Gjest Gjest_snorkfrøken_* Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Har 4 små sjarmtroll springende rundt under huset, kattunger, 2 jenter og 2 gutter... Har flyttet ungene til ett rom innunder huset, der det er lunt og godt, og en nettingport verner di litt for andre store dyr. Jeg flyttet di ut pga veldig sterk varme inne, som oppi 32-33++ grader. Jeg tenkte at di stakkars små kanskje ikke tålte så mye varme? Men nå er det ikke så varmt lengre, men vil ikke flytte di inn igjen, pga vil ikke flytte for mye på di. Di har stor og god plass der som dei er nå, rommet er stengt igjen med ein nettinport, med eit hull i, slik at mammaen kan gå ut og inn som hun vil. Var veldig koselig å ha di inne, men det var vell det beste for di komme seg vekk fra denne varmen, eller burde jeg hatt di inne?? Hadde ingen rom så var særlig kjølige, jeg leier bare en liten del av huset. Lurer forrsesten veldi på å beholde ein kattunge til meg sjøl, men har det noe å si om det er en hannkatt eller enn hokatt jeg beholder. Kattemora skal kastreses når ungene er store nok til å bare spise og drikke sjøl. Kattungene er 4 uker i dag.
Gjest Gjest_snorkfrøken_* Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Har 4 små sjarmtroll springende rundt under huset, kattunger, 2 jenter og 2 gutter... Har flyttet ungene til ett rom innunder huset, der det er lunt og godt, og en nettingport verner di litt for andre store dyr. Jeg flyttet di ut pga veldig sterk varme inne, som oppi 32-33++ grader. Jeg tenkte at di stakkars små kanskje ikke tålte så mye varme? Men nå er det ikke så varmt lengre, men vil ikke flytte di inn igjen, pga vil ikke flytte for mye på di. Di har stor og god plass der som dei er nå, rommet er stengt igjen med ein nettinport, med eit hull i, slik at mammaen kan gå ut og inn som hun vil. Var veldig koselig å ha di inne, men det var vell det beste for di komme seg vekk fra denne varmen, eller burde jeg hatt di inne?? Hadde ingen rom så var særlig kjølige, jeg leier bare en liten del av huset. Lurer forrsesten veldi på å beholde ein kattunge til meg sjøl, men har det noe å si om det er en hannkatt eller enn hokatt jeg beholder. Kattemora skal kastreses når ungene er store nok til å bare spise og drikke sjøl. Kattungene er 4 uker i dag. Har forresten bare kattemora fra før av.
Noli Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Det kommer jo anpå hvor kaldt det er, men de burde klare seg greit nok ute. Legg ut pledd de kan krype inni, kanskje? Kjenn på kattungene om de virker kalde. Når det gjelder å beholde en, ville jeg valgt ei hunkatt. Har best erfaring med det, både jeg personlig og venner og kjente. Kjennr flere som har beholdt en hankatt der de to kattene ikke trives sammen, men har aldri opplevd det problemet hos folk som har beholdt en hunkatt. Men det finnes nok.
Gjest Gjest_snorkfrøken_* Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Har to tykke håndkler ute med di, og det rommet er ganske langt og smalt, di ligger innerst inne, så di er godt skjerma for vær og vind, og det er en høg murkant i den andre enden, så di klarer ikke å stikke av med det første. Har en nydelig tricolor hukatt som ligner litt på mora, kanskje det blir den. Er vell grett for den katten eg har med litt selskap, den blir to år til vinteren, den har lenge hatt selskap av en annen hunkatt, som ble funnet forlatt og alene, som kattunge, men tam og snill, men etter ett år så forsvant den plutselig :gråte:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå