Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Jeg hører flyalarmen. Bør jeg foreta meg noe?
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Haha, unnskyld, men nå holdt jeg på å le meg ihjel!
momajoja Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Hihi, jeg ble også litt nervøs, men så la jeg merke til at klokka var nøyaktig 12:00, det er jo da de pleier å ha øvelser Hadde jo forsåvidt sånn sett vært en lur krigstaktikk å angripe kl 12, da kommer jo alle til å tro at det bare er en test
Mann 42 Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Neste gang sirenene går, så slår du på radioen.
Zzyzx Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Dette skjer to ganger i året, første onsdagen i juni og jeg husker ikke den andre. Nøyaktig klokken 12 gis det signal, noen minutter etterpå sendes det faren over-signal. Uansett et veldig godt tips å skru på radio hvis man er usikker, hvis det er noe som skjer så får man garantert beskjed.
Gjest Lillebøll Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Er det onsdag og er klokken 12 kan du bare sove videre.
Gjest Emera Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Dette skjer to ganger i året, første onsdagen i juni og jeg husker ikke den andre. Nøyaktig klokken 12 gis det signal, noen minutter etterpå sendes det faren over-signal. Uansett et veldig godt tips å skru på radio hvis man er usikker, hvis det er noe som skjer så får man garantert beskjed. Andre onsdag i januar og juni er det.
Brukernavn Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Hadde jo forsåvidt sånn sett vært en lur krigstaktikk å angripe kl 12, da kommer jo alle til å tro at det bare er en test NØYAKTIG det sa jeg i lunsjen i dag også
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Andre onsdag i juni og andre onsdag i januar klokka tolv er de faste øvelsene ja. Bra angrepstid dessverre. I dag var det IKKE lytt på radio-signal, men flyangrep-signal. Flyangrep-signal: Korte støt i et minutt gir folk beskjed om å ta seg til sitt nærmeste tilfluktsrom. Lytt på radio-signal: Tre serier med tre støt, med et minutts mellomrom. Hører du signalet må du skru på hvilken som helst av NRK sine radiokanaler. Faren over-signal: Et langt støt som varer et halvt minutt. Når det ikke er øvelse, så husk at det ikke skal brukes telefon før etter en time etter faren over-signal. Og husk at signalene blir brukt i fredstid også, for å varsle katastrofer. I Trondheim brukte de den i 1994, da det var gasslekkasje. Fin artikkel, som jeg bare måtte sakse info fra: Testet flyalarmen.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Var det øvelse over hele landet? Sov da så hørte ikke noe.
lillemy8808 Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Ja er nok nasjonalt. Jeg satt i Hønefoss og hørte alarmen, og tenkte som dere: "åja klokka er 12 sikkert bare øvelse" hehe. Og skrev dette til ei venninne i Stavanger, hvor det også ulte. Så når det skjer samtidig så langt fra hverandre som vi er, så er nok mye av landet med på det i dag regner jeg med.
Gjest Indo Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Våkna av det idag jeg..Holdt på å hoppe ut av senga i ren forskrekkelse
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Det ble informert om dette i går på riksdekkende tv og radio! Alarm kl.12.00 Alarm avsluttes kl.12.05 Om du er usikker om det er saker som virkelig skjer her så setter du på radioen og/eller tv der ville det nok vært ekstra nyhetssendinger om det ikke var øvelse.
Gjest Gjest_Sin_* Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Har ikke hørt et pip jeg. Har alltid sagt jeg kan sove gjennom krig og nå har jeg fått bekreftet det..
Morgan Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Hehe ja fort gjort Hvis det ikke var øvelse men angrep derimot blir det ikke ekstra nyhets sendinger.De har instrukser om å ødelegge utstyret dersom vi angripes,noe de ikke klarte i 1940,idiotene. Det var derfor Quisling greide å sende ut talene sine like etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Når det ikke er øvelse, så husk at det ikke skal brukes telefon før etter en time etter faren over-signal. Akkurat den der kan vi vel trygt fastslå vil være 100% +++ umulig å gjennomføre i vårt mobile samfunn. Selv om det brøt ut atomkrig ville man nok kunnet se restene av oss i form av skygger på bakken, med mobilen for evig klistret til øret
The Kitten Skrevet 12. juni 2008 #18 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hører flyalarmen. Bør jeg foreta meg noe? Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest_Nefer_* Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 Det verste om det skulle være krig, er vel at vi har bare nok forsvar til å klare å forsvare et område på størrelse med Oslo
Jerle Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 Dette skjer to ganger i året, første onsdagen i juni og jeg husker ikke den andre. Nøyaktig klokken 12 gis det signal, noen minutter etterpå sendes det faren over-signal. Uansett et veldig godt tips å skru på radio hvis man er usikker, hvis det er noe som skjer så får man garantert beskjed. Ikke for å være vanskelig, men det var jo ikke første onsdag i juni i går da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå