Gå til innhold

Briller som flasser av fargen\lakken

iss

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd dette???

Sitter her og kjenner tilfeldig på øverste delen av brillen, og hører en liten raslelyd. Joda, det skjer igjen :dåne: Brillene flasser av fargen!

Jeg vet ikke om jeg tørr gå tilbake til brillebutikken fordi dette er brillepar nr 3 jeg har opplevd at fargen bare flasser av! Jeg har aldri vasket de med zalo, kun pusset med klut og brukt de serviettene som er beregnet for dem.

Kjenner at jeg er i ferd med å bli skikkelig irritert nå. Husker ikke når jeg fikk de siste brillene, men hvor lang tid kan man forvente at de skal holde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de "lakkert"?

Som regel får man det man betaler for, og om de var billige kan man ikke forvente at man får like god kvalitet som dyrere. Men jeg har aldri hørt om at fargen flasser av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, ikke billige briller dette. De jeg har nå fikk jeg fordi de forrige flasset av og mod var gått ut. Er dyre briller! Men synes at dama i brillebutikken er så sur, så jeg vil forberede meg hvis jeg skal gå tilbake.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kunne trengt å ha med meg noen :ler:

Jeg kjøpte ett par burgunder briller for mange år siden. Etter ett par år begynte de å flasse bort fargen, og jeg fikk tilslutt karret meg tilbake til butikken.

Ble til at jeg fikk de samme brillene bare i blå, noe jeg misslikte sterkt. Men de var gått ut av produksjonen og derfor fikk jeg de blå som var igjen.

Tror det gikk ett par år så begynner disse blå også og flasse. Da jeg var tilbake i butikken så virker ikke dama som hun ville hjelpe meg i det hele tatt. Tilslutt ble det til at jeg fikk ett par nye briller (hun måtte snakke med produsenten) mot at produsenten fikk tilbake de jeg hadde. Fikk ikke velge briller selv, og de gamle glassene passet dessuten ikke i, så jeg valgte å kjøpe meg nye glass til de brillene jeg nå fikk "gratis" som jeg ikke ville valgt selv.

Nå, ett par år etter, oppdager jeg at disse også har startet å miste lakken sin.

Ingen som jobber i brillebutikk som vil si hva de hadde gjort med saken??

Kanskje jeg skal stikke innom en annen brillebutikk og spørre før jeg går tilbake til brillebutikken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke helt det samme da, men kan iallfall fortelle om min opplevelse.

Jeg har rådyr innfatning og glassene koster minst 3000 kr pr stykk i dag. Har plastglass med diverse belegg (antirefleks, ripebestandig). Dette belegget begynte å skalle av. Veldig synlig. Jeg kom akkurat innenfor 2-årsfristen og fikk nye glass. Spurte da hva som gjeldt dersom dette skjedde igjen. Fikk beskjed om at da kunne jeg ikke reklamere. Nå har det selvfølgelig skjedd igjen da. :-(

Greit nok. Innfatningen er slitt og jeg trenger nye glass, men vær du sikker på at jeg ikke skal ha samme type belegg. Har aldri opplevd dette tidligere og jeg har brukt briller i 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er alle innfatningene du har hatt av samme emrke Iss? Og hva heter i så fall merket?

Jeg kjøpte for noen år siden dyr innfatning, men var heldig og fikk den til halv pris fordi den var på salg. Innfatningen satt som støpt. Etter ens tund begynte fargen å fasse av (lakkert titan). Jeg er dårlig på å klage, så jeg gjorde ikke det.

Da jeg skulle ha nye briller sjekket jeg i forskjellige butikker, og fant dette brillemerket på nytt, og også de satt som støpt. Men jeg kjøpte dem ikke, fordi ekspeditrisen frarådet med det merket fordi de flasset. Ille at de selger et merke de vet flasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke helt det samme da, men kan iallfall fortelle om min opplevelse.

Jeg har rådyr innfatning og glassene koster minst 3000 kr pr stykk i dag. Har plastglass med diverse belegg (antirefleks, ripebestandig). Dette belegget begynte å skalle av. Veldig synlig. Jeg kom akkurat innenfor 2-årsfristen og fikk nye glass. Spurte da hva som gjeldt dersom dette skjedde igjen. Fikk beskjed om at da kunne jeg ikke reklamere. Nå har det selvfølgelig skjedd igjen da. :-(

Greit nok. Innfatningen er slitt og jeg trenger nye glass, men vær du sikker på at jeg ikke skal ha samme type belegg. Har aldri opplevd dette tidligere og jeg har brukt briller i 30 år.

Brilleglass med sånt belegg må aldri vaskes i varmt vann. M in "idiot"optiker fortalte emg ikke det, med det resultat at glassene ser krakelert ut. Jeg er samme gjest som over, og opplevde altså å kjøpe innfatning som flasser og brilleglass som var pålagt et belegg som ikke tålte varmt vann - uten at ejg ble fortalt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva brillemerket er, på de jeg har nå står det nemlig ikke. Det stod på innfatningen på de gamle. Marco conti eller noe tror jeg???? Ikke sikker i det hele tatt.

Er det to år som er reklamasjonstiden??? Kan man klage innenfor den tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg husker ikke hva brillemerket er, på de jeg har nå står det nemlig ikke. Det stod på innfatningen på de gamle. Marco conti eller noe tror jeg???? Ikke sikker i det hele tatt.

Er det to år som er reklamasjonstiden??? Kan man klage innenfor den tiden??

Nettopp!!

Var det jeg tenkte.

De heter forresten Mario Conti. Er de jeg hadde også, som begynte å flasse fort. Kjøp aldri det merket igjen, selv om de er den beste innfatningen å ha på.

Det er garantert at det er mye reklamasjoner på dette, så det er veldig ille at de fortsatt får lov å selge noe så dårlig til så dyr pris.

Jeg var dum og reklamerte ikke, men jeg er litt dårlig på sånt.

Kan du ikke be butikkdama om å oppgi importøren, også ringer du de direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er de samme???? Æsj ass! Jeg sliter SKIKKELIG med å finne fine briller, fordi jeg må ha så små. Det er nesten enten dem eller barneavdelingen der jeg faktisk har funnet noen :ler:

*grubler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også opplevd dette. Etter 8-9 måneder begynte lakken/fargen å flasse av akkurat over nesa. Jeg gikk og klagde, for det var absolutt ikke billige innfatninger. Fikk ny likedan innfatning, og etter nye 8-9 måneder skjedde det samme. Merket var Shoc.

Jeg fikk da velge fritt ny innfatning/merke til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei

Har også en Mario Conti innfatning hvor fargen flasser av. Begynte å flasse etter ca ett år.

Har hatt mange andre innfatninger, og der har aldri dette vært noe problem.

Så melding til Mario: Gjør noe med lakken!!

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brilleguri

Reklamajonstiden er to år, så om du kommer med brillen og klager etter det har du desverre ikke krav på å få dette dekket.

Hvis du har fått ny brille, som du sier, etter et par år, har nok butikken måtte dekke dette selv, leverandøren forholder seg til to år etter kjøpsdato. I såfall har de vært veldig snille, og strukket seg ganske langt?

Et godt råd er uansett å oppsøke butikken straks du oppdager feilen. Mange venter til skaden er blitt større, og vips er det gått 2,5 år, og de må betale selv.

Brillen er jo utsatt for mye annet enn zalo, den er ofte på i all slags vær og vind, høye og lave temperaturer osv. Men gå til butikken å spør. Det verste som kan skje er jo at de sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...