kitekatt Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 har farget håret i årevis, og kunne tenke meg å få tilbake min naturlige farge for å slippe å drive med dette styret Men sliter avfarging veldig? Og hvis jeg allikevel ikek skulle like fargen jeg har (husker ikke helt..hihi) kan jeg da farge oppå der igjen? Føler at det sitter igjen så mye farge fra tidligere...feks, før farget jeg håret noe lysere...også noen mnd etter så farget jeg det mørkere igjen. Det biter i noen dager også blir det fort lysere igjen...mens etterveksten er mørkere. Pes.
Gjest Lacuna Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Avfarging er ikke egnet for å få tilbake den naturlige fargen; som oftest blir resultatet skjoldete, og gjerne også litt oransje, gusjegrønt e.l. Men etter en avfarging kan håret farges inn i ønsket farge.
kitekatt Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2008 Avfarging er ikke egnet for å få tilbake den naturlige fargen; som oftest blir resultatet skjoldete, og gjerne også litt oransje, gusjegrønt e.l. Men etter en avfarging kan håret farges inn i ønsket farge. æsj....men takk for svar da får jeg bare fortsette å farge til jeg nærmer meg naturlig farge. Er så kjipt at den "blekingen" min skal skinne igjennom etter kort tid uansett. Men hvis avfarging ikke sliter veldig så kan jeg jo farge det etterpå ja...men føler jeg vil være like llangt da :S
Gjest Grafica Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Bruker du permanent farge, eller semipermanent, når du farger håret? For om du bruker semi-permanent er det ikke rart i at det blir lysere, siden den sjeldent er ment til å sitte mer enn 6-8 uker. Om du vil ha din naturlig hårfarge tilbake, vil jeg råde deg til å gå et par måneder uten å farge det, slik at du får en god ettervekst og håret ditt blir så blasst som mulig. Deretter gå til en frisør, som kan lettere se fargen på etterveksten din og "matache" den. Da setter de permanentfarge også
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg farget håret mitt mørkt for noen år siden, og da jeg ville bli lys igjen, trodde jeg at avfarging var en magisk kur som gjorde at jeg fikk tilbake min naturlige hårfarge. Dengang ei. Den trekker nok bare ut pigment i håret, inkludert pigmenter i den naturlige fargen om man lar det sitte lenge nok i. Mitt hår ble hvertfall helt lysegult og skjoldete. Jeg farget da oppå igjen i et par omganger med noe tilnærmet min naturlige farge. Jeg gjorde alt dette hjemme, og utrolig nok ble det vellykket til slutt. Mitt hår ble ikke merkbart slitt, men så tror jeg mitt hår er ganske solid. Jeg hadde heller ikke drevet årevis med farging før dette. Det sies vel generelt at avfarging kan være sterk kost for håret.
En som vet Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Som sagt over trekker avfarging bare ut pigmenter, og blir ofte brukt når hår skal farges knæsj rosa og sånne farger. Jeg pleide å bruke det i 14-års alderen for å få platinablondt hår... Tok mange mange år før håret mitt så ok ut igjen!
kitekatt Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2008 Tusen takk for svar. Jeg bruker permanent hårfarge, men får nok vente og gå til frisøren og farge det skikkelig som en over her nevner. For det virker ikke som om hjememfargen biter skikkelig i mer enn noen dager, selv om den er permanent (unntatt når jeg farger det lysere da..*sukk*) Avfarging ble ihvertfall utelukket
Gjest Grafica Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fikk tips fra frisøren min om å ta shampo i håret både to og tre ganger pr dusj et par ganger i uka når jeg ventet på at farge skulle forsvinne ut av håret mitt så det kunne farges på nytt. Det drar ut fargen enda mer.
soulweeper Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Jeg avfarget håret mitt etter å ha misfarget det helt rødt. Frisøren min farget det med én gang etterpå, men hele prosessen slet noe utrolig! Nå har jeg kjempetørt hår og slitte tupper, så jeg angrer veldig.
Pusemamma Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Etter en del selvfarging ble håret mitt veldig mørkt og da frisøren skulle klippe det mente hun at håret hadde godt av avfarging. Jeg er brunette og satt igjen med oransje hår, som ikke er uvanlig. Hun tok en kur i håret og fant en farge som vi fant ut egentlig var min. Håret mitt ble veldig tørt etterpå pga dette er kraftig behandling for håret. Men det gikk seg til etter en noen måneder. Det var veldig dyrt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå