Gå til innhold

Hva gjør dere når dere har fri?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hva gjør dere når dere har fri? Og da mener jeg ikke når dere er ferdig på jobb for dagen, men når dere har fri fra jobb en dag, og ingen andre har det..

Jeg er nettopp ferdig med studiene, og ikke komt igang med sommerjobben enda. Ingen andre har ferie enda, og jeg kjeder vettet av meg.

Huset er meget ryddig og ren, jeg har hatt min daglige fjelltur, og er utrolig lei av tv'en!!! Trenger virkelig tips til hva jeg kan gjøre... Bor på et lite sted, og disponerer ikke bil, da samboeren min bruker den til jobb....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bortsett fra husarbeid og fjellturer:

- lese bøker

- gå på museum/utstilling (om du bor på et lite sted er det vel verre)

- spille piano (evt lære seg et nytt instrument)

- lære seg nytt språk (friske opp fransken fra videregående f.eks.)

- ordne i fotoalbumet

- gå på skattejakt nederst i skuffene

- trene (vekter, sykling, hvasomhelst)

Jeg er en sånn som fort kjeder vettet av meg om jeg har fri for lenge selv. Etter å ha lest bøker i timesvis har man jo vondt i både øyne og ræv :P

Gjest Gjest
Skrevet
Bortsett fra husarbeid og fjellturer:

- lese bøker

- gå på museum/utstilling (om du bor på et lite sted er det vel verre)

- spille piano (evt lære seg et nytt instrument)

- lære seg nytt språk (friske opp fransken fra videregående f.eks.)

- ordne i fotoalbumet

- gå på skattejakt nederst i skuffene

- trene (vekter, sykling, hvasomhelst)

Jeg er en sånn som fort kjeder vettet av meg om jeg har fri for lenge selv. Etter å ha lest bøker i timesvis har man jo vondt i både øyne og ræv :P

Et par ting til:

- spille basket med seg selv (sånn kaste på kurv)

- kaste en ball mot en vegg (ja..)

- spille et annet spill med seg selv (tp f.eks, en kjekk bieffekt er at man lærer svarene utenat og fremstår som kjempeglup etterpå)

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg leser mye, ser av og til på tåpelige tv-serier, trener litt (for lite men nok), går ut på byen og treffer venner, studerer enkelte tema, mediterer, er deppa, trives ikke helt alene, men ok og mer enn ok mange ganger...

Jeg vanner blomster, planter, tar stiklinger, binder fluer, driver med å male, skrive dikt, lage collage, går en tur i skogen, eller i byen (mer i byen), titter innom butikker og ser på hvordan de har laget en rekke klær, dvs de som designer...

Av veldedighet gjør jeg lite. Det ble jeg bare sliten av.

Men jeg overdriver, alt dette gjør jeg ikke i løpet av en kort periode...

Glemte at jeg plukker sopp, bær og er gratis kennel for de som har bikkjer.

Bikkjene klarer jeg å lære noe, dvs jeg skjemmer de bort som en dum bestemor, men jeg kommer alltid tilbake med hunden og forteller at nå kan den det...

En gneldrebikkje, som jeg passet, jeg fikk vekk den uvanen, på under et døgn, da eieren kom og ringte på, var hunden stille som en mus, da trodde eieren at vi ikke var der, mens jeg ventet og egentlig var lei av å ha hund, dvs alle turene, spess om morgenen...

Det hører under en annen tråd, vet det.

Skrevet

Graver i hagen

Leser

Maler huset (inne eller ute)

Rydder

Omorganiserer et eller annet skap

Vasker

Går i butikker

Strengt tatt har jeg så mye jeg skulle gjort hjemme at jeg burde hatt mer fri... :sur:

Gjest *Mim*
Skrevet

*hagearbeid

* husarbeid

* møte venner

* gå på kafe helt alene med en avis

* sover

* leser

* surfer

* besøker gamle kjente

* gå ute i naturen

Skrevet

Hvis jeg ikke har noen å leke med (samboer eller venner) klarer jeg fint å finne på ting på egen hånd. Som for eksempel å:

*Lese

*Spille Wii

*Se på tv

*Surre på nettet

*Trene

*Ordne med bilder (både på pc'en og lage album av papirbilder)

*Gjøre husarbeid (ikke det morsomste, men må jo gjøres det også)

Gjest *Ulla*
Skrevet

Nå om dagen er jeg enten på stranda, småshopper litt, pakker til flytting, rydder, trener, sitter på KG, leser eller ser på tv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å brenne en cd med favorittsommerlåtene dine? Du kan fort slå ihjel en del timer med å plukke ut sanger og komponere en perfekt sommercd.

