Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Vi var ute og tok et par pils i går, og snakket om hvorfor det ikke funket for oss å bo sammen. Vi er sammen enda, men gikk på en smell i samboerskapet. Jeg mener vi begge to har vår rolle å spille. Men han har spesielt en grunn til at han nå stortrives med å bo alene igjen, nemlig at han kan få spille musikken han liker på full guffe i stua.

Han liker høy pulserende metal, når han vasker kopper, eller generelt. Han følte at siden han ikke fikk lov til dette (ja, han prøvde seg noen ganger men det var ikke suksess når man er sliten etter en lang arbeidsdag), så mistet han seg selv.

Jeg sa at han for all del måtte dyrke denne lidenskapen, men at han ikke kunne forvente å bo sammen med noen hvor dette er helt greit. Man må ta hensyn i et samboerskap. Da mente han at det var jeg som ikke tok hensyn til hans behov for dette...

Han høres kanskje ut som en fjortis, men dette er snakk om en 27 år gammel mann. Han er ikke typisk metal, sånn ellers.

Hva synes dere? Jeg synes at dette er noe han kan høre på når han er hjemme alene, og ikke på død og liv se på som en menneskerett, eller det bare jeg som er vrang her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde kjøpt ham trådløst headsett så kunne han høre så mye han ville. Om dette ikke var godt nok så ville jeg tenkt at det var hans syn på sin rett til å gjøre som h an ville som var problemet.

Skrevet

Jeg foreslo at han kunne høre på mp3-spilleren sin mens han vasket kopper. Det var altså ikke aktuelt, man må jo kjenne bassen rive i kroppen må vite.

Jeg mener at dette er fryktelig umodent av han, og det overrasker meg egentlig at han er så steil på akkurat dette. Han er skikkelig irritert på meg for dette, og jeg er like irritert tilbake. Vi har hatt noen diskusjoner på dette, og jeg mener at det ikke er noe vits i å bo sammen om en person skal være så utrolig umoden som dette. Da mener han at det er jeg som er vanskelig, at det er jeg som ikke forstår hvor viktig dette er...Og der står vi nå...

Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg klarer heller ikke musikk på full vreng - nesten uansett (kun på utesteder - og synes det spilles alt for høyt mange plasser der også - jeg hater å rope... he he... sær ja) Mannen min koser seg når han er hjemme alene han - og guttungen også - før jeg kommer hjem fra jobb.

... så da er jeg sikkert vrang jeg også:)

Gjest Gjest
Skrevet

Et skikkelig godt headsett til et godt anlegg burdevære noe han kunne si seg villig til å bruke mens du var hjemme. Dersom dette ikke holder mener jeg ja at han har et litt forvrengt syn på hva som er ok i et forhold.

Jeg kan respektere at dette er et viktig element i livet hans, og noe han ønsker å dyrke 100%, men han bør også forstå at du ikke er vrang når du sier du ikke kan leve med dette. Han bør da respektere deg og heller lete etter en partner med samme musikksmak som seg selv som også dyrker dette like mye.

det er i alle fall ikke du som er vrang her. Men han som ikke forstår at dette er et ganske sterkt krav...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg foreslo at han kunne høre på mp3-spilleren sin mens han vasket kopper. Det var altså ikke aktuelt, man må jo kjenne bassen rive i kroppen må vite.

Jeg mener at dette er fryktelig umodent av han, og det overrasker meg egentlig at han er så steil på akkurat dette. Han er skikkelig irritert på meg for dette, og jeg er like irritert tilbake. Vi har hatt noen diskusjoner på dette, og jeg mener at det ikke er noe vits i å bo sammen om en person skal være så utrolig umoden som dette. Da mener han at det er jeg som er vanskelig, at det er jeg som ikke forstår hvor viktig dette er...Og der står vi nå...

Det høres ut som dere begge kan trenge å jekke dere litt ned. Ellers blir dere stående fast der dere er.

Han burde absolutt få lov til å dyrke hobbyen sin, om man kan kalle det det. La han høre på musikken sin! Men bli enige om at han kan gjøre det så mye han vil når du ikke er hjemme, mens når du er hjemme må det begrenses litt (bli gjerne enige om nøyaktig hvor ofte).

Jeg skjønner godt at du ikke synes det er noe særlig med høy metal når du ikke liker det selv. Min kjære liker også musikk som jeg ikke kan utstå. Men vi må begge gi og ta.

Dere er kanskje ikke modne for å bo sammen, siden en sånn ting som musikk kan skape så mye problemer.

Skrevet

Hadde vært omtrent like aktuelt som om jeg skulle pumpet ut dance og trance på full guffe når min samboer er hjemme, og like aktuelt soim om samboeren min skal se alt av sport (spesielt fotball) eller jeg alt av jenteserier og realityshow. Det vil si ikke aktuelt i det hele tatt.

Skrevet

Nei, vi er definitivt ikke moden itl å bo sammen. Vi prøvde, og det gikk ikke. Det var ikke metal i seg selv som var skylden til dette, men det slår meg som selve symbolet på hvor umoden han var. Er glad vi ikke bor sammen mer, men håper han etter hvert skjønner at man må gi og ta i et samboerskap. For jeg mener faktisk at jeg gir ganske mye, han kan høre på headset, mp3 når jeg er hjemme, høre så mye han vil når jeg ikke er hjemme og ellers har jeg blitt med han på konserter og slik i et forsøk på å forstå denne interessen bedre.

Når han nå bor alene, så hører han høy musikk hele tiden, og innså nå hvor mye han savnet dette. Tror han syntes det ble litt stusselig at det hele tiden var så stille da vi bodde sammen. Jeg kan godt sette på litt høy musikk selv når jeg vasker, sminker meg etc, men ikke hele tiden. Det er ganske slitsomt med høy musikk synes jeg, og han respekterer ikke dette. Hver gang han har skikkelig høy lyd, skrur jeg ned slik at det ikke overdøver tankene liksom. Da går han og skrur opp bittelitt igjen, men akkurat nok til at det blir for høyt. Det blir et ganske stort irritasjonsmoment for oss begge to. Jeg har ikke dette forholdet til musikk, og greier derfor ikke å skjønne hvorfor han ikke kan respektere at jeg får vondt i hodet av det. Det er en tid for alt, noen ganger kan man ha koselig musikk på i bakgrunnen, andre ganger litt høyere, andre ganger helt stille. Han er så staaa!

Skrevet

Det er irriterende ja. Men man må inngå kompromis. Både jeg og sambo liker å høre på høy musikk, men med hans smak for micheal jackson o.l. og min smak for within temptation o.l. så går det ikke helt overens nei. Vi kan høre på musikk så lenge vi er alene hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...