Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hei:) Har dere forslag til tre enkle og gode drinker jeg kan ha i et jenteutdrikningslag?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Mimosa - appelsinjuice og champagne Tusen takk for svar:) Må det være champagne eller kan den lages med musserende vin?
pøbelsara Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Tusen takk for svar:) Må det være champagne eller kan den lages med musserende vin? Du kan godt bruke musserende vin - og heller spare den ekte champagnen til brylupet, synes jeg
Markjordbær Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 denne er frisk og god (min favoritt): 4cl hvit rom saften av 1 lime 2 ts sukker ristes i shaker med isbiter, serveres i cocktailglass og kalles daiquiri (tilsett litt jordbær, 1 cl cointreau/tripple sec, og ha alt (inkl is) i en blender, og vips så har du strawberry daiquiri om det skulle friste mer)
Bokormen Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 En favoritt hos meg nå: 4 cl Bacardi Razz (eller mer...) Sprite Zero (evt vanlig Sprite) Bon Aqua med Bringebærsmak Frosne bringebær til pynt og som isbiter Blir en veldig frisk og god drink, og er lett å lage.
Supraspinatus Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Her er tre oppskrifter der du kan bruke blank rom. bruker 6cl rom i drinkene. 1. Cuba libre - et finere navn på rom&cola 6cl rom Topp med coca-cola. (Kan evt skvises litt lime i, men det er egentlig ikke en del av oppskriften) Serveres i langt glass 2. Fidel Castro 6cl rom saften av 1/2 lime Topp med ginger ale Serveres i langt glass 3. Caipirissima 1,5-2 lime delt opp i båter. (Du kan fint bytte ut et par av limebåtene med sitronbåter. Det synes jeg er ganske godt) ca 2ss hvitt sukker. Eller egenlaget sukkerlake for å unngå sukkerkorn i drinken. ca 6cl rom Mos disse ingrediensene godt, slik at saften kommer ut av limene og sukkeret får løst seg opp. Fyll glasset med knust is. Rør godt om slik at ikke all frukten ligger på bunn. Serveres i whiskyglass
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Sex on the Beach 1 del vodka 1 del fersken schanps 2 del apelsinjuice 2 del tranebærjuice hell sprit på isbiter, så apelsinjuice og til slutt tranebærjuice Serverte også en drink med en kule med sorbet som ble toppet med cava, den likte alle på festen. hvis du søker her finner du nok innlegget jeg skrev når jeg spurte om oppskrift til den drinken
Gjest ? Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Hvor får man egentlig kjøpt tranebærjuice? Jeg finner det ikke noen plass jeg. Men, nå kan det jo hende at øynene står i veien for meg..
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Jeg elsker friske drinker, og dette er det beste jeg noensinne har smakt: 1 del vodka (gjerne med fersken eller sitronsmak) 1 del appelsin likør Fyll resten av glasset med sprite Mmmmmmmm!!
Markjordbær Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Hvor får man egentlig kjøpt tranebærjuice? Jeg finner det ikke noen plass jeg. Men, nå kan det jo hende at øynene står i veien for meg.. De skal finnes i større butikker: Meny, Maxi, Ultra etc.
LekeHusmor Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Red Bubble: (oppskrift pr. glass) 1 cl Bacardi Razz 1 kule bringebærsorbet Fyll opp med musserende/champagne pent, friskt og godt :juhu:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå