønn. I tillegg har jeg en bonus avtale der jeg får inntekt ut ifra hvor mye jeg selger i måneden. Skal barnebidrag regnes ut ifra fastlønnen min, eller resultatlønnen min. Resultatlønnen min varierer veldig fra måned til måned.

Jeg synes du skal ta kontakt med trygdekontoret, jeg. Det er vel derfra barnebidrag blir administrert.

Gjest ii Far til 2
Skrevet
Hei!

Hvis det kan bevises at det er sansynlig at du får bonus hvert år, vil trygdekontoret kunne legge dette til grunn. Hvor mye av bonusen som legges til grunn vil være avhengig av tidligere utbetalinger (de 3 siste årene ??) og sannsynligheten for bonus de neste årene. Det blir mao en skjønnssak som kan være vanskelig mht grensesetting.

Gjest Gjest
Skrevet

Faren til barna mine leier ut leiligheter og har derfor en inntekt i tillegg til vanlig lønn. Men inntekten fra utleie er ikke lik hvert år, fordi noe går til oppussing og vedlikehold (han har ikke gjeld). Jeg tok opp dette med trygdekontoret. Det gjaldt 5 leiligheter og det burde bli endel inntekter, men trygdekontoret valgte å bare beregne bidraget utfra vanlig lønnsinntekt.

Gjest Frk Fryd
Skrevet