Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Neida, jeg er ikke 13 og lurer på hvordan mensen ser ut... ;)

Men det har seg sånn at jeg har gått på p-sprøyter, og venter nå på at mensen skal komme tilbake. De siste 2-3 ukene har jeg hatt miniblødninger. Så lite at jeg ikke trenger bind, kun svak rosa på dopapiret. Den siste uka har jeg hatt ørlitegranne større blødninger, men fortsatt ikke behov for bind.

Er det mensen som er på vei tilbake? Eller er det noe annet tro?

Før p-sprøytene hadde jeg veldig kraftige blødninger ved mens (brukte største type tampong, måtte skifte annenhver time de første par dagene av mens), så det jeg har nå ligner jo egentlig ikke i det hele tatt.

Kan disse småblødningene være starten på mens? Eller er det noen som har andre forklaringer? Er det sånn at jeg egentlig ikke kan konkludere med at mensen er tilbake før jeg får skikkelige blødninger sånn som før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det virker som du har "pille mens" det er vanlig etter at man har sluttet på prevansjon og hormonene har kommet i balanse igjen. Jeg hadde også en sån "pille mens" og trengte ikke bruke bind/tampong. Så kom den "ordentlige" mensen og den merket jeg. Mye kraftigere med litt smerter og den varte også lengre.

Tror også jeg har lest at det tar lengre tid for systemet å komme tilbake til normalt etter p sprøyten, men ikke fortvil, la det gå noen måneder å sjekke syklus. Jeg gikk på minipillen og etter tre måneder er suklusen fremdeles ikke stabil.

BL

Skrevet
Hei,

Det virker som du har "pille mens" det er vanlig etter at man har sluttet på prevansjon og hormonene har kommet i balanse igjen. Jeg hadde også en sån "pille mens" og trengte ikke bruke bind/tampong. Så kom den "ordentlige" mensen og den merket jeg. Mye kraftigere med litt smerter og den varte også lengre.

Tror også jeg har lest at det tar lengre tid for systemet å komme tilbake til normalt etter p sprøyten, men ikke fortvil, la det gå noen måneder å sjekke syklus. Jeg gikk på minipillen og etter tre måneder er suklusen fremdeles ikke stabil.

BL

Takk for svar!

Men når kommer eggløsninga? Vet jo at ingen kan si akkurat når den kommer, men er det ingen annen måte å vite det enn å vente på den "ekte" mensen og så vente til syklusen er stabil?

Vet at det ofte tar lang tid å få tilbake mensen etter p-sprøyte. Men hadde et ørlite håp om at jeg var en av de superheldige som fikk den raskere enn ventet. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg tror du må forberede deg på at det kan ta litt tid. Jeg sluttet med p-sprøyten etter to års bruk i slutten av desember '08, og fikk mensen tilbake etter ca. 5 mnd. Det er jo egentlig kjapt, sånn jeg ser det, så.. Håper det blir slik for deg også. Om det er mensen eller ikke, det merker du, for det skal være rikelig i mengde og friskt og rødt. Ikke småspotting med andre ord.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mente '07. Litt trøtt, kanskje. Lang dag på jobb.

Skrevet

Det er nok best å vente til mensen er stabil og da kan du jo prøve eggløsningtester eller måle tempen hver morgen, da vet du i hvertfall om eggløsning har funnet sted.

BL

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at man har sånn "pille-mens"? Har hatt det i en mnd sammenhengende snart. Kan jeg gå på den måten i månedsvis før vanlig mens og syklus er på plass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...