Gjest gifteklar Skrevet 20. mai 2003 #1 Skrevet 20. mai 2003 hei Jeg trenger tips til hvordan få ett "annerledes" og spesielt bryllup. Saken er den at jeg og min kommende ektemann har vært gifte begge to før. jeg giftet med første gang i kirken, sto hvit brud og feiret med pomp og prakt etter alle kunstens regler. Ett flott bryllup syntes både vi som da giftet oss og alle gjestene vi hadde. Uansett så gikk det galt.....etter 15 år.... Han som nå er mannen i mitt liv har også vært gift før. De giftet seg hos sorenskriveren. De hadde ikke noe bryllup. Kun inn for å gifte seg og hjem til hverdagen igjen.......de giftet seg av økonomiske årsaker. det varte da heller ikke mer enn ett par år.... Så som dere skjønner har ikke han noe spesielle minner om det som skal være den store dagen. Nå har imidlertid vi vært sammen i tre år og har veldig lyst å gifte oss. Vi er begge voksne (snart 40) og har lyst til å lage ett bryllup som blir HELT spesielt. Vi har selvfølgelig gjort oss noen tanker for hvordan vi vil og ikke vil ha det. Ikke kirke eller sorenskriver. Ikke hvit kjole, men hans store ønske er å seg med som sin BRUD og da skal det ikke være en hvilken som helst vanlig kjole. Jeg kunne godt tenke meg en "brudekjole" ,gjerne rød. Hvis det er noen som har tanker eller ideer om dette vil jeg være takknemlig, kanskje er det noen der ute som har giftet seg på nytt og også ville ha det annerledes.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #2 Skrevet 20. mai 2003 Når det gjelder vielse så vet jeg ikke helt hva dere tenker dere når dere hverken vil ha kirke eller sorenskriver - det er jo ikke så mange andre valg da! Dere kan jo får sorenskriver/dommer til å vie dere et annet sted, men med mindre dere kjenner han/hun som kan gjøre det så skal det mye til å få en slik person til å gjøre slikt på fritiden sin (de har ikke lov til å ta betalt for slikt...). Hva med å ta et bryllup i utlandet - på stranden kanskje? - med inviterte gjester fra Norge? Jeg lover deg at mange kommer om de blir bedt i bryllup i f.eks. Spania, Frankrike eller Italia. Inviter så mange gjester dere ønsker, ha på deg brudekjole i den fargen du vil, ha en romantisk vielse på stranden/i en park e.l. og lei en resturant til festen (MYE billigere enn i Norge). Gjestene betaler selvsagt reisen selv, og bryllupet blir kanskje til og med billigere enn å ha det i Norge . Skal dere ha det i Norge må dere nok enten til sorenskriver eller kirken, men dere kan jo lage en annerledes feiring etterpå?
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 8) Det vi har tenkt litt på er å leie ett partytelt og ha en vielsesseremoni i hagen. Vi har en prest her på vår kant som jeg tror ganske sikkert stiller opp på det. Å reise utenlands tror jeg ikke blir aktuelt. Vi har selv fire barn som absolutt vil og skal være til stede og også øvrig familie som vi vet definitivt ikke har råd til noe sånt. Og vi vil dette skal bli en dag vi vil dele med de som betyr noe for oss. Det vil si at med familie og venner vil vi komme opp i ett antall på ca. 45 stk.
Pusekatt Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Jeg skal gifte meg i USA, i en enkel, intim og vakker seremoni. Det kan anbefales. Ellers husker jeg at jeg var i et bryllup på Bårdshaug Herregård i Orkdal, hvor vielsen foregikk ute i hagen. Det var et flott bryllup, med en nydelig seremoni. Tror det er lurt å tenke gjennom om dere vil ha en dag kun for dere to, eller for "alt" av slekt og venner, og så legge planer utfra det. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Hva med en vielse på stranden ved solnedgang på et eksotisk sted? Superromantisk, og nytt for dere begge.
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2003 #6 Skrevet 20. mai 2003 Man kan gifte seg hos sysselmannen på Svalbard. Har vært i et bryllupp der. Meget spesielt og vakre bilder ble det også!
Maxine Grey Skrevet 20. mai 2003 #7 Skrevet 20. mai 2003 Jeg kunne tenke meg et bryllup til sjøs, aller helst på seilskuta "Sørlandet" med alle gjester ombord til fest etterpå. Neste dag - opp til seilas for fulle mugger! (Sukk - i mitt neste liv, kanskje?) Dette er altså min personlige drøm, men kanskje det setter fantasien i sving?
Gjest Tex Skrevet 21. mai 2003 #8 Skrevet 21. mai 2003 Jeg kunne tenke meg et bryllup til sjøs, aller helst på seilskuta "Sørlandet" med alle gjester ombord til fest etterpå. Neste dag - opp til seilas for fulle mugger! (Sukk - i mitt neste liv, kanskje?) Dette er altså min personlige drøm, men kanskje det setter fantasien i sving? Du har ikke jubileumsbryllupsdag snart da, og kan invitere familie og andre på fex tretti års bryllupsdagsfeiring med fornying av løfter....??
Gjest bergenberte Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Tips fra par i samme situasjon. Sats på en opplevelse for kun nærmeste familie. Vi har arrangert rorbuer i Lofoten til sommeren og vielse i kapell. Vi spanderer alt bortsett fra reise men kommer likevel under prisen for et standard bryllup. Kjoletips: Søk på nettet: "forever yours" Fantastiske uformelle kjoler til vannvittig lave priser i forhold til Norge. For røffe og fargerike kjoler så har du Rembo Styling men disse er dyre. hei Jeg trenger tips til hvordan få ett "annerledes" og spesielt bryllup. Saken er den at jeg og min kommende ektemann har vært gifte begge to før. jeg giftet med første gang i kirken, sto hvit brud og feiret med pomp og prakt etter alle kunstens regler. Ett flott bryllup syntes både vi som da giftet oss og alle gjestene vi hadde. Uansett så gikk det galt.....etter 15 år.... Han som nå er mannen i mitt liv har også vært gift før. De giftet seg hos sorenskriveren. De hadde ikke noe bryllup. Kun inn for å gifte seg og hjem til hverdagen igjen.......de giftet seg av økonomiske årsaker. det varte da heller ikke mer enn ett par år.... Så som dere skjønner har ikke han noe spesielle minner om det som skal være den store dagen. Nå har imidlertid vi vært sammen i tre år og har veldig lyst å gifte oss. Vi er begge voksne (snart 40) og har lyst til å lage ett bryllup som blir HELT spesielt. Vi har selvfølgelig gjort oss noen tanker for hvordan vi vil og ikke vil ha det. Ikke kirke eller sorenskriver. Ikke hvit kjole, men hans store ønske er å seg med som sin BRUD og da skal det ikke være en hvilken som helst vanlig kjole. Jeg kunne godt tenke meg en "brudekjole" ,gjerne rød. Hvis det er noen som har tanker eller ideer om dette vil jeg være takknemlig, kanskje er det noen der ute som har giftet seg på nytt og også ville ha det annerledes.
sandra82 Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 skulle jeg gjøre noe skikkelig flott og annerledes ville jeg giftet meg på svalbard!!!
Gjest Linn24 Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 tror de har giftet seg for lengst jeg jenter. denne tråden er fra 2003.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå