Gå til innhold

Trinidag&tobago, Den dominikanske republikk eller Argentina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min planlegger en tur i feb/mars neste år.

Hvor skal vi dra?

Har noen vært noen av disse stedene?

Vi ønsker, et "trygt sted", dvs. ikke bli overfallt på gata og lite kriminalitet.

Ikke så veldig turistifisert, sol og varme!

Det må være ting å oppleve, ikke ligge på stranda i 14 dager...

Er også åpne for andre forslag, ikke Asia eller Afrika.

Vi heller mest i mot Trinidad og Tobago, men har funne et kjempe fint hotell på Den dominikanske republikk, men er redd det blir litt for kjedelig og at det er for mye kriminialitet der.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg kan absolutt anbefale Argentina! Landet er rikt på kultur og har masse interessant historie. (Lurt å lese litt før en drar) Det er mange nydliger kulturperler, og mye flott å se og oppleve.

Er dere glad i vin og god biff er det et supert land å dra til for å dyrke den interessen. Ønsker man strandliv er det ikke noe problem, men vi var der i to uker uten noe som helt ønske om å oppsøke strand og sjø, og det er MASSE å se og oppleve.

Spesielt ble jeg forelsket i Buenos Aires. Det er gode shoppingmuligheter, skinn, merkevarer og designmerker er mye biliigere enn her.

Det er ikke et land uten kriminalitet, men med enkle forholdsregler og sunn fornuft er det ikke sannsynlig at dere blir utsatt for noe.

Skrevet

var i cabaret på den dominikanske rep i høst. det er ein surfeplass men var forskjellege utflyktar ein kunne gjera der. me benytta oss litt av det å ta taxi til større byar i nærheten og til hovedstaden. taxiane hadde eit opplegg der du blei kjørt rundt til dei forskjelleg serverdigheten som var i den byen. var fastsatt prisar på forhånd å det var ikkje så galne. trur det var 60 dollar til den nest største byen som låg 1.5 time i fra der me va. å då hadde me taxien så lenge me ville.

elles så va det båtutflukter og ein konne kjøra 4 hjuling å på jeep safari. me var der ikkje i turist sesongen så det var ganske roli. når det gjelder selgerar så forsto dei eit nei. kriminalitet såg me ikkje så møkje til, men kan godt tenka meg at det er litt. på det hotelle me budde på så satt det vakter om kveldane og natto me pompehagla. men det blei ein vant me etter kvart..kjeme langt med å tipsa noken få kroner.

eg søkte på nette på cabarete og fant møkje info sånn. noko fant me ut når me kom ner..

lykke til med å bestemma deg..

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg trenger flere innspill!! Forsatt ikke bestemt meg...

Skrevet

Trinidad og Tobago er fantastisk. Var der i februar 2002. Masse å se, utrolig gjesfrie mennesker, fantastiske strender uten mye turister. Og så har de jo karnevalet som absolutt er noe å få med seg. Et soleklart valg for meg, dit skal jeg definitivt tilbake!!

Skrevet

Var dere 1 uke på hver av stedene? Hvem reiste dere med? Hvordan var temperaturen da? Har du hotell anbefaling?

Mange spm., men er kansje mest det jeg heller mot...

Skrevet

Vi reiste ikke med reiseselskap. Jeg gikk på skole da, og vi bodde ei uke på Trinidad hjemme hos lokalbefolkninga. Vi var vel 20 stykker som dro sammen, så det ble vel litt annerledes enn det dere er ute etter. Vi dro litt rundt på Trinidad, det går greit å leie bil hvis dere tør å kjøre på venstre side av veien. Vi tok busser, men de var ikke akkurat norsk standard. Det er jo litt av sjarmen, men om dere har barn som skal være med bør dere vel vurdere sikkerhet. Det er et område i sør som er verdt å besøke, de utvinner olje fra bakken, merkelig å se. Og så er det jo flere steder på øya de produserer rom som dere får smake ;) Jeg synes museene deres var interessante, men det spørs jo hva dere er interesserte i. Vi var i dyrehagen også, men det var ikke noe særlig. Trange bur og varme dyr.

Så reiste vi med båt over til Tobago og bodde på et lite koselig hospits. Jeg husker dessverre ikke hva det heter...men det var ikke noe luksus - vi leide rom og det var det. Men det var rent og pent med nok vann og gode senger, og jeg har inntrykk av at det er god standard på hotellene der nede. Vi tok fly fra Tobago over til Trinidad igjen, og det gikk også greit, men båten var bedre synes jeg da. Bortsett fra ekle doer, men det er det vel på mange båter.

Tobago har fantastiske strender, så jeg savnet ikke å ha basseng på hotellet der vi bodde. Det var gode temperaturer og knallsol hele tida mens vi var der. Strendene var tomme for andre turister selv om det var karnevalssesong, bare en og annen rastafarimann som kom og skravlet med oss og spilte steelpan. Kjempekoselig lokalbefolkning, ingen innpåslitne selgere og god mat på restauranter og kafeer. Nå er det seks år siden, så det er nok mer turisme dit nå, men det er ikke så mange som har turer til Tobago, så det skulle gå greit å få være litt i fred om dere vil det.

Nå er jeg misunnelig på deg som kanskje skal dra dit ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...