Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

www.amazon.com eller www.allaboardtoyz.com

Jeg har funnet kjempe masse fint jeg har lyst på men har ikke erfaringer med noen av disse stedene eller utenlandske nett sted.Hvordan er det med toll og ekspedisjons avgifter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MVA er 25% av varens verdi og saa kommer et gebyr paa 60 - 110 kr paa toppen.

Det er ikke MVA paa boeker tror jeg?

Proev aa bestill uten aa gaa helt til betalingssiden saa faar du opp prisen paa frakt.

Skrevet

Det er ikke mva på bøker.

Handler du for under 200 kr (porto er utenom) slipper du toll.

Handler du for 200,50 kr eller mer kommer tollen i tillegg.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke mva på bøker.

Handler du for under 200 kr (porto er utenom) slipper du toll.

Handler du for 200,50 kr eller mer kommer tollen i tillegg.

Dette er feil. Handler du for under 200 kr, slipper du moms.

Handler du for mer enn det, er det lurt å passe på at momsen trekkes fra der du kjøper varen - fordi den vil bli lagt til når varen tas inn i Norge. Toll er noe annet igjen, sjekk tollvesenets sider mht hvorvidt det er toll på det du har tenkt å kjøpe.

Det er ikke moms på bøker, og ikke toll heller - så her er det fritt fram.

Amazon har jeg bare god erfaring med, har handlet både fra uk og us.

Det andre firmaet kjenner jeg ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Har gode erfaringer med amazon.co.uk (den engelske), kort leveringstid og ofte lave priser. Har også bestilt en gang fra amazon.com (amerikanske nettsiden), og da var leveringstiden på mange uker (var sikkert uheldig i det tilfellet, men dog).

En gang fikk jeg feil vare fra amazon, da lot de meg beholde varen og refunderte pengene med det samme. Bra service.

Skrevet
Dette er feil. Handler du for under 200 kr, slipper du moms.

Handler du for mer enn det, er det lurt å passe på at momsen trekkes fra der du kjøper varen - fordi den vil bli lagt til når varen tas inn i Norge. Toll er noe annet igjen, sjekk tollvesenets sider mht hvorvidt det er toll på det du har tenkt å kjøpe.

Det er ikke moms på bøker, og ikke toll heller - så her er det fritt fram.

Amazon har jeg bare god erfaring med, har handlet både fra uk og us.

Det andre firmaet kjenner jeg ikke.

Forstår ikke hva du mener er feil i det jeg skrev?

Det er ikke toll/moms når du handler for under 200 kr.

Når du handler for over 200 kr tilkommer toll/moms om varene er toll/moms-belagte.

At bøker er frie var jo allerede sagt.

Skrevet

Jeg har bare handlet på amazon, men jeg syntes de er fantastiske. Bestilte et blad derfra som kom ut om en måned så det ble ikke sent med en gang, og selv om jeg hadde valgt den lengste shippinga så kom det faktisk før den første leveringsdatoen, og det var fra australia også.

Skrevet

Er det slik å forstå at frakten ikke blir regnet med i de 200kronene?? Er det ikke vanlig at de tar betalt for ekspedisjonsgebyr?? har ikke hadlet så mye på utenlandske sider.

Tusen takk for mange flotte svar, har vært inne på amazon og synes ikke de er så utrolig billige i forhold til mange norske og andre utenlanske steder...

Men ingen som har erfaringer med allaboarstoys????

Gjest handler
Skrevet

Handler man for mer enn 200,- må man legge til 25% mva + Toll (varierer, vanligvis 6-14%) + Frakt. Det kan bli mye dyrere enn å handle i norske butikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...