Gå til innhold

Shampoo/balsam/styling for langt hår med bølger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale bra produkter som passer til denne hårtypen? Vil ha noe som gir volum (har ganske mye og langt hår, så vil unngå at det blir "flatt", bare "henger") og som gir spenst til bølgene/krøllene. Håret mitt er litt tørt og brusete i tuppene, og blir fett i hodebunnen etter ca. 2 dager. Har nylig kjøpt Fudge Oompf shampoo+balsam, men er ikke fornøyd. Håret får ikke særlig volum, og krøllene ser helt livløse ut. .. :(

Kjøpte også Paul Mitchell Re-works styling creme, for å klemme fram krøller i håret/gi tekstur, men denne synes jeg ikke passer på mitt hår i det hele tatt. Har noen forslag til bra stylingkrem for å gi tekstur og klemme fram krøller? den fra PM er altfor voksaktig, så ender i stedet med å "dra ut" krøllene, synes jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve SP curl refresher :) Det er en spray som du sprayer i håret og klemmer opp krøllene med :) Min erfaring som frisør er at stylingkremer ike gir noe serlig annet resultat i krøllet hår enn at det tynger det, drar ut krøllene og gjør det fortere fett..

Derfor liker jeg skum og spray bedre for krøllet hår :)

Skrevet

Ok, den skal jeg se etter :) Er det best å bruke den i vått hår, eller kan den brukes i tørt hår? Jeg pleier nesten alltid å la håret lufttørke, så må være et produkt som ikke varmeaktiviseres..

Skrevet

Den kan brukes i både tørt og vått hår :)

Men ulempen med å ha den i det våte håret er at du må nok gå å klemme litt i det til det tørker for å få ordentlig spenst i krøllene. Men hvis du sprayer den i tørt hår klemmer du bare littegrann så holder det :)

Skrevet

Spennende, dette lurer jeg og på! Jeg pleier vanligvis å bruke kremer fordi jeg trenger noe som forhindrer brus i tillegg. Og så synes jeg fort at håret kan bli så stivt og klissete av skum og spray? Hater også den wet-look effekten jeg noen ganger synes håret kan få av disse produktene. Hva mener du som frisør om dette dinedama?

Skrevet

Ja den wet-look tingen kan komme, men er man flink og fordeler jevnt og ikke har i så mye så skal det nok gå bare bra :) Wet-looken kommer jo spesielt når man har i sånne stive produkter når håret er vått da :) Har du det i tørt hår vil du ikke få samme effekten eså lenge su ikke sprayer så mye at det blir vått da ;)

Kremene er kjempegode for brusete hår ja, men det er egentlig alt jeg personlig syns de duger til... Man kan jo kombinere med en veldig lett krem kun i tuppene og skum eller spray da...

Skrevet
Ja den wet-look tingen kan komme, men er man flink og fordeler jevnt og ikke har i så mye så skal det nok gå bare bra :) Wet-looken kommer jo spesielt når man har i sånne stive produkter når håret er vått da :) Har du det i tørt hår vil du ikke få samme effekten eså lenge su ikke sprayer så mye at det blir vått da ;)

Kremene er kjempegode for brusete hår ja, men det er egentlig alt jeg personlig syns de duger til... Man kan jo kombinere med en veldig lett krem kun i tuppene og skum eller spray da...

Det er kanskje lurt. Er egentlig i at de ikke gir så veldig mye volum til håret mitt, selv om de er beregnet på krøller. Takk for svar! :)

Skrevet

Perfekt at den kan brukes i tørt hår. Jeg får nemlig ganske mye krøller når jeg lar det lufttørke - men når jeg skal ordne håret morgenen etter er mye forsvunnet...både av vvolum og krøller...aarg..

Har dere tips til shampoo og balsam også ? :pls:

Skrevet (endret)

SP 1.9 curl saver shampo eller SP 1.3 volume shampo

SP 2.8 color saver liquissense (denne tar vare på fargen samtidig som den ikke tynger og ikke skal skylles ut. Den roer også ned brusete hår littegrann) :)

SP 2.1 hydro milk (tilfører fuktighet og roer ned bruset litt)

Endret av dinedama
Skrevet

Flott- takk for tips :)

Skrevet

dinedama, en ting til... Bør jeg da bruke 2.1 eller 2.8 i stedet for balsam? Du nevnte ingen balsam.. Bar vaske håret først, og så bruke enten 2.1 eller 2.8? :forvirret:

Takk :)

Skrevet

Både 2.1 og 2.8 er balsamer :) De skal begge sprayes i håret og ikke skylles ut etterpå :)

Skrevet

Aha! Jeg tittet så vidt innom Lookfantastic, men fikk inntrykk av at de ikke var balsamer.. Men det er jo supert- da sparer man tid også! Takk :)

Skrevet

I SP serien er det et ganske greit system. Det er ett tall foran, og et bak prikken. Tallet foran bestemmer hvilken behandligsgrad der er...

1. = Shampoo

2. = Balsam

3. = Kur

Tallet bak prikken bestemmer hva slags hårtype det hjelper for.

.0 = Tykt, brusete hår

.1 = tørt hår

.2 = Kjemisk skadet hår som trenger proteiner

.3 = Tynt hår som trenger volum

.4 = Flass

.5 = Håravfall

.6 = Sensitiv hodebunn og kløe

.7 = Fet hodebunn/fett hår

.8 = Farget hår

.9 = Krøllet hår (naturlig eller permanent)

:)

Det vil da si at plukker du 2.8 kan du se på denne listen at 2 = balsam og .8 = farget hår :)

Skrevet

Å, fint å få oppklart det! Jeg så litt på Wella SP sine produkter på nett, og da fant jeg et annet produkt som het 2.9 Curl Saver Mousse. Står at det gir pleie og spenst til krøllene og kan også brukes til å friske opp krøller mellom 2 hårvasker. Utifra den beskrivelsen jeg leste, virket det som akkurat det jeg leter etter. Kan jeg ta den i håret etter å ha vasket med shampoo, uten å bruke flere pleieprodukter? Og så lurte jeg på om du kan anbefale hårkur i samme serie? (som hjelper på hår som lett blir tørt it uppene, men ikke tynger det ned og bevarer spensten i håret... jada, jeg vet jeg forlanger mye :) )

Skrevet

Joda den blir som en leave-in balsam somstivner littegrann og definerer krøllene så den kan du absolutt bruke, men den gjør kke håret så mykt som de andre to jeg anbefalte...

Du kan bruke kuren som heter SP Perfect Hair... Den skal heller ikke vaskes ut, og tynger kke håret... Den stivner også litt hvis man ikke føhner håret :) Men føhner du håret vil krøllene bl brusete så det er nok ikke det beste..

De andre maske-kurene som skal skylles ut syns jeg tynger litt for mye i tynt hår, men du kan prøve 3.8 color saver mask fine hair. På color saver serien er det tre prikker som definerer om det er for tynt, medium eller tykt hår. Det er den med den minste priken du bør ha :)

Skrevet

Ok, det skal prøves ut! Tuusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...