Skrevet

Må bare si: Du er så heldig som har litt fri! Nyt det :)

Hva jeg gjør når jeg har fri?? Sover, trener og lader opp igjen batteriene før ny arbeidsdag... (Og har bare fri lørdager og søndager...)

Skrevet

Fri når det er kjipt vær: Leser, ser TV/film, smurfer på nettet, sover lenge, rydder kanskje bittelitt, trener

Fri når det er fint vær: Sitter på verandaen og slenger med bok og kaffe eller noe annet godt drikke, soler meg, drar på stranda, promenerer i byen, ligger lenge, rydder ingenting

Nå skal det nevnes at eneste gangene jeg har fri uten at alle andre har det, eer når jeg avspasserer overtid. Og de sjeldne dagene rekker jeg ikke å kjede meg.

Skrevet

Skulle veldig gjerne ha hjulpet deg, men har vaert sykemeldt i et 1/2 aar, saa jeg har godt tom for ideer, og er dritt lei "fri"

Men til uka tar jeg meg en tur til New York det blit fint, da gaar dagene fort!

Skrevet

*Hagearbeid

*Lese bok

*Rydde - Vaske klære/hus (Har fri på fredag, da skal jeg vaske vinduer)

*Trene

*Se på tv

*Sove lenge (digg å ikke bli vekket av vekkeklokka)

*Gå tur, nyte sola (når den viser seg)

Nyt fridagene dine så lenge de varer.

Ha en god sommer !

Gjest Gjest_solsikke_*
Skrevet

Hvis jeg er så heldig liker jeg aller best å rusle

på måfå rundt i byn, gå i de gatene og parkene og butikkene

som faller meg inn,og se på livet.

Stikker gjerne innom bib lioteket på veien og får litt

inspirasjon.

Ellers har jeg en tendens til å surre alt for mye på nett....

Skrevet

Det er bare å komme og besøke meg og min familie og ta i et tak med unger, hage og husarbeid :fnise:

Har ikke kjedet meg siden okt 2003 :fnise:

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som ts, men har ikke begynt å kjede meg ennå. Noen ideer:

- lese

- være på stranda

- tusle rundt i byen og se i butikker

- husarbeid

- besøke familie

- gå på museum/utstillinger

- gå en lang skogstur

- lære seg noe nytt; for eksempel spille et instrument, nytt språk ol

- trene

- melde seg til frivillig arbeid for kommunen (det er faktisk mye moro man kan gjøre der)

- surre rundt på nettet

- brodere/hekle/strikke

Skrevet (endret)

bare for å presisere, dette har vært innholdet den siste måneden ;)

- Spiller med data

- Ser på alle idiotiske tv-serier

- Leser

- Soler meg på terrassen (noe jeg hater noe vanvittig mye)

- Organiserer roterommet

- Musikk - leser om musikk og finner nye ting

Endret av mrs_bond
Skrevet

På en fridag der jeg er helt alene hjemme:

Rydder og vasker litt

tusler en tur til kantina på studiestedet mitt og henger der rundt lunch, snakker med studievenner+ en annen venninne som jeg antagelig har sendt sms om kaffepause.

Henger på biblioteket og så går jeg en tur med en venn eller venninne, etterpå drar vi til en brukthandel der de har alt hva hjertet begjærer (men ingen pent brukte menn ;) )

Drar hjem og lager mat, gjør husarbeid (det er så deilig å gjøre det når man er alene hjemme), hører på musikk, spiller litt gitar, strikker, går på besøk eller på puben der det kanskje er jam (på en perfekt dag). Går edru hjem og sover godt.

Ellers kan jeg finne på å dra til nærmeste by, dra på fjellet, ligge i sofaen og se på tv, surfe på nettet, lese, bake, ta en hjemmedag med minstemann (vi tar oss ofte litt fri ca en dag i uka) der vi ser morgen barne-tv, går ut og leker, handler, drar på en liten tur og har med oss matpakke og kakao, eller bruker tida ute i hagen der han koser seg i lek med naboenes barn (studentbarn som også har flere fridager fra barnehagen enn de får når foreldrene kommer ut i arbeid), snakker med foreldrene, spiser middag utendørs. Når storesøskene kommer hjem, blir de så glad for at jeg er hjemme og at middagen allerede er ferdig, snakker med meg og leker litt med lillebroren, før de fordufter og henger med venner til "innetid", det vanker gjerne litt vafler på slike dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...