Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Eh.. jeg får vel bare være ærlig da. Uansett hvor vilt det høres ut. Har en mobil i såkalt "sjampanje"-farge, ønsket meg egentlig den svarte, men den var det jo seff tomt for.. viktigste var egentlig en ny billig mobil, da min gamle snart fikk sammenbrudd.

Nå, nesten 3 år etterpå, er jeg smålei hele mobilen, har ikke penger til ny, og den er jo fortsatt "feil" farge. så satt jeg og tuklet med en sprittusj, og der så den plutselig litt bedre ut, lagde en "ramme" slik at det så både naturlig og pent ut. Er flere riper og hakk i den, og jeg fikk dekket dem på en bra måte. Så ble jeg jo litt nysgjerrig da... og der var hele mobilen svart.

Likte utseende veldig godt, MEN sprittusjen begynte å farge av allerede dagen etter.. prøvde å ta et lag til på, men neida, ble flekker her og der likevel.

Så da prøvde jeg i dag å skrubbe å vaske den ren igjen (altså bare dekselet :P) og får jo ikke av siste flekkene her og der. Så mobilen ser ganske så... hmm.. rar ut.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Fikk et innfall om at kanskje hobby-maling kan sitte? Finnes jo typer som er til plast og alt mulig rart, og da burde det vel holde?

Mobilen er veldig glatt, i verstefall må jeg vel fort over med litt sandpapir? Kan sandpapir og sprittusj fungere?

Sikkert noen som vil svare "herregud så teit du er da som gjør sånt", men vet dere hva, hold kjeft. Det er min mobil, og jeg er glad jeg forsøkte. Den ble skikkelig fin, og så NY ut. Ingen riper. Fargen jeg alltid har ønsket meg. Og om tusjfargen ikke hadde begynt å forsvinne, så ville jeg ikke angret. Mange her svarer bare mye tullball uansett hva man spør om, men jeg ber dere: Svar på det jeg lurer på eller la hver. La meg være kreativ med min EGEN mobil. Jeg må ha ny snart uansett (kan ikke prate med folk lenge uten at det blir helt stille/braker/smeller og jeg mister kontakten), og jeg har en ekstra en (som er enda eldre, men den fungerer da til en viss grad) OM jeg driter meg kraftig ut. Det jeg håper på er noe som får mobilen til å se litt nyere, finere og mer ordentlig ut.

Så, hva slags maling holder på glatt plast? Hvor får jeg tak i? Nettbutikk er fint, eller noe som er kort avstand fra Hønefoss.

Og, jeg har søkt litt på nett, søkte på hobby+maling+plast for å finne noe bruktbart men jeg VET jo ikke om dette går. Så noen gode ideer fra dere som driver og maler diverse ting tar jeg imot.

Endret av lillemy8808
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet om dette går? Huff.. hva gjør jeg med mobilen min? En venn foreslå den så t som den har vært uteligger siste årene, full av "svart søle".. :P sååee noe må jeg finne på.

Skrevet (endret)

Du kan kansje prøve å spraye den med slik spray som grafitti malerer bruker? Det tror jeg du får kjøpt på maleforretninger.

Eller så kan du sjekke på Panduro http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS220R evnt. ringer dem.

Endret av lille_lam
Gjest Gjest
Skrevet

Quicklakk som du fører på med pensel hos nærmeste malehandel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...